Számos kisebb, ingyenes DLC után megérkezett az első kiegészítő a Pillars of Eternity IIhöz. A Beast of Winterben délre hajózunk, egy jéghegyen élő szekta otthonába. Igen, úgy tűnik ez a DLC is illeszkedik a télen játszódó kiegészítők sorába.
Rögtön megérkezéskor egy olyan töltőképernyő köszönt, amelyen karaktereink egy élőhalott sárkánnyal küzdenek. Mielőtt azonban még mérgesek lehetnénk a spoiler miatt, a nevezett sárkány 5-10 perc felfedezés után feltűnik, és megeszi a fél falut, mielőtt jól kardélre hányjuk. Nem sokkal később azonban feléled, és visszamegy a jéghegy belsejébe, mi pedig utána, mert nem végzünk félmunkát. Ez játéktervezési szempontból általában pont fordítva szokott lenni, hogy a főgonoszt a történet elején esélyünk sincs legyőzni, hogy aztán a végső győzelem annál nagyobb eredménynek tűnjön.
A sárkányból is látszódik, hogy a kiegészítőt nem alacsony szintű partyk számára találták ki. Én 12-13-as szinten vágtam bele, igaz, könnyű fokozaton, és a játék szinte végig jelezte, hogy az ellenfelek magasabb szintűek nálam, azonban így sem kellett túl sokszor harcot újratöltenem. Úgy vélem, nehezebb fokozaton még 1-2 szint bőven elfér.
A Beast of Winter két nagyobb részből áll. A faluból felmászunk a jéghegyre, és felfedezzük a bele vésett templomot. Ez egy nem túl hosszú vagy bonyolult szakasz. Innen átléphetünk a Beyondba, ami amolyan túlvilág a játék világában, és itt kell megküzdenünk a sárkánnyal, amihez itt ragadt lelkek segítségét is igénybe vehetjük, mert a sárkány már sokkal erősebb. Három lélek segítségét szerezhetjük meg, ezek mind a világ történelméhez kapcsolódó eseményekbe engednek betekintést, és csak emiatt érdekesek. Különösen az egyik, amely személyesen is érinti egyik társunkat, Édert. Ezek a questek nem túl hosszúak, és a puzzle-k sem túl bonyolultak. Egy második végigjátszás fele annyi időbe se telne, főleg mivel az első alkalommal rengeteg időm ment el arra, hogy a hidas pályán mely pixelekre lehet rálépni. El kell ismerni viszont, hogy vizuálisan kimaxolták, amit az Infinity Engine-ből grafikailag ki lehet hozni. Elsősorban megint a már említett hidas pályára gondolok.
A sárkány elleni végső harc gondos előkészületeket és óvatos megközelítést igényelt. Az életének kb. 90%-át leszedtem, és mind az öt karakterem szinte teljesen egészséges volt, igaz, szinte minden erőforrásomat felhasználtam már, amikor elkezdte használni az ugrálós támadását, ami az a fajta videojáték-bossokra jellemző bullshit megmozdulás, ami egy mozdulattal leszed egy 200-as HP-csíkot, mert miért ne. Az utolsó milliméter életét így csak a két megmaradt, súlyosan sérült harcosomnak sikerült leszednie egy indokolatlanul „drámai” végjátékban. (Idézőjelben, mert nem annyira átéreztem a drámát, mint a szememet forgattam.)
A Beast of Winter tehát kiegészítőnek nem túl hosszú vagy nélkülözhetetlen, elsősorban vizuálisan és lore szempontból lehet érdekes. Természetesen találhatóak benne új Legendary és Soulbound varázstárgyak, amelyeket aztán az alapjátékban is használhatunk, valamint egy új játszható karakter is akad, Vatnir, a pap. A Pillars of Eternity II: Deadfire-höz három kiegészítőt terveznek, ezekből a Beast of Winter volt a legelső. Nem látszódik, milyen témájú lesz a következő, mennyire fog kapcsolódni ehhez, mert cliffhanger nélkül ért véget. Így majd elválik, milyen történetet szeretnének a fejlesztők elmesélni legközelebb.