Manapság igencsak őrült bátor dolog egyedül belevágni egy komplexebb játék fejlesztésébe, márpedig 2012-ben David Murgent pontosan ebbe vágta a fejszéjét akkor, amikor az IndieGoGón elkezdett kalapozni a Starship Corporationre. A kitűzött célt sikerült elérnie (sőt, jócskán túl is szárnyalta), így ennek köszönhetően sok év után bár, de csak elkészült a mű. Az eredmény pedig...

A grafika és a hang leginkább a kilencvenes éveket idézte számomra, amivel önmagában nincs is baj: általában a menedzser műfajú játékoknál a külsőség csupán másodlagos. A baj az, hogy azért mégiscsak 2018. van, és ez azért kissé túl puritán esztétikailag, funkcionalitásban viszont nem éreztem ergonomikusnak. Mire gondolok? Az űrhajó tervezésénél ha minden panelt lenyitok, akkor Full HD felbontáson már magából a hajóból nem sokat látok, plusz a képernyő alsó negyede is problémás: ugyan a bal oldalon vannak a választható építőelemek, de a jobb oldalon csak egy metszet található, a kettő közötti nagy üres rész viszont nem kattintható/hasznosítható. Hangokból is a kötelező le van tudva, ezzel baj nincs, viszont hosszú távon kicsit uncsi.

A kezeléssel is gondjaim vannak – szerintem fölöslegesen van túlbonyolítva a legénység irányítása. Nem áll kézre, nehéz megszokni, ráadásul a tutorial hiába hosszú, valahogy pont nem sikerül egyértelműen elmagyaráznia ezt a részt. Egyébként a hajóépítést sem, de ott könnyebben rájön az ember a dolgokra. Például arra a furcsaságra, hogy áramot, vizet, levegőt, hűtést mindössze két szint összekötésével tudunk biztosítani, tehát nyoma sincs egy központi, többszintes központi rendszernek. Így viszont nehéz jól beosztani a rendelkezésre álló teret (de ugyanígy ismeretlen a lépcsőház fogalma is, illetve a liftek is maximum két egymás fölötti szintet képesek összekötni). De legalább a fejlesztés egyértelmű (noha fejlesztésnek szerintem így nehezen nevezhető): vagy megvesszük egy összegben a szükséges technikát, vagy havi részletekben törlesztjük – előre. Minden technológia a kezdetektől fogva a rendelkezésünkre áll, csak győzzük pénzzel (ami egyébként Bitcoin).

És honnan szerzünk pénzt? Itt jön be egy relatíve egyszerűcske gazdasági rész a játékba, ugyanis különféle kliensek jönnek mindenféle igényekkel, milyen hajót szeretnének mekkora büdzséből, és mi szépen megépíthetjük nekik. Emellett ha magunk építünk hajót, azt elküldhetjük felfedezni vagy bányászni, ez is hoz némi BTC-t a konyhára.

Alapvetően az ötlet nem rossz, amire a Starship Corporation épül, csak a megvalósítással akadnak kisebb-nagyobb problémák. A vásárlásával mindenesetre várnék, hátha későbbre sikerül kicsit jobban kipofozni.