A Spyro platformerszéria spin-offjaként elindult Skylanders sorozat amellett, hogy az Activision újabb aranytojást tojó tyúkja lett, megalapozta a videojátékok egy teljesen új kategóriáját, amelyet a „toys-to-life” névvel láttak el. 2011-ben érkezett az első ilyen játék, a Skylanders: Spyro's Adventure, amelyet aztán évente követtek az újabb részek, miközben a sikereket (és az egeket verdeső eladásokat) megirigylő konkurencia is előállt saját játékaival. A Disney 2013-ban indította útjára a Disney Infinity szériát, amelyhez természetesen a birtokában lévő licenceket használta fel (Disney/Pixar, Marvel, Star Wars), idén pedig egy újabb szereplővel bővült a piac, a Warner a nála lévő LEGO jogokkal állt elő a LEGO Dimensionsszel. (De ha úgy nézzük, a Nintendo amiibójai is alapvetően ebbe a kategóriába esnek, még ha azok nem is egy konkrét játék kapcsán jelentek meg, hanem különböző programokhoz használhatóak ugyanazok a figurák.)
A toys-to-life játékok közös jellemzője, hogy az alapjátékkal a szoftver, valamint a figurák „játékba illesztését” szolgáló, USB-n csatlakozó portál mellé mindössze két karaktert kapunk (és esetleg pár kisebb kiegészítést), és ha újabbakra vágyunk, akkor súlyos forintokért juthatunk újabb szereplőkhöz, kalandokhoz vagy játékmódokhoz. A fejlesztők pedig természetesen igyekeznek mindent megtenni annak érdekében, hogy a játékosok – jellemzően a fiatalabb generáció tagjai – minél több figurát akarjanak a magukénak tudni. A cégek üzleti beszámolóiból pedig az is kiderül, hogy sikerrel jártak, az évek során óriási piaca lett ennek a játékkategóriának. Na de ennyi bevezető után térjünk is át aktuális tesztalanyunkra, a Skylanders SuperChargersre!
A sztori alapvetően a szokásos, a főgonosz ezúttal is Kaos, aki ellen most egy újabb Skylanders csapattal indulunk el, mégpedig a címben is megjelölt SuperChargers tagjaival. A játék legnagyobb újítását a járművek megjelenése jelenti, ennek megfelelően kapott új designt az alapkészletben lévő Portal of Power is, amelyen egy nagy motorblokk is található, felületén pedig egy-két figura és egy jármű fér el egymás mellett. A szokásos ugrálós, mindent szétcsapós akció-kaland játékmenetet pedig időről időre autós szakaszok törik meg, amelyekben vagy egy adott pályán kell végigszáguldanunk, vagy felfegyverzett járművünkkel szétcsapnunk az adott helyszínen felbukkanó ellenségek között.
Igen gonosz lépés az Activisiontől, hogy bár a játék végigvihető a Starter Packben lévő figurákkal és autóval, lépten-nyomon beleakadunk egy-egy olyan mellékküldetésbe, amelyhez vagy egy légi vagy egy vízi járműre van szükség. És bár ezek teljesítése teljesen opcionális, mégis szinte újra meg újra az orrunk alá dörgöli a játék, hogy igen, vegyél meg még egy-két cuccot, mert úgy lesz igazán teljes az élmény. Amúgy összesen húsz új figura (és mindegyikhez egy-egy jármű) jelent meg eddig a SuperChargershez, emellett pedig minden eddigi karakter használható (azaz összesen kb. 300), ráadásnak pedig még a Trap Team epizód csapdáit is felhasználhatjuk, amelyek plusz képességet adnak. Az autó amúgy rendes játékként is megállja a helyét, kerekei forognak, így a videojáték nélkül is el tud szórakozni vele egy kisebb gyerek.
A skylanderek és járműveik egyaránt fejleszthetők, küldetések teljesítéséért kapunk, vagy egy-egy ládában találunk a pályán különböző tárgyakat, amelyek javítják tulajdonságainkat, például erőnket vagy maximális életerőpontunkat javítják. Emellett minden jármű a hozzá tartozó skylanderrel együtt a leghatékonyabb, skylandereink pedig a típusuknak (föld, tűz stb.) megfelelő területeken hatékonyabbak társaiknál. (Vicces volt amúgy, amikor egy gyengébben sikerült ütközet után kiírta a játék, hogy skylanderem elfáradt, térjek vissza később vagy rakjak egy másikat a portálra – és ezután tényleg csak egy másik figurával tudtam folytatni a kalandozást.)
A játék központi helyét jelentő Skylander Academyből egy külön játékrész érhető el, a versenyzés, amely járműtípusonként négy pályát kínál, azonban ezekből az alapkészlettel összesen mindössze kettő (!) érhető el, hiszen csak egy szárazföldi járgányunk van. A négy terület két-két lezárt pályájához meg a versenyzési játékmódot külön kell megvennünk. Ez szintén nem egy szimpatikus lépés a kiadó részéről. A versenyek amúgy a Mario Kart nyomában járó, gokartos arcade típusúak, teljesen jól összerakott része a játéknak, power-upokkal, turbósávokkal és hasonló dolgokkal.
Kooperatív módban két skylandert pakolhatunk a portálra, akikkel a mászkálós részben így ketten együtt haladhatunk. Az autós szakaszoknál az egyik játékos kapja a sofőr szerepét, míg a másik lőhet, valamint a különböző útba eső cuccokat gyűjtheti be. Emellett online játéklehetőség is van, amennyiben barátaink között másnak is megvan a játék (azaz nem lehet akárkivel nekiindulni a kalandoknak).
A Skylanders SuperChargers egy korrektül összerakott játék lett, amely ismét pénztárcájuk megnyitására fogja késztetni a gyanútlan szülőket (vagyis inkább gyerekeik fogják megadni nekik ezt a késztetést...). A járművek megjelenése mindenképpen jó ötlet, nagy kár azonban, hogy ennyire erősen a pénzhajhászásra mentek rá a kiadónál, hogy aki igazán élni szeretne az új funkciókkal, azoknak mindenképpen vásárolniuk kell egy-két új járművet meg egy játékmódot, máskülönben az elérhető dolgoknak csak egy része áll rendelkezésükre. A konkurensek mögötti licencek (Star Wars, Marvel, LEGO) miatt pedig egyre erősödő versenyben kell helytállnia a játéknak...
Mj.: A cikkbe ágyazott videónkban bemutatjuk, hogyan lehet a valós életben használni a játék figuráit. Mivel az Activision egy korábbi videónkat letiltotta, mivel a Call of Duty: Ghosts interjúhoz felhasználtuk illusztrációnak az egyik hivatalos trailer részletét, ezúttal nem mertünk a játékmenetből videót készíteni. :-)