Az FPS nem kifejezetten az indie fejlesztőkre jellemző műfaj. Ennek két oka is van. Az egyik, hogy ezekhez a játékokhoz általában nagyobb költségvetés szükséges, mint más, „egyszerűbb” műfajokban készült alkotásokhoz. A másik pedig, hogy a shooter jelenleg talán a legtipikusabb videojáték-műfaj, majdhogy már önmagában sablonosnak lehet tekinteni, és egy indie fejlesztő minden akar lenni, csak sablonos nem. Ennek ellenére a Zero Point Software által fejlesztett Interstellar Marines egy FPS, amelyet a fejlesztők még úgy is reklámoznak, mint egy „AAA indie játék”. A készítők állítása szerint a kész játék egyszerre kölcsönöz majd elemeket régimódi taktikai akciójátékokból, mint a Rainbow Six 3, valamint klasszikus akció-RPG-kből, mint a System Shock 2 vagy a Deus Ex.

Egyelőre egyedül a multiplayer részt próbálhattam ki, de a teljes verziónak lesz egy négyrészes kampánya is, amelyet akár három barátunkkal co-opban is végig lehet játszani. Amikor egy indie játékról – különösen egy elsősorban többjátékos módokkal operáló shooterről – beszélünk, akkor leginkább azt kell megnézni, hogy milyen újdonságokkal képes előrukkolni. Nyilván a műfaj alapvető szabályain nem nagyon lehet változtatni (fegyvereid vannak és lőnöd kell velük), de az Interstellar Marines próbál egy-két kisebb újdonsággal előállni.
Sajnos azonban jelenleg ezen ötletek egy része inkább frusztráló, semmint szórakoztató. Például egyes pályákon van, hogy alkalmanként elmegy minden világítás. Teljesen sötét lesz, a lámpádat meg nem akarod felkapcsolni, hiszen akkor azonnal elárulod a pozíciódat. Hasonlóan idegesítő „újítás”, hogy bizonyos sérülések következtében egy időre elveszted a HUD-ot. Ezzel alapvetően nem lenne gond, hiszen ez amúgy is elég minimalista, de ily módon sokkal nehezebben tudsz különbséget tenni csapattárs és ellenség között. Nem kell ecsetelnem, hogy ez milyen következményekkel járhat egy olyan játékban, ahol a baráti tűz folyamatosan be van kapcsolva.

Szerencsére nem minden ilyen ötlet elhibázott, sőt egyesek kifejezetten jól működnek. Újdonság például, hogy egyes pályák folyamatosan változnak: szintek emelkednek, süllyednek, új utak nyílnak meg, mások lezárulnak, változik a mesterséges időjárás stb. Persze lehet az mondani, hogy ez csak a Battlefield 4 Levolution rendszere kisebben, de az inkább egy egyszeri, scriptelt esemény. Látványos, de nem kimondottan dinamikus. Egyszer meg kell változtatni a taktikát, de „pusztán” ennyi. Azt viszont meg kell jegyeznem, hogy bár jó pár pálya már most elérhető az Interstellar Marinesben, többségük nagyon hasonló egymáshoz (nemcsak grafikailag, de felépítésében is).

Szintén kellemes meglepetés volt a jelenleg elérhető egyetlen játékmód. A Deadlock névre hallgató játéktípus igazából egyfajta keverékét jelenti a Domination/Hardpoint és a Search & Destroy jellegű játékmódoknak. Röviden összefoglalva: különböző területeket kell elfoglalni, egy terület elfoglalásával újjáéled egy csapattagunk, és az a fél veszít, amely elveszti minden csapattagját vagy minden területet. Ennek a játékmódnak sajátos a dinamikája, és tényleg némileg újszerűnek hat.

Amivel viszont komoly probléma lehet, az a játszhatóság. A modern FPS-ekben a karakterek irányítása igencsak kézre álló. A Titanfallban, az új Battlefieldekben, de még a legutóbbi Call of Dutyban is könnyen és gyorsan lehet mozogni. Az Interstellar Marinesben azonban lassan mozogsz, ugrani is nehézkes, nincs lehetőséged sprintelésre, és még a fegyverek kezelése is kellemetlen. Ha valamin, ezen muszáj lesz változtatni a készítőknek, mert ez 2014-ben már nagyon kevés.

Végül már csak egy kérdést kell megválaszolni: mikor lesz kész az Interstellar Marines? Sajnos azonban ezt még nem lehet tudni. A játék tavaly nyár óta Early Access állapotban van Steamen, és ha minden jól megy, hamarosan elérhető lesz az első co-op kampány is. Ennek ellenére egyes jelek aggasztóak. A játékot tulajdonképpen már 2005 óta tervezik, 2012-ben startolt el kickstarteres kampánya, de ott nem gyűlt össze elegendő pénz. Annak ellenére, hogy a játéknak csak egy töredéke játszható, különböző extra tartalmak már most megvehetők hozzá. Kicsit tartok tőle, hogy vagy nem fog a játék elkészülni, vagy pedig ha elkészül, el fog tűnni más FPS-ek árnyékában. És lehet, hogy kár lenne érte, mert az Interstellar Marinesnek vannak olyan elemei, amelyek jó és némileg ötletes FPS-sé tehetik.