A vegyes fogadtatású első rész után 2012-ben kezünk közé kaparinthattuk a Risen második epizódját, a Dark Waterst. Ez azért is nagy szó, mert a már megszokott sötét fantasy környezetet a Piranha Bytes hirtelen leváltotta, és a kalózok világát helyezte előtérbe. Az elgondolás jó volt, hangulatos világot teremtettek, ám elhatározták, hogy a folytatással visszatérnek a gyökerekhez. Így hát belevágtak és elkészítették nekünk a sztori folytatását a Risen 3: Titan Lords képében.
Történetünkben a második rész legendás kalózának, Steelbeardnek a gyermekét alakítjuk. Kalandozás az élet, és persze hajsza a kincsek után. Szintén jól ismert testvérünkkel, Patty-vel karöltve épp nagy kincskeresgélésbe fogunk egy elhagyatott sziget még elhagyatottabb templomában, amikor az alvilág kapujából kilépve egy Shadow Lord elragadja lelkünket. Temetésünket követően egy misztikus idegen vudu segítségével visszahívja testünket a világba, és így kezdetét veszi a hosszú kalandozás és a hajsza a lelkünkért. A sztori a végletekig kidolgozott: az hagyján, hogy a fő sztorivonal magában több mint harminc óra, de emellett rengeteg energiát fektettek a különböző frakció-questekre és egyéb mellékküldetésekre, így elmondhatjuk, hogy aki tartalmas időtöltésre vágyik, ismét nem fog csalódni.
Mondanom sem kell, hogy a fejlődési és tanulási rendszer továbbra is hű a jól bevált „mindent más és más NPC-től kell megtanulni” rendszerhez, és igen, van mit tanulni bőven. Szintet lépni nem fogunk, viszont a megfelelő mennyiségű dicsőség ellenében alaptulajdonságainkat fejleszthetjük saját kezűleg, és némi aranyért skillek egész hadát sajátíthatjuk el alkalmi tanárainktól.
Szakmákból is akad bőven, főzhetünk kismillió féle varázsitalt, kovácsolhatunk, varázstárgyakat készíthetünk stb., ám ami nagyobb kihívást jelent, az a hozzávalók beszerzése.
A harcrendszer kapcsán kissé bővült a repertoár. A stúdió igyekezet visszatérni a gyökerekhez, így kapunk kristálymágia képében elemi varázslatokat, rúnamágiát és a második részből jól ismert vudut. Mindegyiket más-más frakciótól tanulhatjuk meg, miután csatlakozási kérelmünket elfogadják. Tehát a paletta széles, és erre bizony szükség is van, ugyanis a közelharc önmagában ismét nem túl jó választás. Használhatunk ugyan muskétákat, pisztolyokat, számszeríjakat, azonban pár varázslat így is elengedhetetlen.
Kombinálni viszont körültekintően kell, mivel a legtöbb mágia és komolyabb talentum végleges elsajátításához csatlakoznunk kell a játék három nagy csoportjának valamelyikéhez, és bizony ha egyszer csatlakoztunk, akkor nincs visszaút. Ezek a csoportok nem mások, mint az inkvizíció által száműzött mágusok és hithű védelmezőik, a sötét erőket életük árán is visszaverő démonvadászok és Kila szigetének vuduban jártas sámánjai. Mindegyiküknél küldetések tömkelege vár ránk, mielőtt megtanítanának valamit. Szóval fel lehet kötni a nadrágot. Térképünk nem sokat változott a második rész óta, itt is szigetek közt fogunk utazgatni (javarészt ismerős szigetek közt), amelyek meglehetősen nagy területtel büszkélkedhetnek.
A küllemet tekintve nem lehet okunk a panaszra a Risen 3: Titan Lords kapcsán. Habár a Piranha Bytes a jó öreg Genome engine-t használta fel újra, sikerült nagyon szép látványt kicsikarni belőle, és a második részhez képest még optimalizáltak is rajta. A területek gyönyörűek és változatosak, ugyanúgy, mint a temérdek ellenfél, akikkel találkozunk majd. A különböző szigetek közti kontraszt néha elég éles, viszont nagyon hangulatossá teszi a játékot. A trópusi jellegű helyszínek csodásak, az ember szinte képes érezni a nap melegét, ugyanakkor amint átutazunk egy árnyak által sújtott környezetbe, szinte a hideg rázza ki az játékost.
Zenék tekintetében el vagyunk kényeztetve. A menü alatti muzsika epikus, egyszerűen epikus és hangulatos, érdemes akár percekig hallgatni. A játékon belül hallható dallamok minden alkalommal dinamikusan változnak és pontosan illenek az adott szituációhoz, látszik, hogy erre bizony kellő figyelmet fordítottak. Viszont szinkron terén sajnos már nem ennyire rózsás a helyzet. Ezek bizony legtöbbször borzasztóak, mondhatni túljátszottak, erőltetettek, ám ha időt adunk magunknak a megszokásra, akkor egy-két óra múltán már nem is lesz olyan zavaró.
Ejtsünk szót azonban a legkínosabb részről, a bugokról. Sajnos ezekből akad egy pár, habár a rajongók már megszokhatták, hogy a széria és az azt megelőző Gothic sorozat is tobzódott bennük, de az új játékosokat ez eléggé zavarhatja. Akad itt karakter- és NPC-beakadás, szörnyek textúrába zuhanása, MI-rendellenességek, furcsán torzuló testrészek stb. Igaz, hogy rengeteg patch érkezett a Piranha összes játékához, így valószínű, hogy a Risen 3 sem fog kimaradni ebből.
Összességében elmondható, hogy a Risen 3: Titan Lords egy nagyon jól sikerült folytatás lett. Újra minőségi történettel és csodás világgal örvendeztettek meg minket a készítők, amelybe bátran vetheti bele magát mindenki, aki szereti a kicsit sötétebb fantasy környezetet.
A játék kis hazánkban augusztus 15-én fog megjelenni, mégpedig két változatban. A First Edition megjelölésű alapváltozat 3 extra DLC-t tartalmaz (egy kalandorruhát, valamint két plusz szigetet további küldetésekkel), valamint egy soundtrack CD-t és egy térképet. A gyűjtői változatban (Shadow Lord Edition) megtaláljuk még ezeken kívül az első két részt, egy keményfedeles művészeti albumot, egy fém démonkitűzőt, egy papercraft gnómfigurát, 10 képeslapot, valamint egy kb. 19 cm magas, kézzel festett Shadow Lord figurát.