26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Rendezvények

E3 2015: Bethesda sajtókonferencia

Fallout 4, DOOM és Dishonored 2 - összefoglaló az első idei E3-as konferenciáról.

Írta: Zoo_Lee 2 hozzászólás

Az E3-nak minden évben sikerült meglepnie váratlan bejelentésekkel, érdekes bakikkal, kreatív, érdekfeszítő prezentációkkal. A meglepetések sora idén viszonylag korán kezdődött: a Bethesda ugyanis alapítása óta először tartott saját E3-as konferenciát, ráadásul fél nappal a többi nagy kiadó előtt. Sokat gondolkoztam azon, hogy kövessem-e ezt is élőben, megkockáztassam, hogy mire a Sony-ra kerül sor 24 órával később, már legfeljebb csak tőmondatokban tudok majd kommunikálni, de miután átolvastam a potenciális bejelentések és bemutatók sorát (Fallout 4, Dishonored 2, Doom 4), szinte habozás nélkül tettem fel a hajnali kávét, és próbáltam magam ébren tartani a kezdésig.

20 perccel az ígért start előtt (itthoni idő szerint ez hajnali négy órát jelentett) a Twitch stream statikus várakozóképernyőjét felváltotta a Fallout játékokból ismerős „Please stand by” kép, a Fallout 4 előzetes zenéjének aláfestésével, majd Adam Sassler és Morgan Webb műsorvezetők jelentkeztek be néhány háttérinfóval, valamint interjúkkal a prezentáció helyszínéül szolgáló Dolby Theater előtt, ahol ekkor már rajongók (és Fallout cosplayerek) százai várakoztak a beengedésre.

A kis bemelegítés után, amelynek során a két házigazda az elmúlt hetekben bemutatott Fallout 4 és Doom előzeteseket elemezgette, a show pár perc késéssel kezdetét vette. A színpadon Pete Hines, a Bethesda marketingalelnöke fogadta a hatalmas közönséget. Az első bemutatott játék az új Doom volt, amelyet tavaly néhány kiválasztott rajongó már láthatott mozgásban, ám publikusan csak egy pár másodperces ízelítő került a netre néhány héttel ezelőtt. Most azonban végre egy teljes játékmenet-bemutatót kaptunk. Az id Tech 6 motor látványa hozza a jelenlegi generációtól elvárt színvonalat, a marsi kohóban játszódó rövid bemutatóban felbukkantak ismerős elemek: láncfűrész, super shotgun, plazmavető, impek, zombik stb. A játékmenet a Doom 3 helyett sebességben és stílusban is az első két részhez próbál közeledni, a főhős azonban jetpackkel is képes manőverezni, ládákra, párkányokra felkapaszkodni, a legyengült ellenfeleket pedig brutális közelharci kivégzésekkel küldheti a másvilágra. Az egyjátékos demo után bepillantást nyerhettünk a játék multiplayer részébe, amely kooperatív játékot, és régi LAN-partykat idéző gyors deatmatcheket is lehetővé tesz, valamint láthattuk működésben a Doom Snapmapet, a játék pályaszerkesztőjét, amellyel akár teljesen új többjátékos játékmódokat is kreálhatnak majd a rajongók. A bemutató egy újabb single player demóval zárult, amelyben a játékosok szemügyre vehették a játék ellenfeleinek otthonát, a Poklot, és egy villámgyors, brutális csatában olyan további visszatérő ellenfeleket, mint a Mancubus és a Cyberdemon. Az új Doom PC, PlayStation 4 és Xbox One platformokra fog megjelenni 2016 tavaszán.

A Bethesda bejelentette saját online platformját, a Bethesda.net-et, amely a játékok futtatása, a Doom Snapmap és a multiplayer mellett közösségi platformként is funkcionálni fog, mind a korábbi, mind a későbbiekben megjelenő játékaikhoz. A Bethesda.net kapcsán következett röviden a Battlecry, a tavaly bejelentett free-to-play lövölde, amelynek már lehet jelentkezni a globális bétatesztjére.

Ezután jött az Arkane Studios a nagy bejelentéssel (amelyet egy elszólással sikerült véletlenül előre leleplezni), a Dishonored 2-vel, amelyben egy új, női főhőssel (Emily, az első rész megmentendő hercegnője, sok évvel és sok mágikus képességgel később), vagy a visszatérő Corvóval látogathatunk el a Birodalom déli gyarmataira egy újabb összeesküvés nyomában. A játék PS4, X1 és PC platformokra érkezik, az új konzolok tulajdonosai idén ősszel a polcaikra tehetik az eredeti Dishonored Definitive Edition kiadását is, amely a nagysikerű játék mellett annak összes DLC-jét is tartalmazni fogja.

Őket követte a The Elder Scrolls Online bejelentkező videója, amelyben az MMORPG idén következő újdonságait mutatták be. A játékosok ellátogathatnak majd Imperial Citybe és Orsinium ork városába. A sokak által tippelt új Elder Scrolls bejelentés is bejött – ám nem pont az, amire számítottunk. A Hearthstone őrületből úgy tűnik, a Bethesda is ki akarja venni a részét, ugyanis következő bejelentésük, az Elder Scrolls Legends egy multiplatform free-to-play stratégiai kártyajáték, a sorozat világával. Még idén érkezik iPadre és PC-re.


Ezután lépett színpadra Todd Howard a Bethesda Game Studiostól, azzal a játékkal, amelyre az összegyűlt rajongók többsége az egész show alatt várt: Fallout 4. A játék koncepciója már a Fallout 3 után megszületett, a Skyrim megjelenését követően pedig a csapat minden erejét erre a projektre irányította. A játék érdekes módon nem a megszokott Vaultban kezdődik, hanem hosszú évekkel az eddigi részek előtt, azon a napon, amikor az atombombák lehullottak, karakterünket pedig a reggeli készülődés közben alkothatjuk meg, természetesen a megszokott testreszabhatósággal. Az idilli reggelnek a bombariadó vet véget, a Vaulthoz menekülünk családunkkal, majd 200 évvel később onnan egyedüli túlélőket emelkedünk ki, emlékek és korunkhoz képest meglepően jó tartásunkra vonatkozó bármilyen magyarázat nélkül. A világ döbbenetesen fest, teljesen szabadon bejárható, az NPC-kkel Mass Effectre emlékeztető módon dinamikus beszélgetéseket folytathatunk. A játék a Fallout 3-hoz hasonlóan megőrzi a szerepjátékos elemeket is az elosztható tulajdonságpontokkal, harcrendszer tekintetében pedig választhatunk a valós idejű FPS és a klasszikus részek körökre osztott, testrészeket külön-külön megcélzó módszere között. A játék kiegészül egy opcionális és dinamikus crafting rendszerrel is: a játékos bármilyen építőanyagot/kelléket összegyűjthet, és képes saját otthont, majd akár saját várost is építeni, amelybe lassan túlélők, kereskedők költözhetnek be. A városunkban mindent irányíthatunk és megépíthetünk: világítás, elektromos vezetékek, védelmi ütegek fosztogatók ellen. Egy bizonyos ponton pedig akár több várost is futtathatunk így, járműveket rakhatunk össze, amelyek karavánokként mozognak a településeink között. A crafting rendszer érdekessége, hogy nincsenek fix alapanyagok, egy távcsövet például számtalan kacatból, alkatrészből építhetünk, a rendszer révén pedig saját fegyvereket is készíthetünk, fejleszthetünk – még a Brotherhood of Steel egyenruhánkat is saját szájízünk szerint alakíthatjuk. Visszatér a Pip-Boy, sőt a rajongók végre egy valódi példányra is szert tehetnek a legendás kellékből: egy valódi, iPhone tartóként is használható kiadás jár a gyűjtői Pip-Boy kiadás mellé is – sőt ehhez egy Pip-Boy app is, mind Apple, mind Android készülékekre. A Fallout 4 idén november 10-én érkezik PC, Playstation 4 és Xbox One platformokra.

Okostelefonok kapcsán még egy játékbejelentés maradt a végére: a Fallout Shelter, egy free-to-play játék, amelyben saját Vaultodat kell megépítened és menedzselned – ezt is a Fallout 4 fejlesztői készítik, állításuk szerint külön ügyelni fognak arra, hogy hasonló játékokkal ellentétben ne essen a pay-to-win kategóriába. A bejelentés ráadásul nem hosszú életű, a játék már most elérhető az Apple App Store-ban.

Összességében elmondható, hogy a Bethesda első önálló E3-as prezentációja remekül sikerült. Lényegre törők voltak, teljesítették a rajongók elvárásait, egyedül a két free-to-play mobiljátékkal nem vagyok kibékülve, bár a cég munkássága alapján akár még azok is sikerülhetnek jól. Ráadásul maga a tény, hogy egy stúdió képes elérni azt a szintet, amikor megrendezhet egy ilyen prezentációt a gyakorlatilag fixnek számító „nagyok” mellett, mindenképpen pozitív előjel a kiállítás jövőjével kapcsolatban.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

HOZZÁSZÓLÁSOK

goodboy007
goodboy007 [9185]
Azt a mocskos, a Doom 4-ben nem fukarkodnak a vérrel és végre a láncfűrésznek is láncfűrészhangja van! Pörgős, szép, brutális, jöhet!
Dino
Dino [6032]
A Fallout Shelter már tölthető az App Store-ból: Fallout Shelter
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)