25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Project Highrise

Egy felhőkarcoló-menedzser munkája nem csak játék és mese.

Írta: GeryG 6 hozzászólás

A stratégiai játékok egyik szegmensét képező a menedzserjátékok elég közel állnak hozzám. Legyen szó sportmenedzser-játékról, mint a Football Manager széria, városmenedzser-játékról, mint a SimCity vagy a Cities Skylines, esetleg menedékhely-menedzser játékról, mint a Fallout Shelter (utóbbira nem találtam jobb elnevezést...), mindegyikbe hosszú órákat képes vagyok beleölni. Jó látni, ahogy az eleinte apró kis birodalmunk (teljesen mindegy, hogy az most épp egy a bajnokságba frissen feljutott, nevenincs focicsapat vagy épp egy piciny városka) elindul a naggyá válás rögös útján. Ahogy a kezdeti nehézkes befektetések idővel megtérülnek és a fejlődés üteme fokozatosan felgyorsul, hogy egyre csak gyarapodjunk a képernyőn.
Valami hasonlót vártam a SomaSim készülő játékától, a Project Highrise-tól is, amelyben ismét egy olyan területen vethettem bele magam a menedzselésbe, amivel korábban még nem próbálkoztam: egy felhőkarcolót kellett felépítenem és üzemeltetnem. Nemrégiben kipróbáltam a játék korai változatát.

Project Highrise

A játék elején két lehetőségünk van: előre definiált feladatokat végrehajtani, vagy teljesen szabadon játszani. Előbbiben már felépített és működő toronyházak üzemeltetését kell átvennünk és elsősorban a már felmerült problémákra kell valamilyen megoldást találnunk. Utóbbiban pedig miután elkereszteltük leendő felhőkarcolónkat, megszabtuk, hogy mekkora ingatlanon szeretnénk azt felhúzni és beállítottuk a nehézségi fokozatot, teljesen szabadjára engedhetjük fantáziánkat. E kettő mellett még találunk egy oktatómódot is, amely nagyon hasznos lehet azoknak is, akik egyáltalán nem játszottak korábban ilyen jellegű játékokkal, de azoknak is, akik rutinosabbak már, hiszen meglehetősen új témáról van ezúttal szó. Az oktatómódban kitanulhatjuk az építkezés alapjait, megismerhetjük a praktikákat, amelyekkel kielégíthetjük a bérlőink igényeit, de kapunk kiképzést a karbantartásból és a presztízsünk céltudatos növeléséből is.

Project Highrise

A Project Highrise egy 2D-s alkotás, vagyis oldalnézetben láthatjuk toronyházunk keresztmetszetét. Első lépésként egy teljesen üres kis épületet kapunk, amelybe be van vezetve a villany, az telefon és a kábel tv. A vizet és a gázt már nekünk kell bevezetni. Később egyébként ezeket az alapvető dolgokat minden szinten külön-külön nekünk kell kiépíteni, vigyázva arra, hogy mindig meglegyen a folytonosság. Építkezésnél külön el kell helyeznünk a lépcsőházat (vagy felvonót), de gondoskodnunk kell az olyan helyiségekről is, mint a karbantartók pihenője, a szeméttároló, a raktárak, sőt, idővel még a tömegközlekedéshez is csatlakozhatunk.
Ha elkészültünk az építkezéssel és az alapvető közműveket is bevezettük, máris jöhetnek a bérlők. Nekik mi jelölhetjük ki, hogy hol és mekkora helyiséget kaphatnak az épületben. Szerencsére nem kötelező mindenkit befogadnunk, aki az ajtón kopogtat, mi választhatjuk ki a jelentkezők közül, hogy kinek adjuk ki az irodákat és a lakásokat, hiszen nemcsak üzleti jellegű helyiségeket alakíthatunk ki, hanem akár lakásokat is.
A bérlőknek természetesen vannak különféle igényeik a közműveken kívül is, így gondoskodnunk kell éttermekről, üzletekről és általában az épület tisztaságáról, csinosításáról is. A falakra képeket rakhatunk ki, szökőkutakkal tehetjük hangulatosabbá a környezetet. Feladatunk még mindig nem merül ki ennyiben, hiszen a bérlőknek különböző szolgáltatásokat is kínálhatunk, mint a palackozott víz, irodai szerekkel láthatjuk el őket, elláthatunk rendszergazdai feladatokat is, de a takarítás is a mi reszortunk.

Project Highrise

A fentiek csak egy szeletét képviselik a Project Highrise kínálta játékmenetnek, így elmondható, hogy egy meglehetősen összetett, de szerencsére nem túlbonyolított menedzserjátékhoz van szerencsénk. A látványvilág elég visszafogott, mentes mindenféle „felesleges” sallangtól, inkább az átláthatóságra törekszik több-kevesebb sikerrel. Leginkább a grand stratégiákhoz tudnám hasonlítani, hiszen ott sem az effekteken van a hangsúly, hanem a használhatóságon. Itt is ez a helyzet, de azért így is kellemes elnézegetni, ahogy az emberek fel-alá mászkálnak az épületben és kihasználják a nekik kiépített szolgáltatásokat.

Project Highrise

A Project Highrise már korai változatában is kimondottan meggyőző, a műfaj rajongóinak sok-sok kellemes órát kínálhat. Bevallom, a stúdió előző játéka, az 1849 engem a legkevésbé sem hozott lázba, cserébe ez sokkal ígéretesebbnek tűnik. Megjelenésére jelen állás szerint valamikor szeptemberben kerülhet sor, addig még finomíthatnak itt-ott a játékmeneten, esetleg néhány új ötletet is beépíthetnek. De az alapok mindenképpen jók, érdemes lesz odafigyelni a játékra.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

További képek

  • Project Highrise
  • Project Highrise
  • Project Highrise
  • Project Highrise

Project Highrise

Platform:

Fejlesztő: SomaSim

Kiadó: Kasedo Games

Megjelenés:
2016. szeptember 8. PC
n/a: Mac

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Playbahnosh
Playbahnosh [482]
Ez a játék gyakorlatilag egy az egyben SimTower. Ezzel alapvetően nincs baj mondjuk, mert képtelensok időt töltöttem el azzal a játékkal is, egy kis modernizálással lehet megint kedvet kapok hozzá :)
vandorr
vandorr [50]
Legyen teli szimulátorhoz méltó tartalommal és akkor a grafikára csak legyintek egyet :)
stero
stero [770]
Szerintem egy FPS-nél mindenki fontosnak érzi a grafikát míg egy management játéknál ez kb sokadrangú elvárás.
szbszig
szbszig [33505]
Volt itt tegnap egy ilyen Beyond Enemy Lines című cucc. Arra bezzeg rögtön jöttek a beszólások, hogy 16 évvel ezelőtti színvonal látványvilág, játékmenet meg úgy egyáltalán minden szempontjából. Akkor ezzel a játékkal miért vagyunk ennyire elnézőek, ha egyszer tényleg egy az egybeli koppintása egy 22 évvel ezelőttinek?
roland_93
roland_93 [24]
Jap, nekem is az első gondolatom volt, hogy valakik lekoppintották a SimTowert.
Ami nem baj, de 2016-ban már örülnék ugyenennek pl térbeli megvalósításában, még ha nem is 3D, de legalább izometrikus nézetbe, sokkal több lehetőség lenne, és ugye egy épület nem 2 dimenziós. :D
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (6 db)