26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Rendezvények

EGX London 2014: Sityi pénteki beszámolója

Battlefield és Call of Duty, NBA és Verdun...

Írta: Sityi 4 hozzászólás

A rendelkezésünkre álló két nap során igyekeztünk Blade-del a lehető legtöbb alkotást kipróbálni, de főleg olyan címekre koncentráltunk, ahol a készítők közül is el tudtunk csípni valaki, így plusz információhoz juttatva Titeket. A pénteki nap során a The Crew és a Dying Light kapcsán beszélgettem három rendkívül szimpatikus fiatalemberrel, csevegésünk külön cikkek tárgyát képezi majd. Most pedig nézzük, mi az, amit csak kipróbálni sikerült!

EGX London 2014: Sityi pénteki beszámolója

Battlefield: Hardline: Úgy tűnik, az EA megpróbálja felvenni az Activision tempóját és szinte évente új Battlefieldet a piacra dobni. A demóban az új Hotwire módot volt alkalmam kipróbálni, amely így játszva inkább keltette egy Need for Speedbe oltott roncsderbi és a Capture the Flag klasszikus játékmódok egyvelegét, semmint egy klasszikus csatáét. A rabló-pandúr kergetőzés mindenképp gyorsít a Battlefieldek multijában megszokott tempóhoz képest – kérdés, ez mennyire jön be majd a rajongóknak.
Call of Duty: Advanced Warfare: Hiába sprinteltem a standhoz reggel, ahogy bejutottam, már a 45 perces táblánál állt a sor vége (és egész nap a 90-es körül tanyázott), a szervezők pedig sűrű bocsánatkérések közepette, de a tömeg miatt az újságírókat is sorbaállásra kérték. Jobb híján mások játékát vettem szemügyre, így ez alapján tudok egy gyors véleményt mondani. Az Advanced Warfare lesz a sorozat eddigi legfuturisztikusabb darabja: ennek talán a játékmenetre leginkább hatással lévő példája az exoskeletonok megjelenése. Ezekkel valamivel gyorsabbak leszünk, illetve a duplaugrás is elérhetővé válik – nekem a multis csatákat nézve az a benyomásom támadt, hogy ez már inkább közelít az Unreal Tournamenthez és a Quake Arenához/Quake Live-hoz, semmint a Call of Dutyhoz, de majd a nálam okosabbak kijavítanak, ha tévednék.

EGX London 2014: Sityi pénteki beszámolója

The Witcher 3: Wild Hunt: Ez nem játszható formában volt kint, hanem Damien Monhier senior gameplay designer tartott róla egy félórás előadást, miközben kollégája játszott a játékkal (szegény ember, ugyanazt a félórás szakaszt kell négy napon át 10-től 7-ig újrajátszania...). A grafikára az eddigi részeknél sem panaszkodhattunk, de itt, ha lehet, még egy jókora lapáttal sikerült rápakolni – tényleg kicsi túlzás, hogy nincs két egyforma fűszál se. A játéktér hatalmas: a demóban bemutatott két nagyobb helyszín között olyan 20 percnyi vágta lenne lóval a távolság, és ezek még csak nem is a térkép szélein voltak. Az egyik hegytetőről szétnézve jegyezte meg Damien, hogy amit onnan láthatunk, oda el is lehet jutni. Gond csupán abból lehet, hogy a szörnyek esetleg erősebbek lesznek nálunk... Bizony, az oktatórész/bevezető után oda megyünk, ahová csak akarunk, de a monszták szintje adott, simán lenyomnak minket, ha rossz helyre tévedünk és nem vagyunk elég ügyesek – de nem fejlődnek velünk. Nemcsak hogy külön ügyeltek a világ ökoszisztémájára, de természetesen a napszakok változása (annak minden hatásával – helló, vérfarkasok például) és az időjárás is aktív hatással lesz a környezetre. Jó hír, hogy Geralt megtanult úszni – a pályatervezés során természetesen ezt is figyelembe vették... Ami engem még nagyon megfogott, az a zene: a népi elemekkel átszőtt komolyzene elképesztő hangulatbombát jelent. A demó végén pedig láthattuk, hogy a játék során többször is súlyos döntéseket kell majd hoznunk, és sok esetben ez nem lesz egyértelműen jó vagy rossz/gonosz. Plusz az is simán előfordulhat, hogy kutya keményen átvágnak minket...

EGX London 2014: Sityi pénteki beszámolója

NBA 2K15: Ebből a játékból a PS4-es verziót sikerült szemügyre vennem. Igazából pár perc alapján nehéz megítélni, mi változott a tavalyihoz képest, de hát ez az évenként megjelenő sportjátékok sajátossága. A grafika talán mintha picit szebb lenne, de ez akár lehet amiatt is, hogy PS4-en néztem – ettől függetlenül szerintem az EA Ignite motorja szebb játékokat produkál. A játék természetesen a legfrissebb játékos- és csapatadatbázissal kerül a forgalomba, továbbfinomított irányítással.
Sherlock Holmes: Crime & Punishments: Kellemes agytornának ígérkezik a Frogwares játéka – engem leginkább egy akciómentes, de attól még nagyon szórakoztató, az L.A. Noire és a Murdered: Soul Suspect nyomdokain haladó nyomozós kalandjátékra emlékeztetett. Napokon belül megjelenik, így az önjelölt detektíveknek már nem kell sokat várniuk.

EGX London 2014: Sityi pénteki beszámolója

Verdun 1914-1918: Mi történne, ha a Red Orchestrát és a Battlefield: Bad Company 2-t összeházasítanánk? A kérdésre a választ a holland Game Drive alkotása hozza majd el, várhatóan az év végén. Mi jelent ez a gyakorlatban? Az első világháború lövészárokharcait felelevenítő multiplayer játék igyekszik a realizmus talaján maradni és inkább a taktikát előtérbe helyezni. Itt bizony sokszor „egy lövés: temetés” alapon megy az adok-kapok, nem véletlenül jelentették az első világháború egyik legnagyobb emberdarálóját a lövészárkok. Szintén a taktikai vonást erősíti, hogy szakaszokba kell fejlődnünk, ahol a különféle kasztú játékosoknak nemcsak képességekben, de játékstílusban is muszáj kiegészíteniük egymást, ha győzni szeretnének. Nemcsak a játékosok, de a szakasz is tapasztalati pontokat kap és fejlődik, ezzel közös előnyökre szert téve. A grafika ugyan nem csúcsminőségű, de meglepődtem, amikor megtudtam, hogy Unity dübörög alatta, mert igencsak kellemesre sikerült (főleg ennek a ténynek a tükrében).

EGX London 2014: Sityi pénteki beszámolója

A kiállítás még a hétvégén is tart, így aki kíváncsi az előadásokra, délután 1 órától folyamatosan közvetítik ezeket Twitchen, ma például a Call of Duty: Advanced Warfare-rel kezdenek (részletes műsorfüzet itt, csak ne feledjétek, hogy egy órát hozzá kell adnotok a feltüntetett időponthoz, hogy megkapjátok a magyar kezdési isőpontot); ha pedig az eddig elhangzottakat szeretné valaki megtekinteni, akkor irány a YouTube!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • EGX London 2014: Sityi pénteki beszámolója
Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Sityi
Sityi [1620]
A béta alapján nekem inkább tűnt egy rabló-pandúros köntösbe bújtatott COD-nak, semmint megfontoltabb BF-nek...
jeszkar
jeszkar [129]
Nem tudom amúgy, hogy a Bf modell-t, hogy fogják ráhúzni a Hardline-ra.
Egyébként mielőtt bejelentették, én egy sci-fis Bf-be reménykedtem (tudom, hogy volt olyan, csak elég régen). És egy rendőrös COD-ban. :)
Sityi
Sityi [1620]
Verdunre reagálva: a demó alapján nekem nagyon úgy tűnt, hogy a magányos Rambóknak itt semmi babér nem terem... A kasztokról nagy tapasztalatom az alapján a pár perc alapján nem lett, de a Game Driveos srác nagyon kihangsúlyozta, hogy a kasztrendszer fontos szerepet tölt be a játékban - és ha jól értettem, egy szakasz 4 fős és minden kasztból kell 1-1 ember (nehéz volt abban a zajban koncentrálni a srác által rámzúdított információkra, miközben játszok :-D - ezért sem lett belőle rendes interjú).
ivanova36
ivanova36 [1321]
A Witcher 3 fotón az az arc nagyon komoly :D Na igen végigjátszó emberke is sokat szenvedhetett, bár ha az volt a cél hogy megutálja a játékot, akkor jó úton haladnak felé. Noha anno a Carmageddon 1 demójáva, ami 4 perces volt, hála a beépített timernek, utána kidobott a főmenübe, majd 1 perc volt mire újrakezdtem, kb 6 órán át toltam :D Akkor még fiatal voltam...

Verdun 1914-1918: épp a minap néztem meg az Edge of Tomorrow című filmet. Ugye ott is emlegetik Verdun-t. Kérdés hogy mennyire sikerül majd csapatmunkára ösztökélni a játékosokat, és mennyire lesz szükség minden kasztra.

Sajnos a mai felhozatalban egyre inkább azt tapasztalom, hogy van 1-2 kötelező kaszt a többi meg csak azért hogy a darabszám meglegyen, mert játszani ugyan élvezetes velük, de a többi játékos kiutál, mondván: haszontalan, nem dps, noob játszik azokkal, stb.. Reméljük ezt a Verdunban kiküszöbölik, vagy legalábbis törekednek rá.

CoD: AW: meglátjuk hogy sikerül, ha Unrealesre veszik a figurát hátha nem lesz sokadik Modern Warfare. Bár az első képek alapján mintha a Frontlines: Fuel of War és a Elysium című film keresztezése lenne.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (4 db)