Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Matterfall

Matterfall

2D platformerbe oltott twin-stick shooter a Housemarque-tól.

2017.08.28. 14:47 | szerző: Dino | Ismertető/teszt

A PS4-nyitócím Resogun óta követem aktívan a Housemarque munkásságát, és túlzottan még nem csalódtam azóta egyetlen munkájukban sem. A látványban igen erős 2014-es alkotással rákaptam a shoot’em-up műfajra (ja, ez nem teljesen igaz, a Digital Reality Sine Moráját addigra már végigtoltam – néha vért izzadva), és azóta is igyekszem kipróbálni minden tőlük érkező – vagy legalább részben hozzájuk kapcsolódó – újdonságot. Így alig másfél hónapja volt szerencsém tesztelni a Nex Machinát, a napokban pedig megérkezett legújabb játékuk, a Matterfall is, amelyet a két évvel ezelőtti bejelentés óta vártam kíváncsian.

Matterfall

A finn csapat alapvetően ezúttal is követte a „suszter, maradj a kaptafánál” elvet, azaz abban a műfajban maradtak játékukkal, amelyben már szinte tökélyre fejlesztették magukat. Így a Matterfall is elsődlegesen nem más, mint egy twin-stick shooter, ezúttal azonban egy oldalra scrollozós platformerrel ötvözve. A sci-fi történetnek most sem kell igazából túl sok jelentőséget tulajdonítani. Avalon Darrow névre hallgató főhősnőnk különleges képességeket adó ruházatában és fegyvereivel száll szembe egy rakás harci robottal, közben megmentve a pályákon maradt embereket.

Amellett, hogy Avalon képes egy ún. „strike” mozdulatra – a választott irányba történő rövid, de gyors suhanásra, pillanatokra lebénítva az útba akadó ellenfeleket – a játék legfontosabb eleme a címben is szereplő anyag, amelyből veszélyt jelentő piros és segítségünkre felhasználható kék található a pályákon. Ez utóbbi cuccból hol falat találunk, amelyen csak strike-olva mehetünk át – több esetben gravitáció nélküli területre –, hol pedig mi hozhatunk létre a segítségével platformokat. Ezeket a területeket egy speciális fegyver (váratlan fordulat: a matter gun) segítségével aktiválhatjuk, és szintén ezzel a stukkerrel robbanthatjuk fel az anyagbombákat, amelyek véletlenszerűen, egy-egy ellenfél kiiktatása után jelennek meg.

Matterfall

Bár a platformjátékokban általában az X gomb szokott az ugrás lenni, a fejlesztők ezúttal az R1-et választották erre a célra, annak érdekében, hogy hüvelykujjunk folyamatosan lődözhessen a jobb analóg kar segítségével. Ez pedig bizony megszokást igényel, és nem egyszer éreztem úgy, hogy jobb lett volna polipnak születni a pontos irányításhoz (főleg, ha lövöldözés és ugrándozás közben még a platformok újraaktiválására is figyelni kellett). Van dupla ugrás is, ráadásul a levegőben is aktiválhatjuk a nekiiramodást (ami amúgy csak a négy fő irányba használható, ami szintén problémát jelent néha), igaz, ez nem mindig eredményezett pontos mozdulatsort, sok esetben egy duplázott ugrás végén a kékanyag-platformra már nem tudtam feljutni. Ráadásul mivel egy-egy strike után nem használhatjuk azonnal ezt a képességet, sokszor érzésre kellett játszani, hogy mikor van lehetőségünk újból nekiiramodni egyet.

Ínyencséget jelentenek még a Matterfallban az augmentációk, amelyeket a pályákon található emberektől kapunk meg. Az ő elérésükhöz néha még kitérőt is kell tenni, célszerű hát alaposan bejárni a helyszíneket. Aktív és passzív különleges képességekhez juthatunk, amelyekből egyszerre hármat válogathatunk össze, és akár menet közben is módosíthatjuk, hogy épp melyekre van szükségünk. Így ha például épp egy csata hevében döntünk úgy, hogy más megoldás lenne a hatékonyabb, megvan a lehetőségünk a gyors változtatásra. Kaphatunk például gránátvetőt, passzív képességnek pedig hosszabb overcharge-időt vagy nagyobb valószínűséggel megjelenő anyagbombákat.

Matterfall

Három világ 3-3 pályája és egy-egy főellensége vár ránk a Matterfallban, hogy a végére érve aztán a pontvadászattal igyekezzünk a ranglétra minél magasabb fokára jutni. Ez első hangzásra nem tűnik olyan soknak (igazból másodikra se), de a pályák azért elég hosszúak, és bár akadnak rajtuk checkpointok, néha bizony izzasztó lehet, főleg a magasabb nehézségi szinteken.
A látvánnyal kapcsolatban ezúttal sem panaszkodhatunk, a finnektől megszokott effektorgiát kapjuk ebben a játékban is. Színes fények, hatalmas robbanások, és minden más, amit akár a Resogunban, akár például a Nex Machinában láthattunk.

A PlayStation 4-exkluzív Matterfall egy újabb látványos akciójáték lett a Housemarque-tól – igazából ennyi és nem több. Bár van benne pár jó és érdekes ötlet, de valahogy mégsem fogott meg annyira, mint például a Resogun, amelyet – különösen heti kihívásai miatt – évekkel a megjelenése után is újra meg újra előveszek, ha egy kis gyors akcióra vágyom. Talán ha az irányítást egy kicsit tovább finomították volna, és további kihívásokkal vagy egyéb extrákkal bővítették volna a tartalmat, máshogy zárnám a cikket, de így inkább tisztes iparosmunkának nevezném a játékot, mint egy igazi gyöngyszemnek. ■

Matterfall
Matterfall
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Matterfall

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló