Cikkünk tárgya, a Thief of Thieves egy 2012 óta futó, és azóta már 43 számot megélt amerikai képregény alapján készült lopakodós, tolvajos játék. Érdekessége, hogy megalkotója az a bizonyos Robert Kirkman, akinek a The Walking Dead képregény létrejöttét is köszönhetjük. Hogy tolvajoktól lophassunk, azt most nem a képregény főszereplőjével kell, hogy megtegyük, hanem tanítványával, Celiával, Európában.

A játék nagyon stílusosan és hangulatosan nyit, szuper zenével, rendezéssel és miliővel. Egy az egyben egy ezredforduló környéki Steven Soderbergh filmben éreztem magam (segítek: Mint a kámfor; Ocean's Eleven). És erre még rátesz egy lapáttal a profi szinkrongárda, ugyanis ők csupa veteránokból állnak: többek között Fryda Wolff (Evolve, Fallout 4, ME: Andromeda), Stephen Stanton (Rogue One, BioShock,) és Emily O’Brien (LoL, Elder Scrolls Online, Death Stranding) szólaltatja meg a karaktereket.

A hangulat tehát csillagos ötös. A hab a tortán a tökéletes képregényes látványvilágot prezentáló cel shaded grafika... lenne. Ugyanis míg PC-n és Xbox One-on tényleg kellemes a látvány, addig sajnos a Switch verzió kritikán aluli portot kapott. A felbontás bántóan alacsony, és minden (indokolatlanul) homályos. A textúrák is annyira silány minőségűek, hogy utána kellett nézzek, hogy most az én gépem nem tudja őket rendesen betölteni, vagy ennek ilyennek kell lennie? E mellé még kapunk akadásokat és frame rate zuhanásokat is. A grafikának nevezett „masszában" sajnos el tudnak veszni lényegi elemek a sok madártávlati perspektívának köszönhetően. Ezen sokszor a kameraszög váltása sem segít. Gondoltam, majd jobb lesz kézi üzemmódban, mert a kis képernyőn nem látszik majd a túl alacsony minőség. Sajnos tévedtem. Mint az öregek, amikor próbálnak hunyorogva ráfókuszálni mobiljukra, hol közel, hol távol tartottam a készüléket, hogy próbáljak érdemben látni valamit is. E mellett még csöppet sem bug-mentes a Thief of Thieves (bár ez már nem csak a Switch verzió sajátja). Beragadó, hangok és NPC-k, amik esetenként egy helyben forognak, de képesek teleportálgatni is, grafikai hibákkal betöltődő játéktér stb.

Kár a Thief of Thieves Switch portjáért, mert amúgy hangulatos és igen kellemes a játékmenet. Lopakodunk, elterelünk, zárat törünk, menekülünk, átöltözünk. Mint egy Hitman játék, ahol nem ölünk. Vannak párbeszédes szekvenciák (ja igen, az angol nyelv ismerete javallott a játék maximális élvezetéhez), ahol még választási lehetőségeink is vannak, bár ezek nem befolyásolják súlyosan a történet alakulását. A helyszínek ötletesek és változatosak, a sztori pedig kellemes, bár éppenséggel nem túl hosszú: én hat óra alatt vittem végig.
Összességében azt mondanám, hogy a játékot ajánlom, de nem Switchen.