Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

F1 2017

F1 2017

Az F1 2016 végre túl tudott emelkedni az elődjein. Az idei rész vajon tudja ezt fokozni?

2017.09.04. 10:21 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

A jelek szerint a Codemasters és a Liberty Media sikeresen megegyezett arról, hogy marad az eddigi felállás, és úgy néz ki, a birminghami srácok nagyobb szabadságot kaptak, mint Bernie Ecclestone idején – és ez nagyon jó! Vélhetően ennek köszönhető, hogy az eddigi legteljesebb Forma-1-szimulációval gazdagodhattunk idén, hiszen mint versenyző, alaposan kibővítették feladatkörünket, és végre tényleg minden olyan dologgal foglalkozhatunk, mint például Fernando Alonso. Na jó, ő talán nem a legjobb példa, hiszen az Indy 500-ba nem fogunk tudni átruccanni, illetve nem tudjuk olyan blazírtan vagy idegesen szidni a Honda motort...

F1 2017

De mielőtt erre rátérnénk, essünk túl a külsőségeken gyorsan, hiszen itt van a legkevesebb változás. Sőt, tulajdonképp írhatnám ugyanazt, amit az F1 2016 és a DiRT 4 esetében, hiszen ugyanaz az Ego Engine 4.0 duruzsol itt is a motorburkolat alatt (hogy stílszerűen fogalmazzak). Még most is azt tudom mondani, hogy alapjában véve nem csúnya, emellett elég jól optimalizált és nincs nagy étvágya, de a kora már látszik. Egy Madness Engine (Project Cars 2), Egy ForzaTech motor (Forza Motorsport/Horizon) vagy egy Frostbite (Need for Speed) ma már észrevehetően szebb látványt produkál, pont emiatt ideje volna a Codiesnak is lépnie: vagy egy új motorra, vagy jobban belenyúlni az Egóba – a DirectX 12 és a Vulkan elvileg sok lehetőséggel kecsegtetnek. Viszont ha már a grafikánál tartunk: aki felelős volt ezekért az arcokért, tisztelettel vegyes ámulattal kérdezném meg tőle: a szóban forgó illetőket látta legalább fényképről, ha személyesen esetleg nem? Csak mert szegény pilóták és csapatfőnökök rettenetesen néznek ki, nem nagyon hasonlítanak való önmagunkra. Illetve a másik nagy kérdésem – ugyan keveseket érint, de mégis: hogy lehet 2017-ben kijönni egy olyan autóverseny kategóriájú játékkal (amely egyáltalán nem arcade-nak van szánva) VR támogatás nélkül? Ejnye...

F1 2017

Hasonlóan kevés változás érte az irányítást is – bár ezzel komoly gond tavaly se volt igazából. Az alapbeállítás ugyanúgy marhaság kormány esetében, a saturationt muszáj utánállítani, ahogy a force feedback effektek erőssége sem az igazi, de szerencsére ezt csak egyszer kell megtennünk. A vezetési élmény realisztikusságán naphosszat lehet vitatkozni – de azzal nem árt tisztában lenni, hogy végső soron ez egy játék, bár Max Verstappen szerint egész közel van ahhoz, amit a saját autójában csinál.

F1 2017

És jöjjenek az újdonságok, illetve a nagy visszatérések! Kezdjük azzal, amit a bevezetőben már pedzegettem: a legteljesebb Forma-1-szimulációval. Egy pilóta dolga ugyanis nem csak annyi, hogy teljes gázzal körbemegy a pályán az időmérőn és a versenyeken, hanem bizony komoly befolyása is van az autó fejlesztésére. Már tavaly is volt lehetőségünk év közben fejleszteni verdánkat, de idén ez alaposan kibővült: olyannyira, hogy akár a csapat infrastruktúrájának fejlesztésébe is beleszólhatunk. Alkatrészeink elhasználódnak, és mivel a valós limitek itt is megvannak (4 motor/szezon), így akár McLaren-Honda mennyiségű rajtbüntetéseket is könnyedén összeszedhetünk.

F1 2017

Visszatértek a klasszikus versenygépek is: az alapjátékkal 11 McLaren, Williams és Ferrari érkezett, és egy plusz McLarent kaptak a Special Edition vásárlói. Sajnos az F1 2013-mal ellentétben idén nem jár ezekhez klasszikus pályacsomag... Ami viszont fájóbb, hogy fiktív pilóták ülnek ezekben a gépekben. Hát hol a brazil fenegyerek, Ayrton Senna vagy a Professzor, Alain Prost? A bajuszkirály Nigel Mansell? És természetesen maga a Legenda, Michael Schumacher (akinek innen továbbra is kívánok mielőbbi gyógyulást, legyen rá bármily csekély esély)? Ami pedig zavaró: pár gép siralmasan csupasz a hiányzó reklámok miatt. Persze tisztában vagyok a korhatár-besorolás miatti korlátozásokkal, de a 2017-es pályákon is visszaüt, hogy nincs ott a Heineken, itt pedig az eltüntetett cigarettamárkák okoznak zavart az Erőben – sőt, a Pirellin kívül más gumimárka itt nem létezik, ergo csupasz oldalfalú Michelin, GoodYear és Bridgestone papucsokat nézegethetünk (ami miatt nagyobbnak tűnnek, mintha lenne rajtuk felirat). De szerencsére ezek a gépek nem csak dísznek vannak: a karrieren kívül többféle bajnokságot indíthatunk, és ezek közül több is a régi verdákra épül.

F1 2017

És most következzék némi spekuláció. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a Liberty Media ezt a platformot is tolni szeretné, hiszen a videojátékok révén is új rajongókat toborozni. Ehhez egyrészt bevetette az új varázsszót: eSport. Ahogy arról már írtunk, a játékon belül hivatalos versenysorozat is indul, ez az Events menüpont alatt érhető el, illetve ide került vissza tulajdonképp az általam annyira kedvelt Scenario mód is, csak ezúttal az elérhető feladatok pár naponta változnak. Másodszor: ahogy fentebb már taglaltam, láthatóan többet engedtek a Codemastersnek a fejlesztés során, így hosszú évek után végre egy sokrétű játékot kaptunk. De ami talán ennél is fontosabb: tapasztalataim szerint tényleg képes az F1 2017 új játékosokat megfogni. Bevittem a gépem és a kormányom a munkahelyemre, és pár kollégát rávettem arra, hogy munkaidő után toljon pár kört. A segítségek kikapcsolva maradtak véletlenül, de ez senkit sem zavart – az általános vélekedés az volt, hogy olyannak érződik az autó irányítása, mint ahogy a tévéképernyőn látottak alapján elképzelhető. Sőt, pár kör után már nem az autó vezette őket, hanem végre tempót, féktávokat kezdtek keresni. Végül mindenki széles vigyorral állt fel a volán mögül. Egyikük sem videojátékos, ehhez képest akár reggelig is szívesen tolták volna. A Liberty Media tehát jó munkát végez ezen a fronton is: nemcsak a pályákon vagy a tévén keresztül tud megszólítani új embereket, hanem a videojátékok által is. És ez a sport szempontjából is nagyszerű eredmény – az eSport révén pedig az egyszerű földi halandó is úgy érezheti, hogy részese lehet a Forma-1 bajnokságnak.

F1 2017

Ahogy az eddigiekből kiderült: én nagyon bírom az F1 2017-et. Nem tökéletes játék, még sok helyen lehetne csiszolni rajta, de szerencsére a játékélmény a helyén van. Helyén van? Kimagaslik a műfaján belül, hiszen a legtöbb játékban a műfajon belül legtöbbször csak a pályán körözgető biorobotok vagyunk, illetve saját magunk versenymérnökei statikus körülmények között – itt viszont tényleg versenyzőnek érezhetjük magunkat. ■

F1 2017
F1 2017F1 2017F1 2017F1 2017F1 2017F1 2017F1 2017F1 2017F1 2017F1 2017F1 2017F1 2017F1 2017F1 2017F1 2017F1 2017

Az F1 2017 PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült.

értékelés

F1 2017

F1 2017
Pozitívumok
  • Szinte tökéletes és szinte teljes F1-élmény.
  • Igazi versenyzőnek érezhetjük magunkat, aki egy csapat része (és nem csak egy sofőr-versenymérnök).
  • Klasszikus verdák.
Negatívumok
  • Ez a grafikai színvonal kezd kevés lenni.
  • Ezek a rettenet arcok...
  • A klasszikus tartalom lehetne sokkal bővebb is.
Minimális rendszerigény: Intel Core i3 530/AMD FX 4100, 8 GB RAM, GeForce GTX 460/Radeon HD 5870, 40 GB HDD, 64-bites Windows 7/8/10
Ajánlott konfiguráció: Intel Core i5 4690/AMD FX 8320, 8 GB RAM, GeForce GTX 1070/Radeon RX 480, 40 GB HDD, 64-bites Windows 7/8/10
F1 2017
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
F1 2017

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló