Ha azt mondom, Hideo Kojima, százból 99 gamer instant rávágja, hogy Metal Gear Solid. Pedig a legendás fejlesztő más sorozatokban is részt vett, ezek egyike a Zone of the Enders PlayStation 2-re, amelyből később egy új rész, egy spinoff epizód, egy HD Collection, egy egészestés és egy 26 részes anime is készült. Nos, ennek a videójáték-sorozatnak a második részét újította fel a Konami, és hozta el felturbózva PlayStation 4-re és PC-re.
A történet a XXII. századba röpít minket. A Marsot kolonizálta az emberiség, és már a Juipternek és holdjainak kiaknázását kezdte meg. Hősünk, Dingo a Callistón dolgozik mint bányagépkezelő, amikor véletlenül rátalál egy benga nagy mechre, Jehutyra. Beleül, és innentől a játékoson múlik, meddig jut el...
2003-ban a játékmenet az akkori kritikusok szerint remek volt – ma már talán kicsit soványnak érezhetjük. Pedig adott minden egy jó kis csihipuhihoz, csak épp elég lassan (és akkor se feltétlenül jelentősen) bővül az arzenálunk. Nem mondom, minden képességünknek van haszna (nincs belőlük amúgy sok), de alapvetően csak gyepálni és hentelni fogunk, kvázi ész nélkül. Normál nehézségi szinten már az első boss meg tudja akasztani az előrenyomulásunk – de sebaj, aki csak a sztorira kíváncsi, annak ott a very easy mód, aminél könnyebb már csak a god mode lenne. Fura az irányítás is kicsit (nem mintha olyan sok mechát vezettem volna), de szokható.
Na de miért is írtam a leadben azt, hogy így kell ezt csinálni? A grafika a PS2 szintről elég szépen fel lett turbózva, bár gyanítom, hogy inkább a PS3-as/X360-as HD Collection volt inkább az alap. A kevés poligon annyira nem feltűnő (főleg, ha űrhajóban vagy űrállomáson küzdünk; kinti terepen azért már látszik a játék kora) – a mechák nem éppen a domborulataikról híresek... A textúrákat feljavították, a felbontás akár 4K-ra is beállítható, de ami nálam a pálmát viszi, az a VR mód. Igen, egy 15 éves játék remasterelt változata VR-kompatibilissé lett varázsolva! Sajna hardver híján nem tudtam kipróbálni, de a gesztus mindenképp értékelendő, egyben iránymutató is a többi fejlesztőnek: merni kell jobban belenyúlni a kódba, és olyan dolgokat a felszínre hozni, amit az akkori technika nem tett lehetővé (és itt nem feltétlen csak a VR-ra gondolok).
Én nagyon élveztem a Jehutyval való harcot, és Dingo története is kiváló körítést ad a küzdelemhez. Persze Oscarra sansza sincs, de hát az animéket nem feltétlenül emiatt szeretjük. :-) Ilyen robotos gyepa amúgy is rég volt már terítéken, megritkultak az ilyen témájú akciójátékok. Demo is van (Steamen legalábbis), így aki szeretne egy kicsit agyilag kikapcsolódni, és a pörgős akcióra koncentrálni, mindezt animés-mechás stílusban és miliőben, annak bátran ajánlom a játék beszerzését. (PC-n nem árt észben tartani, hogy a játék előírja a gamepad használatát.)