Lassan ismét eltelik a két év (wowos időszámítás szerint), így újfent lehetőségünk lett kipróbálni a Blizzard legújabb, World of Warcrafthoz készített kiegészítőjét, amely ezúttal a Battle for Azeroth címet kapta.
Az igazat megvallva, amikor először láttam a bevezető videóját az új fejezetnek, nem igazán hozott lázba. Emlékszem, ennél még a Warlords of Draenor, na meg persze a Legion cinematic trailere is jobban felkeltette a kíváncsiságomat. Ám ahogy elkezdtek egyre sűrűbben potyogni az információmorzsák az új bővítés várható tartalmi és történeti elemeiről, úgy szép fokozatosan mégiscsak felcsigázott a dolog.

Meglehetősen felkorbácsolódtak a hullámok a két frakció között, szóval a Horda és a Szövetség ebben a kiegészítőben sem fognak egymás nyakába borulni. Sargeras kardja hatalmas sebet ütött Silithus közepébe, ennek következtében pedig egy új nyersanyag bukkant fel, az azerite (Azeroth „vére”), ami mindkét fél kíváncsiságát felpiszkálta. Meg is indul a harc az új érc megkaparintásáért, ráadásul, ha ez nem lenne elég, akkor az első scenario, a Battle for Lorderan után még tovább mérgesedik a helyzet, nemcsak a két ősi rivális közt, de még a Hordán belül is. Ha eddig nem is de, most érezhetően nagyobb lett az ellentét a két fél között, nem is csoda, ha első körben a sztori is jobbára erre a konfliktusra koncentrál.
Izgalmas információk láttak azonban napvilágot, hogy az Old Gods néven ismert entitások talán ismét felütik a fejüket N’Zoth képében, és ebben a kiegészítőben ezen irány felé fog elmozdulni az alaptörténet. Mivel rengeteg lehetőség van ezen a vonalon, és a Legionben is szép számmal kaptunk utalásokat, hogy újfent aktívak ezek a gonosz kis polip miújságok, így egész izgalmas hangulatot kapott a soron következő epizód. Persze a végkifejlet még messze van, de úgy érzem, talán a sztorival nem lesz gond.
Technikai és tartalmi téren a játék ismét próbált változni, csak hogy ismét mindent újra meg lehessen tanulni ;-). Az eddig csiszolgatott, szépítgetett artifact fegyverek például kikerültek a játékból, és helyette egy új felszerelésfejlesztési rendszer kap teret. A Hearth of Azeroth nevű kis nyakék – amelyet Magni Bronzbeardtől kapunk – segítségével felszerelésünk bizonyos darabjait leszünk képesek az új nyersanyag (amit beszerezni nem lesz egyszerű) által fejleszteni, így kapva nagyjából vissza azt a rendszert, amit anno az artifactokkal behoztak. A fegyvereinkből származó varázslatokat, képességeket a fejlesztők talentek és passzív erők formájában szeretnék továbbvinni, hiszen azok a Legionben szerves részei voltak a különböző kasztok életének. De akadnak még kasztokra vonatkozó változások és egyéb mechanikai újítások/csonkítások, amit most még nem szeretnék túl mélységeibe menően kivesézni, mert a béta alatt még sokat alakul majd a dolog. A standardot továbbra is hozzák, mint az új instance-ok, raidek és területek, de ez már csak természetes. A maximum szintet 120-ra lőtték be, szóval időt lehet tölteni a fejlődéssel ismét. Szívremegésre ugyanakkor semmi ok, mert instant level 110-et mindenki kap egy alkalommal, grátisz, miután megvásárolta az új kiegészítőt. Ám ami ennél biztatóbb és számomra egy tetszetős dolog, az az, hogy a sebzések számban kifejezett mértékét és a tárgyak szintjét is jócskán visszavágták. Isten veled 1 075 894-es sebzés és 1000-es item level. :-) Bizonyára ezzel nem feltétlenül ért egyet mindenki, de szerintem így átláthatóbbá válik maga a játék, és a karakterek fejlettségi szintjét is könnyebb nyomon követni, továbbá számomra nosztalgiafaktorral is bír ez a változtatás, ezért bízom benne, hogy a fejlesztők tartani fogják ezt a fajta mértékletességet.

Jelen pillanatban a béta verzió még nem az igazi. Szép számmal lehet még beleakadni imitt-amott bugokba, mint például az átvezető jelenetekből kimaradó hangok, vagy amikor ugyanaz az átvezető ismétlődik minden alkalommal (nálam csak a cataclysmes átvezetők jöttek), de estem textúra alá, nem indultak el scriptek és így tovább. Ha olyanja van a programnak (mint például a cikk írásának időszakában), akkor éppen nem lehet belépni a fagyások miatt napokig, ami a haladást is megnehezíti. Az élmény tehát még nem az igazi, de ezeken túl lehet lépni, hiszen még két hónap van a hivatalos startig.
Ami még szuper és érdekes újdonság, az a warfront nevű játékmód, amelyet állítólag az eredeti Warcraft RTS-ek ihlettek. A cikk írásakor sajnos még nem volt alkalmam kipróbálni, mivel még a fejlődés is néha problémákba ütközik. Úgy gondolom, hogy erre és a szintén új Island Expedition nevű játékmódra majd a hivatalos indulás után fogok visszatérni, amikor már remélhetőleg különösebb gond nélkül lehet élvezni az egész játékot.

Kapunk úgynevezett szövetséges fajokat, amelyekkel játszani az érintett fajnál maximumra húzott reputációszint elérése után lehet. Köztük megtaláljuk a Highmountain taureneket, a Nightborne elfeket, a Void elfeket, a Mag’har orkokat, a Lightforged draeneieket, a Dark Iron törpöket, a Kul Tirasi embereket és a Zandalari trollokat is. Ezek aktiválásához különböző egyéb feltételeket is teljesíteni kell, és ha 20-tól 110-es szintig mindenféle boost nélkül fejlődünk velük, akkor a végén egy egyedi, úgynevezett Heritage Armor Setet is kapunk. Hogy ne legyen túl lapos a dolog, minden új fajnak elvileg egyedi hátas és egy rakás egyedi faji képesség is jutott.
Grafikai téren senki ne várjon semmi újat, a motor maradt úgy ahogy a Legionben volt. Azonban érdemes megjegyezni, hogy az új kontinensek azért szépre sikerültek. Most valahogy sikerült nekik nem koppintásszagú területeket összehozni, és pár új, egész jól kitalált lényt is megteremtettek. A színválasztások baromi jól sikerültek az új kontinenseken, ami azért jócskán dob a látványon. Erre a részletre jár a dicséret részemről.

Igazándiból bőven lenne még lehetőség a World of Warcraftban, amit érdemes is lenne kiaknázni. Kérdés, hogy mennyire fogja a Blizzard megtalálni az egyensúlyt a profit és a minőségi termék elkészítése között (mit ne mondjak, a Lich King óta hááát, nem nagyon sikerült).
A hivatalos indulás augusztusban fog aktuálissá válni, szóval még van idő finomítani a dolgokon, hogy minél zökkenőmentesebb legyen a rajt, ami valljuk be, nem mindig szokott összejönni, de azért kíváncsian várjuk.