25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Diablo III Eternal Collection - Switch

Az igazi mobil Diablo élmény?

Írta: Sityi

A napokban a BlizzConon finoman szólva sem fogadta kitörő lelkesedéssel az úri közönség a Diablo Immortal mobil spin-off bejelentését... Aggodalomra semmi ok, pár napja már van lehetőségünk bárhol, bármikor diablózni, csak egy Nintendo Switchre van szükségünk, és persze a Diablo III Eternal Collection egy példányára – a teljes Diablo élményt megkapjuk, kompromisszumok nélkül.

Diablo III Eternal Collection - Switch

Oldalunkon mind rootshaper, mind gregmerch sokat írt már magáról a játékról, így én leginkább a Switch verzió sajátosságaira hegyezném ki jelen értekezésemet, hiszen azok a cikkek több, mint elegendő információt szolgáltatnak ahhoz, hogy magáról a játékról teljes kép alakuljon ki a mélyen tisztelt olvasókban. Nem is húzom az időt, csapjunk bele!

Diablo III Eternal Collection - Switch

Az első, és legfontosabb információ a Switch változattal kapcsolatban az, hogy ez magába foglal minden eddig megjelent kiegészítőt: tehát a történet mind az öt fejezetét végigtolhatjuk a hét karakterosztály egyikével (igen, a nekromanta is itt van), illetve az Adventure mode (ami gyakorlatilag az open worlddé változtatott Diablo III) azonnal a rendelkezésünkre áll. Emellett a normál karakterek mellett indíthatunk season karaktert is, jobb lootért és több kihívásért. Természetesen nem maradunk exkluzív cuccok nélkül: kapunk amiibo támogatást (sőt, a Blizzard az első amiibót is bejelentette a kincseszsákos goblin képében), egy Ganondorf által ihletett páncélszettet, egy csirkét petként (akit ugyebár nagyon nem érdemes felbosszantani – a Zelda rajongók tudják ;-) ), egy Triforce portrékeretet és egy pár Echoes of the Mask szárnyat. Persze ezek java része csupán kozmetika, de akkor is jó látni, hogy azért próbáltak valami különlegeset alkotni a széria nintendós debütálására. Mondjuk ha a csirke pet tényleg úgy viselkedne, mint a Zelda játékokban, az még inkább emelhette volna a wow-faktort, de gondolom, az már borította volna a játékegyensúlyt.

Diablo III Eternal Collection - Switch

Technikailag bámulatos, mit tudtak kihozni kedvenc hibrid konzolunkból. Stabil 60 képkocka másodpercenként mind kézben tartva, mind dokkolva (ami legfeljebb akkor zuhan be 40 köré, ha elképesztően sok minden történik egyszerre a képernyőn, de ez nagyon ritka) – bámulatos... És ehhez nem is kellett különösebb kompromisszumot kötni: talán egy hangyányival kevesebb részecskeeffekt, illetve gyengébb minőségű árnyékok a tereptárgyakon – ez mind-mind olyasmi, ami menet közben úgyse tűnik fel, de szerintem nagyon nézegetve se, legfeljebb ha a PC-s verziót is mellé rakjuk. Természetesen multizhatunk is, ráadásul többféle módon: a neten keresztüli játék adott volt a többi platformon is, Switchen viszont a local network play is lehetséges (azaz ha több Switch hoz létre egy ad-hoc helyi hálózatot), illetve egy gépen is játszhatunk legfeljebb négyen, és ehhez elég két pár Joy-Con. Persze tabletop módban a képernyő kicsit kicsi a teljes élvezethez, de egy fél Joy-Connal is remek az irányítás (noha szokni kell), csak a vetődésről kell lemondjunk. Diablo-veterán kollégámmal, Krisszel játszottunk egy kicsit, ő is meg volt lepődve, milyen jól kézreáll az irányítás még így is.

Diablo III Eternal Collection - Switch

A netes fórumokat olvasgatva páran panaszkodtak, hogy handeld módban kicsik a betűk. Úgy tűnik, ők nem játszottak a Titan Questtel, mert ott a párbeszédek szövegei tényleg rettenet aprók. Nem mondom, hogy itt annyira kényelmesen nagy lenne, de messze nem tragikus a helyzet. Talán az a titok nyitja, hogy a képernyőkalibrálásnál nem a fehér keretnek kell látszania, hanem a négy nyíl hegyének pontosan a képernyő sarában kell lennie.

Diablo III Eternal Collection - Switch

Mint a fentiekből kiderül, a Blizzard debütálása nagyon jól sikerült Switchen. Kaptunk kicsi extrákat is a többi verzióhoz képest; a teljes élmény megvan mind otthon, dokkolva, mind útközben, handheld vagy tabletop módban; ráadásul egy alapgéppel ketten is lehet játszani, hála az irányítás remek adaptálásának a fél Joy-Conra. És nagyon remélem, hogy jön a többi Blizzard játék is a Nintendo legújabb konzoljára: a StarCraftot szinte biztos, hogy elfelejthetjük (szerintem a WarCraftot is); de Jeff Kaplan, az Overwatch rendezője abszolút nyitott a játéka kapcsán a Switch felé (főleg, hogy a rivális Paladins már ott van és remekül játszható); a Hearthstone-t sem hiszem, hogy nagy ördöngősség lenne áthozni (főleg úgy, hogy mobilokon is rég jelen van már); a Heroes of the Storm pedig érdekes lenne, és talán nem is megvalósíthatatlan, de erről egyelőre nagy a csend. Én bizakodom.

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a magnew biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • A teljes Diablo élmény
Negatívumok
  • Komolyan nem tudok ide mit írni... Ha lehetne ide bármit hozzáfűzni, az magának a Diablo III-nak a baja lenne...

További képek

  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III
  • Diablo III

Diablo III

Platform:

Fejlesztő: Blizzard Entertainment

Kiadó: Activision Blizzard

Megjelenés:
2012. május 15. PC
n/a: PS3, PS4, X360, X1

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!