26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Assassin's Creed Chronicles: China

A jól ismert széria világában ezúttal 2,5 dimenzióban lopakodhatunk.

Írta: Barnabás

Az Assassin’s Creed a francia Ubisoft egyik legfontosabb játéksorozata, amely évente van, hogy több résszel is bővül. Legutóbb a Rogue és a Unity című epizódok láttak napvilágot, amelyek sajnos nem arattak osztatlan sikert. Főleg az erőteljesen bugos Assassin’s Creed Unity keltett nagy csalódást a játékos-társadalomban. Ezek után a Ubisoft egy mellékvágánnyal gazdagította a már most is meglehetősen kiterjedt univerzumot, és egy 2,5D-s lopakodós játékot teremtett. A Chroniclest trilógiaként tervezték meg, amelynek első epizódja a XVI. századi Kínába kalauzol el minket. A későbbi két rész pedig a XIX. századi Indiába és az 1918-as októberi orosz forradalom eseményeibe enged majd bepillantást.

Assassin's Creed Chronicles: China

A készítők a játékmenetre és a markáns grafikára helyezték a hangsúlyt.A nemrég megjelent kínai részben a Shao Jun nevű orvgyilkost irányítjuk 1526-ban, a Ming dinasztia bukásának idején. Főhősünket a második Assassin’s Creedből ismert Ezio képezte ki, fő célja pedig, hogy bosszút álljon a templomosokon, akik kiirtották orvgyilkos társait. A történet nem mondható túlságosan kidolgozottnak, és a küldetések közötti rajzolt átvezetők sem adnak neki nagyobb mélységet. A készítők a játékmenetre és a markáns grafikára helyezték a hangsúlyt, amelyek némileg kárpótolnak a pongyola sztoriért.

A legutóbbi epizódoktól némileg eltérően a Chronicles a lopakodásra koncentrál, igen erősen építkezve a Mark of the Ninja által lefektetett remek alapokra. Tehát itt most nem tudunk lekardozni kismillió ellenlábast, gyakorlatilag már két katona le fog csapni másodpercek alatt egy nyílt ütközetben. Csendben lopakodva kell becserkésznünk vagy teljesen kikerülnünk ellenfeleinket. Ebben sokat segít, hogy látható ellenlábasaink látóterülete, amelyen kívül egyáltalán nem vesznek észre. Mögéjük lopózva és az árnyékokban megbújva cselezhetjük ki őket, azonban ha meglátnak, gyorsan riadóztatják a közelben lévő társaikat. A riadó kezelése elég sután lett megoldva, ugyanis kb. 10 másodperc múlva minden visszatér a régi kerékvágásba, és folytatják az őrök a megszokott járőrözési útvonalukat.

Assassin's Creed Chronicles: China

A harcok megvalósítása csapnivalóan sikerült.A kiszámítható MI miatt viszonylag gyorsan rá lehet jönni a rendszer hiányosságaira, amelyeket kihasználva bizony egy idő után eléggé monotonná fog válni az őrök kicselezése. Ebben nem sokat segít a különböző figyelemelterelő eszközeink használata sem. Ugyanis használhatunk dobótőröket, tűzijátékot, sőt füttyentéssel is irányíthatjuk a strázsák figyelmét. A dobótőröket néha a továbbjutást igénylő apró rejtvények megoldásához is használnunk kell, de ezek mind magától értetődő helyzetek. A kissé repetitívvé váló lopakodást fűszerezhetné a harc, de ennek megvalósítása elég csapnivalóan sikerült. Tényleg pár pillanat alatt lekaszabolnak a templomos őrök, kiváló időzítéssel is csak nagyon nehezen tudunk érvényesülni ellenük. Persze ez a játék alapvető koncepcióját képezi, hiszen orvgyilkosként a rejtekből való gyilkoláshoz értünk. Azonban ezt figyelembe véve lehet, hogy jobb lett volna, ha ebben a formában a harcot teljesen kihagyják a játékból.

A helyszínek változatosak és a pályák felépítése jónak mondható, amelyeknél az esetenként előforduló meneküléses szekvenciák jelentik a fénypontot. Ezek az izgalmas részek megtörik a megszokott lopakodós előrehaladást és felpörgetik a bejáratott taktikákra épülő játékmenetet. A játék egyébként nem ad hosszas elfoglaltságot, ugyanis 4-5 óra alatt végig is érünk a történeten. Bár adódik pár gyűjtögetnivaló, és a pályákon másodlagos feladatok is vannak, ezek nem nyújtanak elegendő alapot az újrajátszáshoz. Inkább motivációt jelentenek a könnyebb érvényesüléshez, ugyanis ezek elvégzésével plusz pontokhoz jutunk, amelyek révén a pályák végén gyorsabban fejlődik főhősünk. A fejlődéssel automatikusan pár extra képességhez és több életerőhöz juthatunk, amelyek nem nélkülözhetetlenek, de egyszerűbbé tehetik a boldogulásunkat.

Assassin's Creed Chronicles: China

A festményszerű grafika hangulatosan jeleníti meg a korabeli kínai helyszíneket.A játék nagy erőssége a festményszerű grafika, amely nagyon hangulatosan jeleníti meg a korabeli kínai helyszíneket és karaktereket. Természetesen nem technikai csodákra kell gondolni, hanem elsősorban a stílusos és hangulatos kidolgozásra. A 2,5 dimenziót ráadásul ötletesen használták ki, ugyanis sok esetben előre-hátra is tudunk mozogni a térben. A hangok és a zenék rendben vannak, ahogy az irányítással sincs probléma. Az ellenségek MI-je ugyanakkor sokszor nincs a helyzet magaslatán és a korábban említetteknek megfelelően meglehetősen könnyen kiszámítható. Pár bug ebben az epizódban is felüti a fejét, de szerencsére korántsem a Unity-ben megtapasztalt mértékben.

Az Assassin’s Creed Chronicles trilógia China című kezdőfejezete egy alapvetően élvezetes élménnyel kínálja meg a sorozat rajongóit, de a monotonná váló játékmenet és a több kidolgozatlan játékelem miatt nem nyújt kimagasló minőséget. Aki odavan a Mark of the Ninja által képviselt lopakodásért, annak érdemes beszereznie, a többieknek viszont inkább csak opcionális a szoftver megvétele.

Az Assassin's Creed Chronicles: China PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. A cikk a PS4-es verzió alapján készült.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Hangulatos, festményszerű grafika
  • Jól sikerült menekülős részek
Negatívumok
  • Eléggé kidolgozatlan sztori
  • Gyenge harcrendszer
  • Hamar repetitívvé váló játékmenet

További képek

  • Assassin's Creed Chronicles
  • Assassin's Creed Chronicles
  • Assassin's Creed Chronicles
  • Assassin's Creed Chronicles
  • Assassin's Creed Chronicles

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!