Fanfárok helyett gúnyolódás közepette érkezett meg az Arma 3-hoz a Contact DLC, de – bár ez szubjektív – szerintem rácáfolt a negatív várakozásokra, és egy nagyon jó kis kiegészítő lett. A fanyalgók legnagyobb baja az volt, hogy egy realisztikus harci szimulátorba minek behozni az ufókat? A viccesebbje még azt is hozzátette, hogy így legalább megmagyarázhatóak a fizikai motor hibái, hiszen „anomália” és kész. Azonban azt már az előzetes hírekből tudni lehetett, hogy nem lesznek benne pici zöld emberkék (hacsak a beszivárgó orosz egységeket nem nevezzük mi is annak), tehát egyáltalán nem számítottam egy The Bureau: XCOM Declassifiedra. Mivel a terep geopolitikailag egy balti államban játszódik, sokkal inkább számítani lehetett egy orosz beavatkozós konfliktusra.

Nem szeretnék mindent elspoilerezni, de még engem is meglepett a sztori a fordulataival. Tehát tényleg jönnek az ufók, de ők valójában egy hangulatos kellék és díszlet egy teljesen tipikus armás kampányhoz. A hozzáadott légkör pedig semmiképp nem ront, hanem inkább többlet a játékélményhez. Minden más marad a régiben. Kivéve, hogy azért egy nagyot nehezítettek a játékmeneten a veszélyzónák bevezetésével. Annak idején az első játékukban nem lehetett menteni, ezáltal iszonyatosan hangulatos lett minden küldetés, mert tényleg rettegtél az életedért, hiszen ha meghaltál, több órányi játékot kezdhettél elölről. Jó volt, de azért örültem, hogy a későbbi Armákban már lehetett menteni – vagy legalábbis nehézségfüggő volt a mentési limit. Most azonban kitalálták, hogy a legegyszerűbb módja a végigjátszás idejének növelésére, ha újra kiveszik a mentést. Így a küldetések során minden veszélyes helyen megszűnik a mentés és az időgyorsítás lehetősége.

Tehát, míg az első két küldetés inkább egy látványos interaktív film vagy tutorial, utána bekeményítettek a késztítők, és nagyon hosszú sunnyogás veszi kezdetét. Az utolsó küldetést leszámítva nagy lövöldözésre ne számítson senki. Ami nekem nagyon tetszett – nem említve a paranormális jelenségeket és az ufós látvány- és hangvilágot –, az a táj. Lavonia egy gyönyörű hely. Nálam felveszi a versenyt Csernorussziával, és csak azért nem győzi le, mert sokkal kisebb. Persze egy jó küldetésnek nem is kell nagy terület. Az új frakciók, meg a fegyverek jó dolgok, de azért csak emiatt kár lenne megvenni a DLC-t. Remélem, hamarosan sok küldetés készül majd az új területre, mert szívesen gyalogolnék rajta nem egyedül, és vennék részt rendes taktikai harcban is.