25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Fantasy General II teszt – Mindössze 23 évet kellett várni a folytatásra

Új részt kapott a Panzer General fantasy változata.

Írta: Wing

Nem szívesen szoktam jelentkezni második részekre, ha az elsővel nem játszottam. Nincs mihez mérni ugye a fejlődést, rossz esetben kimaradnak olyan gegek, poénok, amelyek az első rész ismerete mellett egyből feltűnnének. Most azonban azt hiszem, megbocsátható, ha azt mondom: sosem játszottam az első résszel, és már jó eséllyel nem is fogok. A Fantasy General ugyanis 1996-ban jelent meg, és a Generals-sorozat harmadik játéka volt, a Panzer General és az Allied General után. Mondjuk az első PG-vel pont játszottam, szóval a történet mégsem olyan egyszerű.

Fantasy General II teszt – Mindössze 23 évet kellett várni a folytatásra

A Fantasy General II egy klasszikus, high fantasy környezetben játszódó, körökre osztott taktikai játék. Ilyesmit teszteltem már pár éve, az egyébként ugyancsak a Slitherine kiadó gondozásában megjelent Hellt, amely egyébként nem volt rossz egyáltalán. Ahogy megszokhattuk, ilyen játékokban komoly szerep jut a történetnek, és ez nincs másképp az FG2-ben sem: a kampányban lazán szervezett, egymással is sokszor hadban álló klánokat kell egyesíteni, hogy esélyünk legyen felvenni a harcot a gonosz és hatalmas Birodalommal. Ahogy a fantasy stílusban megszokhattuk, mindennek alapja az európai történelem – itt sem nehéz párhuzamot vonni a rómaiak és a velük szemben álló barbárok között, amelyet néhány egység (például a birodalom légionáriusa) elég egyértelművé is tesz.

A kampány egyébként nagyon jól megírt, szórakoztató küldetések sorozata, azonban szerencsére sem a hadjárat, sem a harcok nem statikusak történet szempontjából. Mindkét esetben rengeteg lehetőségünk van a párbeszédeken keresztül befolyásolni az eseményeket. Különösen igaz ez a harcokra is, amelyek során – megfelelő diplomáciai érzékkel – igencsak megkönnyíthetjük a dolgunkat. Egy gyors példa: katonáinkkal felfedezünk egy tábort, ahol favágók tartanak láncon egy medvét. Dönthetünk úgy is, hogy hagyjuk őket, de akár – felbosszantva a favágókat – megkísérelhetjük kiszabadítani a medvét. Ha gyorsak vagyunk, a favágókat magunk mögött tudjuk hagyni, akik így dühükben rátámadnak bárkire – akár az ellenségre is. Az sem mindegy, hogy milyen egységekkel fedezzük fel a térképet, lehet, hogy egy barlang bejáratánál az íjászaink nem tudják arrébb tolni a bejáratot eltorlaszoló köveket, de a harcedzett lándzsásaink igen... Ennek megfelelően sok kaland nem is a főhősünkkel, hanem az egységeinkkel esik meg, akik így különleges képességekkel, egyedi jellemvonásokkal gazdagodnak.
Természetesen ezeken túl hagyományos XP-gyűjtögetős fejlődés is van, valamint megfelelő pénz, páncél és/vagy fegyver ellenében fejleszthetjük is őket. Mondanom sem kell, egy-egy harcedzett egység elvesztése sokszor elég motiváló erő lehet ahhoz, hogy visszatöltsünk egy korábbi játékállást.

Fantasy General II teszt – Mindössze 23 évet kellett várni a folytatásra

A Fantasy General II egyébként meglehetősen nehéz. A szerencsének viszonylag kis szerepe van – mindig látjuk, hogy milyen sebzés várható egy-egy összecsapásnál, ugyanakkor azt nem, hogy vajon 5-10 fős harci csapatainkból hányan esnek el összecsapás után. Őket harc végén tudjuk pótolni, azonban hacsak nem nyúlunk mélyen a zsebbe, az utánpótlás akár szintvisszaesést is eredményezhet. A harcok során nem elég az életerőre figyelni, legalább ennyire fontos a morál is. Egy-egy véresebb összecsapás két egység közt könnyen lelombozhatja a csapatainkat, a harci kedvüket elvesztett egységek akár menekülőre is foghatják, ezért nem árt, ha a főhősünk vagy magasabb rangú egységeink a közelben tartózkodnak, akik lelket önthetnek a katonákba. Néha azonban nincs más választás, mint visszavonni az egységeket, egy-két kör pihenés után pedig újra visszaküldeni őket a csatába.

A taktikai mélységet tovább növeli a terep is. A sziklákon megtörik az ellenség rohama, az erdőben sokáig észrevétlenek maradhatunk, a lovasok a nyílt terepen hatalmas pusztításra képesek – érdemes tehát nekünk megválasztani, hol is akarunk harcolni. A mesterséges intelligencia azonban érzésem szerint elég jól sikerült, pontosan tudja a gép, hogy hol, mikor, kire érdemes lecsapni, a sérült egységeket gyorsan visszavonja, leszakadó egységeinkre pedig kíméletlenül lecsap. Nem éreztem egyszer sem, hogy látná a térképen azt, ami elvileg nem kéne látnia: számos alkalommal sikerült kelepcébe csalnom az erdőben rejtőzködő harcosaimmal.
Ellentétben a Panzer Generallal és klónjaival, a küldetések nem időlimitesek, viszont van egy csavar: ha hamarabb végzünk egy pályával, többet tudunk zsákmányolni a környékről, ugyanakkor természetesen a veszteségeink is nagyobbak lesznek, hiszen a harcosaink nem tudnak pihenni, tehát lehetséges, hogy a megszerzett pénz el is megy az elvesztett egységek utánpótlására.

Fantasy General II teszt – Mindössze 23 évet kellett várni a folytatásra

A grafika a Unity motorra épül, sok gond nincs vele, szépnek mondható, a zene és a hanghatások átlagosak. Egyetlen problémám csak a fejlesztéseknél volt: a szükséges fegyvereket és páncélzatokat lootbox-szerűen dobálja a gép. Ennek megfelelően sokszor hiába volt rengeteg aranyam, ha nem volt hozzá elég felszerelés, nem tudtam fejleszteni az egységeket, akiknek így sokszor 2-3 szinttel magasabb egységek ellen kellett harcolniuk – vajmi kevés sikerrel. Ezen jó lenne talán változtatni.

Ennek ellenére a Fantasy General II nekem abszolút bejött, jó szívvel tudom ajánlani. Megérte kivárni a folytatást!

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

Pozitívumok
  • Remek történet és küldetések
  • Döntéseinknek súlya van
  • Minden értelemben „taktikai” játék
Negatívumok
  • Pár apróság, lootboxok

További képek

  • Fantasy General II - Invasion
  • Fantasy General II - Invasion
  • Fantasy General II - Invasion
  • Fantasy General II - Invasion
  • Fantasy General II - Invasion
  • Fantasy General II - Invasion
  • Fantasy General II - Invasion
  • Fantasy General II - Invasion
  • Fantasy General II - Invasion
  • Fantasy General II - Invasion
  • Fantasy General II - Invasion

Fantasy General II - Invasion

Platform:

Fejlesztő: Owned by Gravity

Kiadó: Slitherine

Megjelenés: 2019. szeptember 5.

» Tovább a játék adatlapjára

Wing

Wing
Régi Dome-motoros, aktív fórumozó a hőskorszakból. Szereti a 300 oldalas kézikönyvvel érkező játékokat, melyeknek a grafikája a születésekor is elavult lett volna – a felesége ezért vétózza évek óta az új videokártya-beszerzést. Emellett szeret mindent, ami történelmi keretek között játszódik, legyen az középkori autóverseny vagy ógörög űrszimulátor. Szabadidejében gyereket nevel és metalt hallgat. Na meg néha játszik is.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!