Sok évet töltöttem karrierem kezdetén szerviztechnikusként, mielőtt átnyergeltem volna nagyvállalati informatikára – de a mai napig szívesen bütykölök számítógépeket, laptopokat. Épp emiatt igencsak kíváncsi lettem a PC Bulding Simulator hallatán, hiszen önmagában egy számítógép összerakása a szakmabeliek és az érdeklődő csúcsamatőrök kivételével elég nehezen fogalmazható meg érdekes és izgalmas tevékenységnek... No meg böködte a csőröm, vajon szakmailag mennyire helytálló a játék.

Ugyan a PC Building Simulator még nincs kész, de az alapokon sokat valószínűleg már nem fognak változtatni. Igen, lehet benne számítógépet is összerakni a játékban fellelhető alkatrészekből (és a kínálat nem szerény: többek között az MSI, a Gigabyte, a Cooler Master, az NXZT vagy az Arctic Cooling termékei közül válogathatunk), amit utána a 3DMark Time Spy benchmarkjával nyúzhatunk, illetve egy jókora adag játék minimum és ajánlott követelményeivel vethetjük össze. És nem mellesleg láthatjuk, hogy a kiszemelt videokártya és processzorhűtő vajon befér-e abba a számítógépházba, amire a leginkább csorgatjuk a nyálunkat. Inkább itt, mint vásárlás után otthon, nem igaz?

De az igazi izgalmakat a karriermód jelenti – merthogy itt ilyen is van, szerencsére. Itt „mindössze” annyi a dolgunk, hogy egy egyszemélyes sufniszervizt vezessünk. Sok teendőnk nincs: e-mailen érkeznek a munkák, fizetjük a bérleti díjat és a villanyszámlát (apró tipp: a nap végén kapcsoljuk ki a gépeket és le a villanyt) – pofonegyszerű... -nek néz ki. Csavar azért akad a dologban, nem is egy. Egyrészt a munkákat nem muszáj elvállalnunk, ezt jó tudni. Másrészt az ügyfél mondja meg, mennyit hajlandó fizetni egy adott melóért. Eleinte ezzel még nincs különösebb gond, mert mondjuk RAM-ot kell bővíteni a RAM árának plusz postaköltségének a háromszorosáért. Aztán beesnek olyan melók is lassan, hogy X játék ajánlott gépigényére kell felhúzni a delikvens csotrogányát. Ez azért már rizikósabb, hiszen amíg a gép nincs itt, addig nem tudhatjuk, mi is van benne – bár visszamondani bármikor vissza tudunk egy-egy munkát. Aztán ott van a legnagyobb kihívást jelentő feladat: adott összegből felturbózni a masinát úgy, hogy a megadott 3DMark pontszámot hozza (vagy túlszárnyalja). Ahogy egyre több melót végzünk el sikeresen, úgy tudjuk bővíteni műhelyünket és eszköztárunkat: gyors vagy automata csavarozás, automata kábelezés, ilyesmi.

És hogy milyen a valósággal összevetve? A grafika mondjuk nem olyan jó... :D Kicsit komolyabbra fordítva a szót: a grafika tényleg nem egy nagy eresztés, még úgy sem, hogy Unity alapú. Egy erős közepes szintet hoz úgy 5 évvel ezelőttről, de kb. ennyi. Sebaj, a Farming Simulatort vagy a Pure Farmingot se a csilli-villi látványért szeretjük... ;-) De maga az, hogy hogyan kell egy gépet összerakni, az stimmel. Lehet apróságokon esetleg vitatkozni: én például anno az alaplapot úgy raktam be a házba, hogy a proci, RAM, hűtő már a helyén volt, illetve itt nem kell foglalkozni a kábelmenedzsmenttel; de összességében véve a PC Building Simulator egy meglepően jó bevezetés a számítógépek működésének, felépítésének rejtelmeibe. És emellett egy picit lapos, de alapjában véve szórakoztató játék is (nem egy kliensünk igencsak érdekes e-mailekben kér tőlünk segítséget).

A megjelenésig még érkeznek bővítések és természetesen új tartalmak: vízhűtés már biztosan lesz, érkezőben a túlhajtás is, lesz lehetőség a házak átalakítására, és persze a karrierben felbukkanó feladatokat is szeretnék a fejlesztők bővíteni. Ha minden jól megy, olyan 2-3 hónap múlva fog élesedni a teljes játék.

Ha félreteszem a személyes érintettségemet, akkor is azt tudom mondani, hogy a téma iránt érdeklődőknek ez kötelező vétel már most is. Akik viszont kikapcsolódni szeretnének, azok csalódni fognak. Sebaj, mi geekek, kütyümániások, szerelők és szervizesek tartsunk össze!