A Horizon: Zero Dawn számomra igencsak év játéka esélyes. Osztom gregmerch kolléga véleményét, miszerint a jelenlegi konzolgeneráció egyik legjobb játéka készült el a Guerrilla Games berkeiben. Ritka ugyanis az olyan eset, hogy egy történet és egy világ szépen fokozatosan úgy megragadjon, hogy akkor is elméleteken törjem a fejem, amikor éppen nem játszom vele, vagy hogy szó szerint ne hagyjon aludni. Valamint, mintegy bónuszként, új IP-ről van szó, amiben nincs se loot box, se mikorotranzakció, se season pass. Így kell elindítani egy franchise-t, hogy nem mindenáron franchise-t akarjál elindítani. Hanem egy olyan élményt nyújtani a játékosaidnak, hogy ők maguk követeljék a folytatást, és nem azért, mert megcsonkolt játékod érdekesebb részeit mind DLC-be rejtetted.
A Horizon: Zero Dawn első iegészítője, a The Frozen Wilds északra, az alapjátékban is feltűnő Banuk törzs földjére visz el. Magam részéről nem voltam emiatt olyan szuper izgatott. A banukok nem érdekeltek annyira, és a lélegzetelállító havas táj látványára a Skyrim óta már immunis vagyok. Szerintem akadt volna pár érdekesebb helyszín, például az oseramok, vagy az egyik mellékküldetésben emlegetett kannibál törzsek, de hát ez van. Megyünk a hóba-fagyba. Az új terület az alaptérképbe integrálódik, nem különül el, így már akár a játék legelején el lehet ide jutni, de azért 30-as szint alatt nem érdemes próbálkozni. Az új térképen van mindenből egy kicsi, ami az alapjátékban is volt. Van egy hunting ground, egy bandit camp, egy cauldron, valamint új gyűjthető cuccok, amelyek közül az egyik fizetőeszközként használható az új és jobb íjak és páncélok megvásárlásához. Három további fegyverhez küldetések során juthatunk hozzá, egy lángszóró, valamint jég és elektromos variációk ugyanerre a témára. Amelyeket küldetések során tovább lehet fejleszteni.
A kiegészítővel a szintlimitet is megemelték 60-ra. Az új szintekhez pedig új skillek is tartoznak. Ezek egy jó része számomra teljesen érdektelen volt, másik részénél meg felmerül a kérdés, hogy ez miért skill, miért nem feature. Az egyik megnöveli a resource inventory méretét 20%-kal, ami jó, de kevés. Helyből sose lehet elég. Egy másik skillel nagyobb eséllyel találhatunk értékes lootot robotokban, ami szintén jó, de volt egy ehhez hasonló az alapskillek között is. Aztán az egyik skill meg tulajdonképpen egy kényelmi funkció. Az inventoryban lévő dolgokat helyben lebonthatjuk fémszilánkokra (pénzre), még a húsokat és virágokat is, tehát ezt nem gondolták teljesen végig. Maga a funkció nagyon hasznos, nem kell állandóan kereskedőkhöz rohangálni, vagy folyton az inventoryt takarítani, hogy helyet csináljunk az értékesebb cuccoknak. Jó pár skill a hátasként használt robotokhoz kapcsolódik. Én nem használok hátasokat, így számomra teljesen mindegy, hogy most már meg tudom javítani nem létező hátasomat. Vagy, hogy most már lovagolva is fel tudok venni tárgyakat, ami a fő oka volt, hogy nem használok hátasokat. De az is hidegen hagy (hehe, hidegen...), hogy ellenséges robot mellé lovagolva jump attacket hajthatok végre a hátasról. Apropó, robotok: két új ellenség mutatkozik be a kiegészítőben. Az egyik egy robotmaci, amelynek van tűz és jég variánsa, tehát mondhatjuk, hogy van jegesmedve és tüzesmedve. A másik egy robotsakálszerűség, amely meg elhúzhat a búsba az idegesítő mozgásával és támadásaival.
A kiegészítő története azt hiszem elmegy. Sokkal érdekesebb a lore miatt, és mert lazán kapcsolódik az alapjáték fő történetszálához, mintsem az érdekes karakterek okán, akik sokkal inkább a mellékküldetésekben találhatóak. A The Frozen Wilds mégis egy remek indok, hogy újra elővegyük a Horizon: Zero Dawnt, és újra elmerüljünk a világában, hacsak egy rövid időre is.