Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

V-Rally 4

V-Rally 4

Kellett ezt a csontvázat kirángatni a szekrényből?

2018.10.25. 22:38 | szerző: Sityi | Ismertető/teszt

Hajdanában, danában volt egy szépreményű árkád rallysorozat, a V-Rally. Jelen sorok írója behatóan a második résszel foglalkozott és töltött el igencsak kellemes órákat vele tucatszám. Ennek már idestova majd’ 20 éve (1999-ben jött ki a V-Rally 2), ezt követte anno 2002-ben a harmadik rész. Alapjában véve rendkívül élvezetes játékok voltak ezek, szerették a kritikusok és a játékosok is. Aztán nagy csönd – egészen mostanáig, ugyanis a Kylotonn, akarom írni a KT Racing valahonnan előrángatta ezt a márkanevet, és úgy döntött, a WRC vonal mellett ad egy „szabadabb” élményt is.
(Mielőtt belekezdenék a játék ízekre szedésébe, felhívnám a tisztelt nagyérdemű figyelmét egy apró, ámde annál látványosabb különlegességre a cikkben: a V-Rally 4 támogatja az NVIDIA Ansel technológiáját, így pár képernyőképet 360 fokos 3D panorámában készítettem.)

V-Rally 4

Őszintén szólva, nem vagyok róla teljesen meggyőződve, hogy kellett-e ez nekünk, legfőképpen V-Rally címkével. Mire fel ez a bizonytalanság? Amint láthatjátok, a grafikával nagyjából rendben van minden (a vizet kivéve, az pár évvel lemaradt a fejlődésben), és a hangok-zene párosítással is ugyanez a helyzet. Nem kiemelkedő, de tetszetős, egységes, abszolút rendben van. Sokféle helyszínen száguldozhatunk többféle versenyszámban: a standard rally és rallycross mellett akad itt hillclimb, buggy verseny Bud Spencer és Terence Hill nélkül, valamint extreme-khana is – ez utóbbi gondolom a gymkhama megbolondítása szeretne lenni, de valójában a trükkpályán kell minél gyorsabban végigmenni csupán, pontozás nincs. Ez így eléggé o.0?... Az autófelhozatal is rendben van: több, mint 50 modellből választhatunk, méghozzá olyan legendás márkákból (is), mint például a Mini vagy a Lancia. Akad itt régi klasszikus és modern R5/WRC járgány, mindenki talál magának tetszőt. Sőt, a pályák/környezetek tekintetében is alapvetően nem áll rosszul a V-Rally 4, hiszen Ausztrália és Antarktisz kivételével minden kontinensen megfordulunk, bár gyanúsan sok helyszín esik az USA területére... Sebaj, Oroszországban és Romániában nem sokat rallyzhattunk eddig. :-) Elvileg van valamilyen pályagenerátor is (a második részben igencsak kellemes volt, ennek is köszönhette szavatosságát az a játék), de én nem igazán találtam meg. Ja, és a szokásos multi mellett van osztott képernyős is, így kerek a világ.

V-Rally 4

Ez idáig akár egy egész jó játékot is takarhatna, hol itt a hiba? – kérdezhetné a mélyen tisztelt olvasó, joggal. Egyes számú probléma: az irányítás. A gyári beállításon konkrétan V.E.Z.E.T.H.E.T.E.T.L.E.N. a cucc... Egy olyan játékban, ahol a fő feladatunk egy autóval minél előbb a célba érni, ez fölöttébb kellemetlen. Végül némi kísérletezés után bekapcsolt segítségekkel és a kormányzásnál a saturationt 50%-ra állítva már egész jó lett gamepaddel, de kormánnyal nem sikerült értékelhető vezethetőséget beállítanom. Mondjuk a kormány annyira nem hiányzik, árkád játékokat kellemesebb gamepaddel irányítani...
A másik dolog, ami böki a csőröm, az az MI: rallycross és buggy versenyeken totál levegőnek nézik az egyszeri játékost. Én nem bánok egy kis lökdösődést, de sem a rallycross, sem a buggy versenyzés nem roncsderbi – vagy a V-Rally 4 értelmezi sajátosan a szabályokat.

V-Rally 4

A harmadik probléma a karrierrel van, ennek a mechanikája ugyanis kissé idegesítőre sikeredett. Nem vagyok benne biztos, hogy egy ilyen csapatmenedzsment rész nagyon kellene egy ilyen stílusú játékba (szerintem egy szimulátorhoz jobban passzol), de legyen. Akkor viszont ne az legyen már a cél, hogy grindolni kelljen az újabb kocsikért, hogy el tudjunk indulni a következő versenyen! Pénzbe kerülnek a fejlesztések, hetente fizetést kell adjuk a csapatunk tagjainak, pénzbe kerülnek a javítások és így tovább. Nem egyszer nem igazán van kiegyensúlyozva a nyeremény és ezek a költségek...

V-Rally 4

Mit is mondhatnék összegzésképp a fentiek alapján? Nem értem, ez mitől V-Rally, de legyen. A körítés rendben van, a változatosságra se lehet panasz – a játékélményt viszont megöli az alapból kreténül beállított irányítás, a debil MI és a karrier pénzügyi kiegyensúlyozatlanságai. Akciósan rallyrajongóknak és gyűjtőnek megérheti, de ha kihagyjátok, akkor se vesztetek sokat.

V-Rally 4

V-Rally 4
V-Rally 4V-Rally 4V-Rally 4V-Rally 4V-Rally 4

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a magnew biztosította.

értékelés

V-Rally 4

Pozitívumok
  • Egész változatos
  • Az autó- és pályafelhozatal korrekt
Negatívumok
  • Rettenet irányítás (korrigálható)
  • Rettenet MI
  • Rettenet karrier (persze ha valaki Sebastian Loeb, és megszokta az irányítást, akkor sok gondja nem lesz)
Minimális rendszerigény: Intel Core i3-540/AMD Phenom II X4 940, 4 GB RAM, GeForce GTX 560/Radeon HD 6870, 20 GB háttértár, 64-bites Windows 7
Ajánlott konfiguráció: Intel Core i7-3770/AMD FX-8350, 8 GB RAM, GeForce GTX 780/Radeon R9 290, 20 GB háttértár, 64-bites Windows 10

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló