26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Dirt Rally 2.0 teszt – Colin McRae nyomában...

Bal kettő ne vágd! Illetve... :D

Írta: Sityi 27 hozzászólás

A díszdobozos Dirt Rally 2.0 nem véletlenül használja ugyanazt a tipográfiát, színeket (noch dazu: kompozíciókat a képeken), mint a 19 évvel ezelőtti Colin McRae Rally 2.0: a sorszám (verziószám?) adta magát, hogy tisztelegjenek a nagy előd előtt. Bizony, 19 éve már, hogy rongyosra játszhattuk magunkat az ikonikus Ford Focus RS WRC-vel olyan országok úttalan útjain, mint Finnország vagy Görögország. Akkoriban az volt a rallyszimulátor – billentyűzettel ennél többet nem hiszem, hogy ki lehetett volna hozni, a kormány meg akkoriban meglehetősen ritka jószág volt. Vajon most a 2015-ös, hobbiprojektnek indult rész folytatása felér a megidézett elődhöz?

Dirt Rally 2.0 teszt – Colin McRae nyomában...

Nem vagyok annyira nyomott, hogy összehasonlítsam a két játékot, igazából képtelenség is lenne, még ha a műfaj ugyanaz is. De a régi szellemet megidézni: az már más tészta. Sikerült? Nos, ha az élményt nézzük, maximálisan. 20 éves fejjel teljesen elvarázsolt, és sok-sok virtuális kilométert tekertem bele – és igen sanszos, hogy a Dirt Rally 2.0-ba is bele fogok tenni ennyit. A vezetési élmény nagyon ott van a szeren, ha egy jobbfajta kormánnyal csapatjuk – mással igazából nem is érdemes, lévén ez szimulátor a javából. Ez egy óda a keményvonalas rajongóknak, akik ugyan biztos ostorozni fogják a fórumokon, de a sorok közt olvasva rájön az ember, hogy valójában csupán apróságokról van szó javarészt: szenvedélyük nem hagy nyugtot nekik, és csak az áhított, de elérhetetlen (noha megközelíthető) tökéletességet szeretnék... Az autó az általam használt Thrustmaster T150 Próval tökéletesen érezhető, irányítható – sőt, ilyen jól az egyes meghajtásbeli különbségeket (FWD, RWD 4WD) nem éreztem még. Az automatikus kormányszög-beállítással volt eleinte némi harcom, de kiderült, hogy csak kalibrálnom kellett a kormányt a játékban – ezt a menüpontot viszont jól eldugták. Utána már fülig érő vigyorral terelgettem mechanikus pacikáimat.

Dirt Rally 2.0 teszt – Colin McRae nyomában...

Nézzük az újdonságokat – lesz pár. Ami a legfeltűnőbb: a grafika alapos ráncfelvarráson esett át, ami elsősorban a fényeket érinti. Az egyes pályák bevilágítása lenyűgöző lett: ahogy a valóságban, úgy itt is képes vakítani a nap (elmékeim szerint ilyet utoljára a 2001-es Rally Trophy tudott) – vagy a sötétben alig látunk az orrunkig, mert a reflektor nem mindig elég. Ezt gyakorlati tapasztalatból is tudom: anno, amikor Finnországban laktam, hiába voltak erős plusz reflektorok a kocsimon, az erdőben a téli éjszaka közepén sokszor kellett meresztenem a szemem jávorszarvasok után kutatva (nehogy elüssek egyet, mert annak nagyon csúnya vége lett volna). Ezt megfejeli a továbbgondolt időjárási rendszer: az út-, a látási és a tapadási viszonyok elég drasztikusan eltérhetnek a különféle típusú csapadékok következtében (nem, sajna hó nincs – még (?)). Emellett a játék végre figyeli, hányadikként indulunk: ez azért lényeges, mert az első pár versenyző potenciálisan takarítóként funkcionál a hátrébb lévők számára. A Codemasterstől megszokott idővisszatekerést pedig felejtsük el: itt komoly versenyzés folyik.

Dirt Rally 2.0 teszt – Colin McRae nyomában...

Játékmódok tekintetében az alap dolgokat megkapjuk, annál többet nem igazán. Lehet saját bajnokságot indítani, mehetünk csak az óra ellen „ideális” pályán (mi számít ideálisnak szakadó esőben?), illetve van karriermód is, ahol a mesterséges intelligencia ellen folytatott versengés mellett teljesíthetünk napi és heti kihívásokat bőséges pénzjutalom ellenében, amiből fejleszthetjük verdáinkat, embereinket, és persze bővíthetjük csapatunkat úgy új szekerekkel mint humánerőforrással. A legnagyobb bajom a Dirt Rally 2.0-val tulajdonképpen ez: lektetlen, sótlan az egész. Nem tehetek róla, az F1 sorozat 2017-es és még inkább a 2018-as része nagyon elkényeztetett ilyen szempontból: kvázi házon belül nem megközelíteni a szintet (nemhogy megugrani) azért ciki...

Dirt Rally 2.0 teszt – Colin McRae nyomában...

És ha már a panaszkodásnál tartok: pont az MI érdemli a másik körmöst. Rallyeseményeknél sokszor csak néztem nehezebb fokozaton, hogy tudott ennyire elverni (no nem mintha Colin McRae szintjén lennék, de azért tisztességes sebességgel tudok körbemenni bárhol) – rallycross közben meg nagyon sokszor levegőnek néznek, és hajlamosak kilökni (nem félek némi tülekedéstől, a rallycrossban valahol benne van pár bodicsek – de szerintem nem ennyire izmosak). Sebaj, ha így tanít a cucc önfegyelemre és kitartásra... :-)

Dirt Rally 2.0 teszt – Colin McRae nyomában...

Járgányokkal bőven el vagyunk látva, helyszínekkel a cikk írásának pillanatában már kevésbé. A több mint 50 kocsi közül mindenki megtalálja a régi és aktuális kedvenceit (végre újra van Škoda!), viszont a hat országot kicsit kevésnek érzem: hol van Monte Carlo, Finnország, Görögország – és még akadna pár klasszikus helyszín? Monte Carlo heteken belül jön, akárcsak Németország pár plusz verdával együtt – aztán indul a DLC-gyártás, amit itt szezonoknak becéznek. Az ár még kérdéses (én legalábbis nem ismerem jelen pillanatban), de az elsőt mindenki, a másodikat pedig a deluxe tulajok kapják meg ingyen.

Dirt Rally 2.0 teszt – Colin McRae nyomában...

Ahogy fentebb már írtam, a tökéletesség elérhetetlen – de törekedni érdemes rá. A Dirt Rally 2.0 meg a fentiek tükrében igencsak megközelítette ezt a hőn áhított állapotot; a pár kifogásolt területen pedig könnyű felülemelkedni. És így, innen nézve képes a 2019-es 2.0 felnőni a 2000-es 2.0-hoz. Akinek minimum 102-es oktánszámú benzin csörgedezik az ereiben, és nem fél akár olyan durva terepen teperni, mint az argentin szerpentinek, annak mindenképpen ajánlott a Codemaster legfrissebb alkotásának beszerzése. (Nyáron jön az Oculus Rift támogatás – az említett argentin szakaszok úgy lesznek igazán félelmetesek!)

A teszt saját példány alapján készült.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Az eddigi legautentikusabb rallyélmény (az eddigi etalon Richard Burns Rally immáron nyugdíjazható)
Negatívumok
  • A karrier mód körítése lehangoló
  • Az MI meglehetősen agresszív

További képek

  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0
  • DiRT Rally 2.0

DiRT Rally 2.0

Platform:

Fejlesztő: Codemasters

Kiadó: Codemasters

Forgalmazó: magnew

Megjelenés:
2019. február 26. PC
n/a: PS4, X1

Minimális rendszerigény: AMD FX4300/Intel Core i3-2130, 8 GB RAM, Radeon HD7750/GeForce GTX 650Ti, 50 GB háttértár, 64-bites Windows 7/8/10

Ajánlott konfiguráció: AMD Ryzen 5 2600X/Intel Core i5-8600K, 8 GB RAM, Radeon RX Vega 56/GeForce GTX 1070, 50 GB háttértár, 64-bites Windows 7/8/10

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

ateszhun79
ateszhun79 [1]
Sziasztok, PS4 pron g29 shifterrel nekiáltam, ennek a résznek is, a fórumot olvasva, nem értek pár embert, ez szerintem az eddigi legjobb szimulátor, nehéz igen mert nem vagyunk profik, és persze én személyszerint keveset érték valójában az autó beállításához, viszont vannak sokan akik igen és hajlandóak félteni youtubra, na most lemásoltam egy srácot sorba állitgatja a kocsikat és hát ami utána fantasztikus meneteket produkálta az alap beállítások felejtősek
BHeaD1980
BHeaD1980 [1]
Én is elkezdtem végre a 2. részt. Az egyet kábé szarrá játszottam, több mint 2000 óra ment bele és Masters fokozaton a legtöbb autóval alázom az AI-t. Persze nem dicsekvés, sokat kellett ehhez gyakorolni, de minden percét élveztem. :)
A 2. jóval nehezebb, ezt én is alá tudom támasztani. Ettől függetlenül tetszik, mert kihívás és az ember egy-egy hosszú stage közben végig érzi az adrenalint - jajj, Istenem, csak most ne sodródjak ki, már nincs sok hátra!
Egyelőre nem jutottam túl a Clubman fokozaton, bár a mostani eredmények alapján esélyes, hogy sikerülni fog, a 6 versenyből 4 esetben első lettem a Fiat Abarth-al. Úgy voltam vele, hogy nem kapcsolom be a segítséget (Traction control, Stability control), de végül megtettem, 1-es szintre kapcsoltam mindkettőt, illetve a kormány Dead Zone beállítását levettem 5%-ról 0-ra. Nekem így teljesen olyan a vezetési élmény, mint az első részben, jóval könnyebb lett a kikapcsolt segítségekhez képest.
Mivel maximalista vagyok, később megpróbálom majd segítségek nélkül is újra, de egyelőre élvezem, hogy sokkal jobban lehet kézivel rakni a seggét és élvezetesebb a játékmenet is. :)
nyomi
nyomi [7250]
CMR2-höz képest keveset játszottam RBR-rel, de pár tíz óra belement abba is. és szívtam is vele, emlékszem, de nem szállt el tőle az agyam, mint most. komolyan elültetted a bogarat a fülemben, hogy nekem is szarul van kalibrálva a kormány, az poén lenne :D de igazából azt már megnéztem, mert én is gyanakodtam rá, de rá kell néznem akkor még egyszer.

valszeg itt is kielégítene a karrier mód egyébként, ha tudnék benne haladni, de hát nem tudok. én elhiszem, hogy 50 éve ilyen volt a rally, csak engem ez a része tényleg pont nem érdekel és haragszom, amiért rámkényszerítik. és nem türelmetlenség beszél belőlem, hogy mihamarabb wrc-be ülhessek, egyszerűen nem szórakoztatnak ezek a régi vackok. én pedig kezdek már abba a korba lépni, ahol nem szabad olyan dolgokra fecsérelni az időt, ami nem boldogít

amúgy ezt a videót kábé két hónapja láttam, amikor kerestem valami mást dirt4 helyett. akkor erre azt mondtam, hogy hűűűűűűűűűűűűűű, ebben kicsit élethűbb a rally. aztán úgy voltam vele, hogy már akkor megvárom a dr2.0-át... és itt vagyok... KO-zott egy kávédaráló, és a legkevésbe sincs kedvem előkotorni a kormányt, hogy próbálkozzak még vele. most legalábbis
Sityi
Sityi [1623]
Pedig ha visszaemlékszel, az RBR-be is kellett gazdagon időt beleölni, hogy relatíve gyorsan és nagyjából egyben be tudd hozni a kocsit - az se volt megbocsájtóbb, mint most a Dirt Rally 2.0... ;-)
A karriermód itt arra próbál építeni, hogy végigvezet a rally történelmén, kezdve az ilyen kávédarálókkal, mint a Fulvia vagy a Mini Cooper. 50 évvel ezelőtt ez ilyen volt, ehhez sokat nem tudok hozzátenni. Azt pedig elhiszem, hogy neked ez nem tetszik, mert nem fekszik a kocsi. Eleinte nekem se, meg más se nagyon, aztán kalibráltam a kormányt játékon belül (mert végre megtaláltam - jól eldugták), utána sokkal jobb lett. Nem véletlenül emeltem a cikkben is, hogy eleinte voltak gondjaim az irányítással. Ami pedig a körítést illeti: ahogy korábban írtam, az Igazzy Szimeseket nem érdekli. Sajnos. Ahhoz képest ami van, azért nagyjából megáll a lábán - az Assetto Corsában ennyi sincs a karrier módban.
Igen, ugyanaz a csapat fejlesztette ezt is nagyjából, mint a Dirt 4-et - de egy fontos különbség van a két játék között: a Dirt 4 a mainstream piacra lett szánva, ez pedig a szimesek szűk rétegének. Gondolom ment a matek, hogy mekkora befektetéssel mit lehet kihozni a dologból, hol lehet "takarékoskodni" - a karrier áramvonalasítása vélhetően ennek köszönhető. Azért önmagában annyira ez se rossz, hiszen fejlesztheted a csapatod; az egyes autókhoz új motormódokat tudsz kifejleszteni; spéci alkatrészeket is vehetsz rájuk - tenni van mit, pénz meg eleinte leginkább a daily/weekly challenge-ekből lesz. Mondjuk egy F1 2018 féle fejlesztési fa, rivalizálás, ilyesmi simán jöhetne ide is, csak ezt átlapátolni onnan ide nem feltétlenül egyszerű mutatvány.
A Quattro szerintem még problémásabb autó lenne - én legalábbis nem tudtam még megszelídíteni. Eleve nem fekszik nekem terepen a hátsókerék-meghajtás, erre ez még farnehéznek is érződik, szóval muszáj a tojás a gázpedál alá (még aszfalton is, mert könnyen kipörögnek a hajtott kerekek még ott is). Az R5 gépek azok, amik már "kényelmesnek" mondhatóak, persze ott is észnél kell lenni.
És nem, nem vezettem Fulviát. Viszont a játék minden nehézsége ellenére tetszik, mert ahogy ráéreztem, onnantól nagyon jó lett - ez a pont meg akkor volt, amikor végre bekalibráltam a kormányt. Nem lehet, hogy neked is ennyi hibája van? Az automatikus kormányszög (steerint lock) enélkül nem működik, úgy meg tényleg kezelhetetlenek tudnak lenni a verdák.
nyomi
nyomi [7250]
Ja, szkuzi, napkozben meloztam, ugyhogy kicsit ossze is csaptam az iromanyomat, visszaolvasva tenyleg ugy tunik behisztiztem :D

Regen rengeteg idot oltem CMR2-be es RBR-be, semmi masba, forma-1 nem kot le, meg egyeb turaautos sportok sem. Lenyegeben semmi, ahol korbe-korbe kell menni. Manapsag PC-n semennyire nem vagyok otthon, atszoktam a konzolra teljesen, en se hittem volna el magamrol 10 eve. Autos jatekot pedig csak nagyon elvetve jatszottam ez ido alatt, semmi komolyak, ezert is orultem, amikor szembe jott velem par honapja a dirt rally 2.0 elozetese (az elso reszrol meg nem is hallottam soha valahogy). Akkor vettem meg a dirt4-et, le volt akciozva (most megint 20k WTF), meg egy kormanyt es az kb be is szippantott. Azt alairom, hogy sokkal konnyebb es arkadosabb mint a dr2.0, de ott az egesz karrier mod tok fasza volt. Szponzorok hajhaszasa, mernokok alkalmazasa, a szervizpark fejlesztese, autofestes, mind olyan dolgok, ami nincs freeplayben, es emiatt engem az egyaltalan nem tud vonzani. Hamar megunom, hogy csak nyomom a gazt a szakasz vegeig is kesz. Valoszinuleg pont azert mert imadom (helyesebben imadtam) ezt a sportot es igy kicsit jobban bele tudom elni magam a versenyzesbe. Es a d4 szamomra itt adott valami nagyon nagyot, elkezdtem valami hot gagyi autoval, ket ora mulva mar a ‘95-os ford focus wrc-vel mehettem. Nem a legtapabb auto, de igenis elmeny volt azzal jatszani, egy komoly auto, es a jatek kivaloan adagolta nekem az ujabb autokat, fejleszteseket, amikert minden nap megerte par orara beulnom a kormany moge. Es vegul sztem olyan 60 ora utan kipipaltam a teljes bajnoksagot. Es szivtam ott is, volt egy szakasz, amit 3 oraba telt lenyomni, es meg akkor is felig romma torve vittem be az autot a harmadik helyen, de ott akkor sem ereztem ezt a frusztraciot, mint a dr2.0-ban. Pedig ugyanaz a fejleszto csapat, nem?

Itt azt erzem, hogy a keszitok tenyleg megcsinaltak a kemenyvonalas rally jatekot, amit egyebkent en is szerettem volna. Itt azt kaptam, hogy nesze gyoker, itt egy kavedaralo (jobb szot tenyleg nem tudok ra) es szenvedj, hosszu orakon at. Aminek nalam az lett az erdmenye, hogy eldobtam a francba az egeszet mert 8 ora jatek utan meg mindig ebben az iranyithatatlan vacakban szenvedek, rendre 30. helyre viszem be az autot, es meg hatra van egy vagy ket verseny. Na erre emeltem fel a kozepso ujjam. Es nem, nem akartam azt sem, hogy egybol 2018as wrc-vel kezdjek, mert annak en se latom ertelmet, arra tenyleg ott a freeplay, de mondjuk egy ‘86-os audi quattro-val miert nem lehet kezdeni? Nesze neked history, es talan meg elvezi is az ember a jatekot. Biztos azzal is szivnek, mert nem vagyok egy profi szimulatoros, de a casualnak is messze folotte vagyok. Ez a fulvia, amit ramkenyszeritenek, ezt tenyleg csak a kemenyvonalasok veszelik at mosolyogva. Hat en nem tudtam mosolyogni mar a masodik kanyar utan sem.

A szaksajto biztos imadja, meg is ertem. Lehet ok vezettek is mar igazi fulviat. Lehet tenyleg ilyen igazabol is, amit en meg mindig nem tudok elhinni, de a szaksajto akarhogy is nezem a kisebbseget kepviseli, es a jatekosok fognak hasznot termelni ebbol a projektbol. Lehet nem artott volna megis belecsempeszni egy kis figyelmesseget a casual jatekosok fele, legalabbis uzletstrategiailag talan megerte volna. Persze akkor meg te fujnal ra. Hat nem egyszeru na, de vegul mindig a penz az ur.

Vegul ps store-on megis megtalaltam a dr2.0-t, de csak a deluxe verziot, az 4.5 csillag 43 ertekeles alapjan. Csak gondolom a deluxe verziot a kemenyvonalasok veszik, nekik nem csoda, hogy tetszik. A normal verziot, amit en is vettem levettek store-bol, lehet a sok 1-es ertekeles miatt.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (27 db)