Úgy látszik, elődje sorsára jutott a Total War: Warhammer II, és elárasztották DLC-kkel a készítők a folytatást is, aminek persze mi, játékosok csak örülhetünk. Ezúttal a tartalmasabb Curse of the Vampire Coast után újra egy kisebb, a The Queen and the Crone-éra hasonló tartalmat kaptunk. A különbség csak annyi, hogy most nem két nagyhatalmú elf foglal helyet a csatatér egy-egy oldalán, hanem egy örült tudós és egy vallási fanatikus.
Az örült tudós és boszorkánymester szerepében Ikit Claw-t vehetjük irányításunk alá, aki a skaven horda képviselője, fajának minden egyes jellemzőjével. Mindig gyanakodó, megbízhatatlan, és a saját anyját is eladná némi aranyért cserébe. Azonban akármennyire is örült, zseniális feltaláló is egyben, így ez lesz a legnagyobb játékmentbeli újdonság a kampánya alatt. A Tiltott Műhelyben elvetemültebbnél is elvetemültebb találmányokat hozhatunk létre, élelem és warpfuel nyersanyagokért cserébe, amiket többnyire a csaták után zsákmányolunk. Így tehát nem meglepő, hogy gyorsan a két legfontosabb nyersanyagunkká fog előlépni az arany mellett, már csak azért is, mert a skavenek patkányszerű léte rengeteg élelmet megkövetel, amiből ha kifogyunk, hamar eluralkodik a káosz, ez pedig nem túl egészséges egy olyan népnél, amelynek tagjai akkor is elvágják egymás torkát, amikor épp minden a legnagyobb rendben zajlik.
Ikit olyan új egységekkel bővíti a már meglévő skaven repertoárt, mint például az orvlövészek, akik messziről visznek be halálos fejlövéseket, vagy a nehéztüzérség, akik gépágyúikkal folyamatosan nyomást gyakorolnak a rohamozó ellenfélre. A Doom-Flayers skavenek borotvaéles pengékkel felszerelt, gömbszerű szekereikkel lesznek nevükhöz hűen a könnyűgyalogság „gyepmesterei”, és ha ez még mindig nem lenne elég az ellenfél eltiprásához, akkor a fentebb említett műhelyünkben létrehozhatunk warpstorm rakétákat, amelyek a Warhammer világ helyi atombombái, és szintén egy jellegzetes gombafelhőt hagynak maguk után.
Tehenhauin, a próféta pedig a gyíkemberek sorait erősíti, és célunk vele nem kisebb lesz, mint megidézni a kígyóisten Soteket, ugyanis ő maga és követői is abban hisznek, hogy Sotek a megoldás a Káosz, és vele együtt a skavenek mindenkori eltörléséhez. Azonban a vasárnapi templomba járás nem lesz elég Sotek manifesztálásához, így véráldozatokat kell neki bemutatnunk, amit a legyőzött ellenség soraiból fogunk tudni szerezni. Tehenhauin kampánya során tehát minél több áldozatot mutatunk be, annál több extra egység, követő és átmeneti hatás lesz a jussunk.
A fanatikus próféta zászlója alatt olyan új egyedi egységek vonulnak harcba a lizardmen frakciónál, mint például a red crested skinksek, akik hatalmas harcipörölyeikkel páncélroncsoló pusztítást visznek végbe. A tűzlabdákat köpködő szalamandrák, akik félelmetesen mobilisak is, vagy a szintén gyorstámadásaikról híres ripperdactyl lovasok, akik az égből csapnak le az ellenfeleikre. Azonban ha eldurvul a helyzet, és szó szerint valami masszívabbra lenne szükségünk, akkor keresve se találnánk jobb egységet, mint az ősi stegadon, aki gyakorlatilag egy „tankosított dinoszaurusz”. Bastiladon megfelelője igen hasonlít az előzőre, azonban az ő nyergében utazó gyíkemberek a taposás mellé, még varázslatokkal is megszórják az éppen alattuk morzsolódó delikvenseket. Természetesen, hogy ha már sikerült a legvégső áldozatot is bemutatnunk, magát Soteket is megidézhetjük a harcmezőre – azt hiszem, isteni léténél fogva nem kell részletezni, hogyan formálja át a harcmezőt a mi javunkra.
Dióhéjban ezekkel az újdonságokkal találkozhatunk a The Prophet and the Warlock DLC-ben, amennyiben 8 euróért benevezünk rá. Az árcédula tehát ismét barátinak mondható ennyi tartalomért, azonban azt zárásképp hozzátenném, hogy mindenki készüljön fel lélekben, hiszen mind a két legendás lord kampánya kihívásokkal telire sikerült. Hogyha ez se tántorít el titeket, akkor én csak ajánlani tudom, hogy ezzel a tartalommal is egészítsétek ki az egyik legjobb RTS játékot, amit jelenleg a piacon lehet találni.