4 hónappal ezelőtt nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar írni fogok a Fear The Wolves végleges változatáról... Nekem akkor úgy tűnt, hogy minimum egy, de inkább másfél-két évnyi munka vár még a fejlesztőkre, és ezért is mondtam azt, hogy a potenciál megvan benne, ha kellőképp csipkedik magukat a fejlesztők. A fene azt a jó szívemet, mindig megelőlegezek annyi bizalmat az ilyen korai hozzáféréses projekteknek, hogy addig nem nagyon mondok rosszat róluk, amíg késznek nem nyilvánítják... Persze jártam már így pórul (rád nézek, Nether, mint egyik legnagyobb csalódásom), de valahogy az a vajszívem mindig legyőzi a bizalmatlanságom. Itt most nem tudom, elfogyott a vodka vagy alábbhagyott a fejlesztési kedv – a Fear the Wolves kijött, láttam, nem győzött meg.

Miben szerette volna megújítani a battle royale műfaját a Fear the Wolves? Egyrészt helyszínül Cserobil szolgál – gondolom, ennek következményeképp a játéktér nem a klasszikus kör alakban zsugorodik, hanem véletlenszerűen alakulnak ki négyzet (esetleg téglalap) alakú radioaktív anomáliák. Ezen anomáliák mentén kószál pár mutáns farkas, ők jelentenék a PvE részét a játéknak. Néha felbukkan egy fehér farkas is, ha őt megöljük és kitépjük a szívét, egyrészt a többi farkas nem támad meg minket (hacsak nem támadtuk meg már őket), másrészt ha szorul a kapca, két alkalommal farkasokat tudunk segítségül hívni. Ezzel csak az a gond, hogy amikor másik játékossal találkozunk, olyan hamar lemegy a tűzharc, hogy sanszunk nincs még ezzel is pepecselni. Emellett ott az időjárás is, mint a játékmenetet befolyásoló tényező – szerintem meg a látványt feldobja, mást annyira nem (oké, a köd tényleg jelentősen korlátozza a látótávolságot). De legalább akik kiestek, szavazhatnak a következő időjárásra…

Az Unreal Engine-t sem épp ezzel a játékkal fogják promótálni. Az elfogadható szintet ugyan megüti a grafika, viszont annál egy fikarcnyival sem többet. Ráadásul ez is hajlamos néha bebugzani, és a hatalmas beszaggatások sem ismeretlenek számára. Ami számomra meglepő, hogy ezt képes egy i7-6850K+64 GB RAM+GeForce 1080 trió mellett is előadni... Azt viszont el kell ismerni, hogy az audio szakosztály azért jó munkát végzett – ha az ember tényleg fülel (márpedig muszáj neki), akkor az is sok információt jelent, ki merre ólálkodik a közelünkben.

A legnagyobb problémája igazából a Fear the Wolvesnak az alacsony játékosszám – és erről nem kizárólag maga tehet. Az ingyenes hét alatt se voltak sokan (kb. 500 játékos tolta egy időben), de mióta annak vége, ez drasztikusan visszazuhant kb. 40 főre. Egy olyan pályán, ami eredetileg 100 játékosra lett kitalálva, annyira nem buli, ha csak tucatnyian kergetik egymást... Márpedig ennél többen nem nagyon vannak mostanában egy meccsen. Hogy a Metro Exodusszal egy időben jelent meg ez, arról azért valahol a fejlesztők és a kiadó tehet – a Fear the Wolves nem tud AAA címekkel konkurálni, a hasonló miliő pedig biztos szipkázott el játékosokat, az ME megjelenési dátuma pedig régóta ismert volt – ha más miatt nem is, az Epic Games 1 éves exkluzivitás-bejelentése kapcsán biztosan. Arra viszont senki sem számított (nem is számíthatott), hogy az Apex Legends ilyen meglepetésszerűen tarol a piacon, ráadásul pont a battle royale műfajában. Só a sebbe: jobban is sikerültek az újításai. És még egy utolsó tőrdöfés, egyenesen a szívbe: az ingyen van (igaz, lootboxokkal tarkítva), ezért pedig 20 eurót szeretnének kapni.

Ezek után nagyon nehéz a Fear the Wolvest ajánlani. Nem értem, mire fel volt a kapkodás, hogy mielőbb megjelenjen – pláne annak tükrében, hogy a Vostok Games másik projektje, a Survarium lassan negyedik éve van Early Access státuszban (és nem mellesleg sok hasonlóságot mutat a Fear the Wolvesszal). Ha sikerül kikupálni, egy akció keretén (vagy ingyenes hétvégén) érdemes lehet neki esélyt adni – de csak ha tényleg megerőltetik magukat a fejlesztők...