A Supermassive Games rögtön az első játékával belopta magát a szívembe. Az Until Dawn a maga moziszerű élményével, korrekt grafikájával és egyszerű, de jól működő játékmenetével méltán vált sikerjátékká. A stúdió ezt követően egy időre a VR-játékok felé fordult, ezek közül több remek alkotás mellé becsúszott egy csúfos mellékfogás is. E játékokra mind igaz volt, hogy kizárólag PlayStation 4-re készültek el. Ám az egy évvel ezelőtt bejelentett Man of Medan az első lesz, amely már PC-re és Xbox One-ra is meg fog jelenni, és már nem is a Sony, hanem a Namco gondozásában. Első ízben a tavalyi gamescomon volt szerencsém kipróbálni a játékot, és már akkor úgy éreztem, hogy a stúdió jó úton jár, de kérdés, hogy az végül hová vezet. A napokban pedig lehetőségem nyílt egy második próbakörre is, ami cseppet sem könnyítette meg a helyzetemet.

Mire gondolok? Az Until Dawnt (és általában a moziszerű, elsősorban quicktime eventekre épülő kalandjátékokat) a legtöbb kritika azért érte, mert sokak szerint valójában nem is igazán nevezhető játéknak. Inkább egy interaktív mozi, amelyben itt-ott minimális beleszólásunk van. Nos, mivel a Supermassive Games ugyanarra a sémára építi fel a Man of Medant, így jó eséllyel ugyanezt fogják neki felróni. A gamescomos próbaköröm után bennem is megfogalmazódott a gondolat, hogy játékmenet terén vajon mennyi újdonságra számíthatok? Nos, ez az a gondolat, amire a mostani demóból sem kaptam választ.
A Man of Medan egy piciny, alig negyedórás szeletébe kóstolhattam most bele. Az események valahol a sztori első negyedében helyezkedhetnek el, ugyanis még nem a Medan fedélzetén játszódnak. A fiatalok egy kis lélekvesztőn igyekeznek megközelíteni a világháborús hajóroncsot, ám egy viharos éjszaka idegenek jelennek meg a hajójukon, és túszul ejtik őket. Bár egyértelműen nem jelentik ki, de utalásokból kiderül, hogy pusztán váltságdíj reményében cselekszik a három kalóz, akik néhány késsel és egy pisztollyal felfegyverkezve zárják az egyik kajütbe a srácokat. A feladatunk természetesen a kiszabadulás.

A demo a játékmenetből csak nagyon keveset mutat meg. A karaktereket lényegében nem is tudjuk benne irányítani, pusztán a már az Until Dawnban megismert reakcióválasztási lehetőség, illetve néhány QTE rész kapott helyet benne. Az egyes szituációkban mi dönthetjük el, hogy miként reagálunk, mit mondunk vagy épp mit cselekszünk, de azt már a karakter az előre megírt forgatókönyv szerint hajtja végre. Azért még ez a kis ízelítő is elég sok választási lehetőséget ad, ráadásul két-három újrajátszás során képes voltam – látszólag – gyökeresen más irányba terelni az eseményeket. Azért csak látszólag, mert valójában akármit is csináltam, a ladik és utasai végül mindig a Medan mellett kötöttek ki (naná, hisz erről szól a sztori), de például az már nem mindegy, hogy hányan voltak ekkor a fedélzeten, sikerült-e valakivel megszöknöm vagy épp felvenni a harcot a túszejtőkkel.
A Man of Medan látványvilága teljesen rendben van, a stúdió most is ugyanazt a trükköt alkalmazza, mint az Until Dawn esetében. Vagyis azzal spórolják meg a helyszínek részleteinek kidolgozását, hogy a jelenetek sötétben játszódnak. Legalábbis az általam kipróbált két demóban ez volt a helyzet. A gamescomos próba során a hajóroncs gyomrában bóklásztam, ahol ugye elég sötét volt, míg a mostani demóban egy viharos éjszaka eseményeit élhettem át. Ez tehát hasznos eszköz a fejlesztők kezében, de a jól látható részletek azért szépen ki vannak dolgozva, szóval nem érheti kritika a grafikát. A szereplőket most is elképesztően részletesen lemodellezték, a mimikájuk most is nagyon élethű, vagyis a moziszerű élményhez minden adva van.

Hogy a Man of Medan milyen nyitánya lesz a The Dark Pictures Anthologynek, azt még a két kipróbálási lehetőség után sem tudnám biztosan megmondani. Amit láttam, abban semmi újítás nem volt (ez persze nem teljesen igaz, hiszen ezúttal kapunk kétféle multiplayer módot is, ahol egy vagy több barátunkkal oszthatjuk meg a karakterek irányítását), ugyanakkor az Until Dawn által lefektetett alapok még most is elegendőek lehetnek egy nagyon izgalmas kalandjátékhoz. Ha a készítők kellően izgalmas és fordulatos történetet dobtak össze, a választási lehetőségek pedig tényleg jelentős hatással lesznek ennek alakulására, akkor a Man of Medan is szép karriert futhat be. Új rajongókat aligha fog szerezni a stúdiónak, de a régieket bizonyosan meg fogja tartani. De az eddig látottak alapján talán a Man of Medan még inkább hajlik rá, hogy egy egyszerű interaktív mozi legyen, mint az Until Dawn.