26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Forged Battalion

Újabb pillantás az early accesst maga mögött tudó RTS-re.

Írta: Sam Starion

Még januárban volt szerencsém tesztelni az egykori westwoodos arcok készülő játékát, amely akkor került be a Steam Early Access katalógusába. A tesztből cikk is született, amit itt olvashattok el, ha eddig esetleg kimaradt volna (és érdemes is, mert nem fogok mindent elismételni, amit ott már megírtam ;-) ). A játék pár héttel ezelőtt hagyta el az Early Access státuszt, és immár teljes értékű, kész termékként vásárolható meg, de még így is igen barátságos áron. Ebből az apropóból újra leültem elé, hogy megnézzem mi változott.

Forged Battalion

Röviden összefoglalva a Forged Battalion egy klasszikus RTS, amelynek különlegessége, hogy egységeinket szabadon variálhatjuk, fejleszthetjük különféle fegyverekkel, páncélzattal stb., így mi dönthetjük el, hogy milyen jellegű hadosztályt hozunk létre egy-egy meccsre. Az első pozitívum rögtön az indításakor megjelenik, ugyanis választhatunk, hogy a játékba vagy a pályaszerkesztőbe szeretnénk belépni. Láthatóan a többi játékos is örült ennek, mert már most tele van a Steam Workshop (és a játék is) egyedi, rajongók által készített pályákkal.
Kisebb rossz pont viszont, hogy a fejlesztők nem csináltak egy normális intrót. Minden egyes indításnál – amolyan Csillagok háborúja módra – szöveges bevezetőt kapunk az alapsztoriról, amit bár átugorhatunk, de teljesen kikapcsolni nem lehet, így tényleg a játék minden egyes indításánál megkapjuk.

Forged Battalion

Két új opcióval bővült a főmenü, ezek a ranked és az unranked multiplayer nevet viselik. Talán részletesebb magyarázatra ezek nem is szorulnak, fontos viszont tudni, hogy a gép elleni skirmish módot is innen tudjuk indítani. Rengeteg pálya közül lehet választani, meghatározhatjuk ellenfeleink számát, erősségét, és persze itt is kiválaszthatjuk az általunk létrehozott egységkonfigurációt, így remek lehetőséget kaptunk arra, hogy teszteljük összeállításunkat, mielőtt kihívjuk barátainkat vagy bárki mást egy online meccsre. A legjobb dolog a skirmishben, hogy győzelem esetén ugyanúgy kapunk fejlesztési pontokat, mint a kampányban, így alig néhány kör után már elég jelentős upgrade-eket oldhatunk fel.

Forged Battalion

Apropó kampány, ez jócskán kibővült. Tizenöt küldetést kapunk, amelyeket háromféle nehézségi szinten játszhatunk végig. Minden misszió elején van egy rövidke bevezető, amely felvázolja az aktuális helyzetet, de valahogy az egész olyan esetlen és összecsapott érzetet kelt, pedig itt már beszédet is hallunk. Ez, és az intro hiánya sajnos nem igazán hozza meg azt a fajta hangulatot, atmoszférát, ami a Command & Conquer vagy a Dune játékokra jellemző volt. Azon vettem észre magam, hogy teljesen hidegen hagy a történet, és csak a képernyő bal felső sarkában listázott győzelmi célokat olvasom el.

Forged Battalion

Sajnos a küldetések nem túl változatosak. Persze van, amikor időre kell megoldani valamit, vagy megakadályozni bizonyos épületek elvesztését, de általánosságban elmondható, hogy a játékmenet abból fog állni, hogy egy vagy két páncélos hadosztályt létrehozva végigmasírozunk a pályán és leromboljuk az ellenség utolsó épületét is.
Pont azt nem sikerült beleépíteni a kampányba, amivel a játékot eladni próbálják, miszerint szabadon meghatározhatjuk, milyen egységeket építünk. Jó ötlet lett volna például, ha minden egyes misszió előtt kapunk egy rövid leírást, hogy milyen jellegű feladat vár ránk, így olyan egységkonfigurációt alakíthattunk volna ki előre, ami ideális a melóra.

Forged Battalion

A grafika és a kezelőfelület tekintetében nem vettem észre változást, pedig személy szerint örültem volna egy letisztultabb, akár ridegebb kinézetnek. Ahogy a januári cikkben is írtam, az egységek konfigurációján kívül más testre szabási lehetőségünk nincs. Minden játékos épületei és egységei ugyanúgy néznek ki, nincs több faj, ha úgy tetszik. Ezt egy elszalasztott lehetőségnek érzem, sokat dobott volna az összképen, ha többféle épület és járműalap áll a rendelkezésünkre, hogy a magunk képére formáljuk őket.

Forged Battalion

Mindezek ellenére a Forged Battalion élvezetes és remek kikapcsolódást nyújt. A 20 euró nem sok érte, senki nem fogja kidobott pénznek érezni, ha beruház rá. Az őszi vagy karácsonyi leárazáskor pedig várhatóan még lejjebb megy ez az összeg, és addigra talán egy újabb patch vagy update is megjelenik, amely segít jobban kiemelni a játék sajátosságait.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Régi vágású, bázisépítős RTS
  • Testre szabható egységek
Negatívumok
  • Érdektelen történet
  • Érződik rajta a forráshiány
  • Nem használja ki a lehetőségeit

Forged Battalion

Platform:

Fejlesztő: Petroglyph

Kiadó: Team17

Megjelenés: 2018. augusztus 14.

» Tovább a játék adatlapjára

Sam Starion

Sam Starion
PC-párti fotelstratéga, aki a kilencvenes évek közepe óta játszik videojátékokkal. Kedvencei a háborús taktikai játékok, RTS-ek, szimulátorok. Minél realisztikusabb, annál jobb!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!