A 2014-es megjelenés óta a Blizzard minden eszközzel azon van, hogy fenntartsa az érdeklődést gyengéden dédelgetett gyűjtögetős kártyajátéka, a Hearthstone iránt. Ez az elmúlt években többé-kevésbé sikerült is nekik, azonban a 2017-es karácsonyi szezonban egy olyan frissítést kaptunk, amely szépen zárta az amúgy is igen erős évet produkáló kártyajáték tavalyi esztendőjét.
Az év elején a Journey to Un’Goro bár mindenkit az őrületbe kergetett a The Caverns Below lappal, az új Quest és Adept mechanikák üdítő foltok voltak a játékmenetben. Majd az őt követő Knights of the Frozen Throne – akárcsak a WoW-kiegészítős nagytestvér – már csak a hangulatával is tarolt volna, azonban a Death Knight legendary lapokkal sikerült a játszmákat teljesen megbolondítani a jó irányba. Most pedig itt van nekünk a Kobolds and Catacombs, amely főleg az egyjátékos részt hivatott megreformálni. De erről majd később, első körben nézzük meg, milyen játékmenetbeli újításokra számíthatunk!
Az egyik ilyen a „Recruit” képesség, vagyis a toborzás, aminek a segítségével azonnal az asztalra varázsolhatunk egy másik a lapot paklinkból, ami érdekes taktikát jelent a vállalkozó szelleműeknek. Megjelentek a legendás fegyver lapok is, amelyek személyes tapasztalat és első ránézés alapján szerintem inkább a „fun paklikat” hivatottak erősíteni, és nem igazán a kompetitívre kihegyezetteket.
Azonban az új, mindössze 135 lapot felvonultató kiegészítő legnagyobb újítása vitathatatlanul a Dungeon Run. Ez egy kvázi roguelike RPG(-k által bevallottan ihletet játékmód), amit a Hearthstone kártyáival játszhatunk. Ahogy egyre mélyebbre merészkedünk a katakombákban, úgy ütközünk egyre erősebb ellenfelekbe, akik legyőzésért újabb és újabb, mindig más és más buffokat és extra lapokat keverhetünk az alappaklinkba. Mivel az ellenfelek mindig véletlenszerűen kerülnek be ellenünk, így persze elkél egy jó adag szerencse, hogy végezzünk a nyolcadik kihívóval is, de a remek hangulat, és a több mint 70-féle új, különleges bossképesség garantálja a remek szórakozást minden egyes nekifutásnál.
Amennyiben nagyon bele szeretnék kötni a Kobolds and Catacombsba, azt a honorálásánál tenném. Ugyanis az egyjátékos résznél ha elvérzünk akár a nyolcadik ellenfélnél, nem üti semmi jutalom se a markunkat. Igen, néha beesik a napi küldetések közé, hogy egy pakliért győzzünk le 5 db bosst, de ez ugyebár véletlenszerű, és nem is igazán egy hű de nagy díj. Azonban ezt a kis apróságot leszámítva úgy vélem, remekül sikerült az új kiegészítő csomag, amely hála nagyon élvezetes egyjátékos módjának, garantáltan jó iránymutató lesz a jövőben a Blizzardnak, hogy miként keveri majd a lapjait.