Le a kalappal a Gamious előtt, mókás kis sajtócsomagot kaptunk tőlük a legújabb játékukhoz – kár, hogy eddig maga a játék nem ér fel vele, bár ez csupán részben magának a Team Racing League-nek a hibája. Viszont mivel Early Accessben jelent meg, még van lehetőség a fejlődésre...
A Team Racing League alapötlete nem is olyan rossz: légpárnás járművekkel versenyez egymással két háromfős csapat. Elég egynek célba érnie, a másik kettő borsot törhet a másik csapat orra alá. Ennyi a lényeg, nem több, de ez is bőven elég lehet egy jó kis száguldozós ökörködéshez. És hogy miért nem az jelenleg?
Az irányítás már maga ad egy méretes maflást az egésznek. Értem én, hogy légpárnás izéket irányítunk, de annyira csak nagyjából tudjuk irányítani őket a túl szűk pályákon, hogy abban sok élvezet nem marad. Vagy a pályákat kellene áttervezni, hogy jobban passzoljon ehhez a sodródós mókához, vagy a csúszkálásból kéne kicsit visszavenni szerintem. A másik problémám pedig ezzel kapcsolatban a túlbonyolítás: kinek az ötlete volt az például, hogy a turbó/nitró a gáz és a fék egyszerre történő nyomva tartásával aktiválódjon? Ja, és ezt „túlfőzve” lehet a mögöttünk lévő tereptárgyat vagy ellenfelet kicsit megpörkölni! Besenyő Pista bácsi örökbecsű szavait tudom idézni: „Maaaaaaaaargit! Nooooormááális?!?!?!” Verseny közben úgy mégis, nettó mekkora esélyünk van így bárkit eltalálni? A pályák meg alig adnak lehetőséget az ilyenformán történő szemétkedésre...
És ha már pályák: úgy őszintén, ez mi, amit a képeken lehet látni? Egysíkú, unalmas, blöeee. Tényleg nem volt egyetlen designer sem, aki azt mondta volna: színt és életet! Tényleg ennyire lapos, egyhangú környezetben kellene kergetőzni?
Ezek után nem csoda, ha a trailer sem tudott elég játékost bevonzani. Pont emiatt jött a napokban egy patch, hogy ne kelljen 6 játékos, hanem már 2 is tudjon egymással játszani – csak így meg pont a játék sava-borsa tűnik el nagyon gyorsan, és lesz belőle egy szürke Micro Machines-utánérzés. Napokig próbálkoztam, hátha tudok végre normálisan tesztelni, de csupán egyszer jött össze, amikor négy (!) épp online játékos közül eggyel (!!!) végre tudtam versenyezni egy kicsit. Pont emiatt lenne kiemelt fontosságú, hogy a hollandok botokat rakjanak a játékba, hátha úgy több embert tudnának meggyőzni arról, hogy alapvetően ez nem rossz játék.
A feladat tehát adott a fejlesztőknek: ezt a rettenetesen matt és szürke színvilágot és sivár pályákat gyorsan elfelejteni, az irányítást rendbe rakni, és mindenképp kellenek botok is, mert a gyakorlás címszó alatt lévő oktatórész és egyedüli körözgetés kevesebb, mint sünben a dauer! Ha ezeket meglépik, a Team Racing League még akár egy szórakoztató játék is lehet.