A Starpoint Gemini 2 megjelenése után másfél évvel a „Kicsi zöld emberkék” – merthogy így hívják a fejlesztőket: Little Green Men Games – visszatértek a sorozat új részével, amelyet Warlords alcímmel láttak el.
A tesztre érkezett játék egyelőre a Korai hozzáférés fázisában kapható Steamen. Ez többek között azzal jár, hogy találkozhatunk egy-két fagyással, hibával, de az automata mentés teszi a dolgát, szóval szerencsére nem kell attól tartanunk, hogy sok órányi fáradozásunk kárba vész. Egyelőre csak egy bemutatkozó jellegű kampányt láthatunk, amelyet felfoghatunk a játék előzményének vagy játszható demónak, de leginkább tutorialként, amelyen keresztül megtanulhatjuk a játékmenet alapjait, mielőtt szabadjára engednek minket a Gemini csillagrendszerben. Ezen belül is néha azt éreztem, hogy itt-ott el kéne, hogy magyarázzanak nekem valamit, ami azonban egyelőre elmaradt. Nekem személy szerint kissé nehézkes volt az űrcsata, de ezt a saját tapasztalatlanságom számlájára írom, látom benne a lehetőségeket. Itt megemlíteném, hogy a Quick Start Guide megtekintése nagy hasznos lehet a problémás helyzetek megelőzése érdekében, nekem legalábbis nagyon sokat segített. Gondolom, a veteránoknak – akik az előző két résszel, és a négy kiegészítővel is játszottak – nem fog semmiféle problémát okozni a dolog, és ahogy utánaolvastam a hozzászólásokban, többek véleménye szerint egyébként érdemes is az újoncoknak visszatérniük az előző részekhez.
Ahogy a bemelegítő küldetéseket megcsináljuk és visszatérünk a Concordiához, már találkozhatunk egy-két letiltott funkcióval, amelyek majd később, a teljes verzió megjelenésekor lesznek engedélyezve. A véglegesre tervezett kb. 90 hajóból egyelőre 40 került be a játékba. Ezek között természetesen lesznek, amelyekhez egy bizonyos rangot el kell érjünk, hogy vezethessük. A négyből még csak egy karakterosztály, a Marshal érhető el. Minden osztálynak lesz négy saját képessége, egyenként öt módosítóval. Rendes RPG-hez méltóan a szintlépésenként kapott pontokkal tudjuk ezeket fejleszteni.
Az alapok már most is megvannak: bányászhatunk, kereskedhetünk és különféle küldetéseket hajthatunk végre. Ezek között van például kísérgetős (escort), search and destroy stb. Az küldetésekért járó jutalom mértéke arányban van egyrészt a nehézségi szinttel, másrészt a sikeresség mértékével. Nem árt egyébként előre megnézni, hogy mi a tarifa, nem csak úgy esztelenül összeszedni a küldetéseket, és csinálni őket sorban, ahogy amúgy megszoktuk, mert talán nem is éri meg a fáradtságot vagy a kockázatot a dolog. Kiváltképp, hogy a Warlords világa elvileg 10-szer nagyobb, mint elődjéé. Lesz tehát bőven mit felfedezni, miközben véletlenszerű ellenséges járőrflották gondoskodnak arról, hogy ne unatkozzunk. Akár saját bázist is építhetünk, fejleszthetjük, ott kutatásokat végezhetünk és hajókat építhetünk.
Akit az előző részek, vagy esetleg a bemutató videók meggyőztek, még most érdemes megvásárolni a játékot, megjelenés után valószínűleg feljebb fog csúszni a jelenleg 23 eurós ára.