26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Horizon: Zero Dawn – első benyomások

A Guerrilla bizony nem tétlenkedett az elmúlt öt esztendőben!

Írta: gregmerch 4 hozzászólás

Az amszterdami illetőségű Guerrilla Games eddig leginkább a Killzone sorozatról volt ismert a játékosok – közülük is a Sony konzoljainak tulajdonosai – körében. Legutóbbi alkotásuk, a Killzone: Shadow Fall 2013-ban az akkor debütáló PlayStation 4 egyik nyitócíme volt, ám azóta semmi nem került ki a holland srácok műhelyéből. Pedig már 2011 óta készült legújabb, most megjelenő remekük, a Horizon: Zero Dawn, amely végleg szakít a Killzone univerzummal, és amely – legalábbis az én szememben – a készítők eddigi legjobban sikerült munkája. Jelen cikkem a program első néhány órája során szerzett benyomásaimat meséli el dióhéjban, amelyet egy jóval alaposabb kivesézés követ hamarosan.

Horizon: Zero Dawn – első benyomások

Egy játékot elindítva az ember – főleg, ha ennyire vén róka, mint én – ösztönösen érzi, ha valami nagyot fog ütni. Nos, a Horizon: Zero Dawn is egy ilyen játék. Az első képkockától és hangfoszlánytól kezdve a zsigereinkben érezni, hogy ez bizony nem egy elpazarolt „ötéves terv” gyümölcse, hanem minden ízében kiemelkedő, remekbe szabott mestermű. Már az alapkoncepció is különleges: adva van egy poszt-poszt-poszt-apokaliptikus Föld, amelyet törzsi szintre visszafejlődött, gyűjtögető-vadászó emberek, és ismeretlen kezek által gyártott, őshüllőkre emlékeztető robotok (a „gépek”) népesítenek be. Utódaink napi szinten küzdenek a túlélésért a gépekkel folytatott ádáz küzdelemben, ahol a legkisebb hiba is végzetes lehet. No és rajtuk kívül ott vannak még a számkivetettek, akiket valamiért nem fogadnak be az emberi törzsek, sőt, kerülik és megvetik őket. Közéjük tartozik Rost, a bátor, családját elveszített harcos, akinek egy hasonlóan száműzött, „anyátlan”, csecsemőkorú kislányt bíznak a gondjaira. Ez a kislány lesz később a játék főhőse, Aloy, aki nevelőapja tanításait követve – avagy azokra fittyet hányva – a valaha volt egyik legnagyobb vadásszá válik. No, de hagyjunk valamit a részletes ismertetőre is!

Horizon: Zero Dawn – első benyomások

A grandiózus kezdés, a lágyan fülbemászó főcímzene hullámai és a vérprofi megvalósítás azonnal a hatalmukba kerítik az embert, noha még egyetlen másodpercet sem töltött a játékkal. Holott az kicsit alaposabban szemügyre véve jó néhány időközben megjelent program elemeit magában hordozza. A külső nézetes, parkour elemekkel tarkított akció-kalandjáték lassan vezeti be a játékosokat főbb mechanizmusai erdejébe, leginkább saját hibájukból engedve őket megtanulni azokat. Ez egyébként nem titkolt szándéka volt a fejlesztőknek, így kifejezett oktató részt senki ne keressen, ellenben mindenki készüljön fel – főleg az első órákban – jó néhány trial and error jelenségre, amelyek ellenére sem érzi azonban úgy a játékos, hogy eleresztették a kezét. Megtanulunk mozogni, osonni, gyűjtögetni, tárgyakat készíteni és nem utolsó sorban harcolni, vadászni és túlélni. És – ahogy azt mondani szokták – mindez csupán a kezdet az igazi kalandok és megpróbáltatások előtt. Mindezt egy élő, lélegző, szemkápráztató környezetbe ágyazva, ahol a fűszálak egyenként mozognak, és váltakoznak az év- és napszakok, hogy egyéb effekteket ne is említsek. Emellé az utóbbi évek egyik legszebb játékzenéje társul, amelyet a Killzone széria muzsikájáért is felelős Joris de Man jegyez.

Horizon: Zero Dawn – első benyomások

Írhatnék még a profi szinkronról, a harcrendszerről, esetleg a fejlődési lehetőségekről a Horizon: Zero Dawn kapcsán, de ezeket szeretném meghagyni a „nagy” ismertetőre. Ez a játék az, amelyre mind a Guerrilla, mind pedig a Sony méltán lehet büszke – legalább is a programmal eltöltött eddigi játékórák alapján ez a meggyőződés alakult ki bennem. Még messze nem járok a végén, ezért itt és most véget vetek a kedvcsinálónak – mert remélem az mindenkinek tiszta, hogy abszolút csak ajánlani tudom a játékot bárki számára. Aztán persze majd meglátjuk, de nagyon meg lennék lepve, ha legközelebb mást írnék.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Horizon Zero Dawn
  • Horizon Zero Dawn
  • Horizon Zero Dawn
  • Horizon Zero Dawn
  • Horizon Zero Dawn
  • Horizon Zero Dawn
  • Horizon Zero Dawn
  • Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn

Platform:

Fejlesztő: Guerrilla Games

Kiadó: Sony Computer Entertainment Europe

Megjelenés:
2017. március 1. PS4
2020. augusztus 7. PC

» Tovább a játék adatlapjára

gregmerch

gregmerch
Amióta az első kvarcjátékát meglátta kb. 6 éves korában, mindennél jobban érdekelték az elektronikus játékok. 2010 óta árasztja el cikkeivel a magazin oldalait.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Creativ3Form
Creativ3Form [33872]
Én ma veszem át meló után. Aztán GO családi vásárlás, viszont utána sztem lefekvésig tolom. :-D Természetesen, első benyomások lesznek tőlem is. :)
McCl@ne
McCl@ne [13404]
Múltkor néztem gameplay-t, viszonylag sokat. Jelenleg az első számú motivációs erő a PS4 vásárlás mellett, amin túl is lennék már, ha nem vettem volna most videókártyát/multimilliomos lennék. Kibaszott gyönyörű ez a játék, és rohadtul tetszik a játékmenet is, a design (ikonok, feliratok, HUD) pedig valami elsőosztályú!
Ricsi1976
Ricsi1976 [2033]
Kíváncsian várom a véleményeket én is.
Artyom
Artyom [213]
Shannara krónikái ugrott be mikor Aloy gyerekként megtalálja azokat a XX-XXI. századi romokat. Remélem a játék későbbi szakaszaiban is lesznek ilyen metróállomások meg hasonló cuccok, nagyon izgalmas ráépíteni fantasy környezetet.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (4 db)