Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Bleeding Edge

Bleeding Edge bétateszt – A Ninja Theory multira vált

A Hellblade egy zseniális egyszemélyes kaland volt, de mit kezd a stúdió egy multiplayer játékkal?

2020.03.15. 22:26 | szerző: GeryG | Előzetes

Heavenly Sword, DmC: Devil May Cry, Hellblade: Senua’s Sacrifice. Néhány cím a Ninja Theory stúdió repertoárjából. Mindegyik kifejezetten az egyszemélyes játékélményre gyúrt, ráadásul többnyire elég magas színvonalon. Elmondható tehát, hogy a brit csapat kimondottan jól ráérzett erre a műfajra. Most viszont egy ettől merőben eltérő, online multiplayer akciójátékon is dolgoznak, amely sokkal inkább emlékeztet az Overwatch-ra, mint a fenti játékok bármelyikére. Nekünk is volt szerencsénk futni egy kört a Bleeding Edge bétájával.

Bleeding Edge bétateszt – A Ninja Theory multira vált

A Bleeding Edge esetében történetről aligha lehetne beszélni, legalábbis a bétából pont semmi erre utaló részlet nem derült ki. De ez egyébként sem erőssége az online multiplayer arénajátékoknak. Márpedig a Bleeding Edge valójában ebben a kategóriában indul, és olyanokkal kíván versenyre kelni, mint a fent is említett Overwatch és társai. Ennek megfelelően a játékosok több játékmód közül választhatnak, majd ezekben eltérő képességű karakterek valamelyikével vethetik bele magukat a harcokba.

Játékmódok tekintetében a bétában a klasszikus domination mellett egy capture the flag-szerű mód volt kipróbálható. Előbbiben a pálya három meghatározott pontját kellett minél több ideig uralni, ezzel pedig pontokat gyűjteni. Az nyer, aki előbb eléri a kitűzött pontszámot. Utóbbiban pedig a pálya különböző pontjain elszórt ládákat kell szétlőni, azokból az energiacellákat felszedegetni, majd eljuttatni a pálya egy adott pontjára. Ha viszont menet közben valaki lelő minket, az összeszedett cellák szétszóródnak. A végső cél itt is a pontszerzés.

Bleeding Edge bétateszt – A Ninja Theory multira vált

Ebben tehát túl sok egyediséget nem mutat a Bleeding Edge, nem úgy a karakterek terén. Ezekből tizenkettő van a játékban (de elég nagy összegben mernék fogadni, hogy a premier után jönnek majd a karaktercsomagok és DLC-k), összesen három szerepkörbe sorolva: assassin, support és tank. Ami mindenképpen piros pont a fejlesztőknek, hogy mindegyik szerepkörön belül meg vannak jelölve, hogy melyik karaktert mennyire könnyű vagy nehéz irányítani, elsajátítani és hatékonyan használni a harctéren. Így a kezdő játékosok is viszonylag hamar részesülhetnek sikerélményben, a profik pedig kísérletezhetnek a macerásabb hősökkel is.

A karakterek megjelenése kimondottan egyedi, és nehezen lehetne rájuk húzni, hogy egy kaptafára készülnek. Van itt olyan zombi, akit egy intelligens kígyó irányít, de van a lába helyén hatalmas kereket viselő duci nő, halálos gitárriffeket pengető halott rocker, vadnyugati mesterlövész és persze nem marad el a kardforgató baseballsapkás szamuráj és a technokrata tinédzser sem. Mindenki más szerepet tölt be, és azon belül is másban jeleskedik. A Nidhogger névre keresztelt gitáros forma például képes egy adott területre sokkoló kört húzni, ami kimondottan hasznos lehet, ha mondjuk dominationben az egyik pontot meg kell védenünk. A technokrata support, Zero Cool pedig képes egy majdnem áthatolhatatlan falat húzni, ami a szűkebb folyosók lezárására hasznos. De vannak támadóképességek is, illetve a supportok is képesek célzottan vagy területre küldeni a gyógyító hatásokat. Emellett a mérkőzések előtt választott karakterünk különleges csapását is mi választhatjuk ki. Mint minden ilyen játékban, ahol csapatban esünk egymásnak (itt négy a négy ellen), fontos a szerepkörök átgondolt beosztása, és persze a folyamatos kommunikáció, egymás kisegítése és támogatása.

Bleeding Edge bétateszt – A Ninja Theory multira vált

A látványvilágra nem nagyon lehet panasz, bár a pályák a szereplőkkel ellentétben nem túl egyediek. A teljesítménnyel sincs baj, a béta nem nagyon akadozott, jól futott maximális beállítások mellett is. Grafikai buggal már most sem találkoztam, így jó eséllyel a napokon belül megjelenő teljes játékban sem kell ezektől tartanunk. Az viszont már más kérdés, hogy miben tud a Bleeding Edge mást nyújtani a már befutott konkurenciához képest? A hangulatára a műfaj iránt fogékony játékosok könnyedén rákaphatnak, viszont azt is meg kell említeni, hogy a játékmenet valamivel lassabb lehet. Ez leginkább annak tudható be, hogy a karakterek nem tudnak hagyományos értelemben sprintelni. Mindenkinek van egy légdeszkája vagy más eszköze a gyorsabb közlekedéshez, de ezt elővenni is picit körülményesebb, mint egyszerűen sprintelni. A pályák viszont ahhoz már túl nagyok, hogy ez ne jelentsen hátrányt, vagyis könnyen előfordul, hogy nagyon szétszéled a társaság, és egy respawn után csak lassan tudjuk újra elérni őket.

Mindezek ellenére van esélye a Bleeding Edge-nek, ha a Ninja Theory a premier után is folyamatosan foglalkozik majd vele. Jöhetnek az online események, esetleg bajnokságok, és persze a rendszeres bővítések is. ■

A tesztpéldányt a Microsoft Magyarország biztosította.

Bleeding Edge
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Bleeding Edge

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló