26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Panzer Corps 2 teszt – Régi hadiösvényen tovább

1994-ben korszakalkotó volt, 2011-ben nosztalgikus, milyen 2020-ban?

Írta: GeryG

Bármennyire is durva belegondolni (nekem legalábbis az), a Panzer Corps lassan tíz éves. Pedig mintha tegnap lett volna, hogy kisgyermeki örömmel vetettem bele magam a második világháború ütközeteibe. Kisgyermeki öröm volt ez, hiszen amikor a játék szellemi elődje, a Panzer General eredetileg megjelent, alig tíz éves voltam. És a Panzer Corps nem volt más, mint egy remekbeszabott remake, amely játékmenetben a gyerekkori élményeket idézte fel (persze felnőtt fejjel picit átgondoltabban csatáztam már), míg látványvilágban pont annyira volt fejlett, hogy megmaradjon a nosztalgikus hatás, de mégis pofás legyen. Szóval mindennek lassan tíz éve, és most itt ülök, hogy pár sorban elmeséljem legújabb élményeimet a folytatásról. Megjelent a Panzer Corps 2, amely ha annyit nem is fejlődött az előző epizódhoz képest mint az a szellemi elődhöz mérten, de mindenképpen előre lépett valamennyit.

Panzer Corps 2 teszt – Régi hadiösvényen tovább

Miben különbözik leginkább a Panzer Corps 2 az első résztől? A legszembetűnőbb különbség egyértelműen a látványvilágban vehető észre. Immár nemcsak az egységek, de a terep is teljes 3D-ben pompázik, de persze a készítők meghagyták a térkép vagy terepasztal jelleget. Ezúttal szerencsére sikerült a fejlesztőknek élvezhető formában hozzáadni a harmadik dimenziót, nem úgy, mint annak idején a Panzer General utolsó epizódjaiban, ahol lényegében a játszhatóság rovására ment az akkoriban kötelező 3D-sítés. Itt a terepnek komoly szerepe van a taktikában is, hiszen egy-egy magaslati állást elfoglaló egység eleve jelentős védelmi előnyöket élvez. Ugyanakkor előfordult az is, hogy egy súlyos károkat szenvedő páncélos egységem automatikus meghátrálásra kényszerült, amit a gép meg is tett, viszont épp egy olyan hegyvidékre tolta vissza az egységet, ahová normál esetben nem tudott volna lépni, így ott meg is rekedt a további körökre. Ez szerencsére egyszer fordult csak elő a teszt során, de azért buta hiba.

Az egységek is a műfajhoz mérten nagyon szép és részletes modelleket kaptak, amelyek ugyan nem sérülnek, a gyalogság sem fogyatkozik látványosan (csak számokban), viszont cserébe az elpusztításuk mutatós effekteket és animációkat kapott. A felrobbant tankok roncsai még néhány kör erejéig ott füstölögnek, ahol szerencsétlen véget értek. A lezuhant repülők helyét is lehet látni még egy ideig, ahogy az elsüllyesztett hadihajók helyén is ott lebegnek még a roncsok. A látványra tehát egyáltalán nem lehet panasz. Érzésem szerint a készítők ugyanazt akarták véghezvinni, amit 2011-ben is. Vagyis úgy megszépíteni és naprakésszé tenni a grafikát, hogy az közben megőrizze nosztalgikus jellegét. Bár ez szubjektív, szerintem jó munkát végeztek.

Panzer Corps 2 teszt – Régi hadiösvényen tovább

De egy Panzer Corps játékot soha nem a grafika fog elvinni a hátán, hanem a játékmenet. És e téren nagyon szilárd alapokra építkezhettek a fejlesztők. Ez érezhető is, hiszen ha nagyon szigorúan nézem, akkor most is ugyanaz a játékmenet vár, ami már 1994 óta mindig. Körökre osztott háború a szövetségesek és a tengelyhatalmak között. Több kampányt is végigjátszhatunk, amelyek a második világháború bizonyos szakaszait dolgozzák fel. Természetesen nem hiányozhat Lengyelország ’39-es megszállása, ahogy az ezt követő Barbarossa-hadművelet sem. Részt vehetünk az Észak-Afrikában zajló hadműveletekben, illetve a Kurszk melletti legendás páncélos ütközetben is. Végül Olaszországban kell helytállnunk. Ezek a kampányok jellemzően 15 küldetés körül mozognak, de van 20-23, illetve 7-8 misszióból álló is. Ezek a számok azért mozognak tágabb spektrumban, mert néha választási lehetőségünk van, hogy merre haladjunk tovább, és egyik vagy másik választás esetleg több küldetést tartalmaz a továbbiakban.

A kampányok indítása előttre egy pici szerepjátékos életérzést is becsempésztek a készítők. Tábornokunkat pozitív és negatív tulajdonságokkal ruházhatjuk fel. Minden pozitív tulajdonság (jobb felderítés, olcsóbb gyalogos vagy páncélos egységek, hatékonyabb légvédelem, több utánpótlás stb.) egy vagy két pontba kerül. Ilyenből alapból csak kettő áll rendelkezésünkre, viszont ha bevállalunk néhány negatív tulajdonságot (rossz szerencse, tüzérség megvonása, légierő megvonása, elit utánpótlás korlátozása stb.), akkor azokért extra pontokat kapunk, így több pozitívum is aktiválható. De persze ez mind opcionális, illetve a kampányok elején részletes beállítási lehetőségeink is vannak, itt több kezdő pontot is adhatunk magunknak.

Panzer Corps 2 teszt – Régi hadiösvényen tovább

A Panzer Corps 2 elképesztő mennyiségű egységet kínál minden harcoló fél oldalán. Ezekről ráadásul elég bőséges enciklopédiát is vezet, így történelmi ismereteinket is csiszolhatjuk játék közben. Arról nem is beszélve, hogy az egységek képességeinek, erősségeinek és gyengéinek megismerésével taktikánk is kifinomultabb lehet. Ezt egyébként nemcsak a kampányokban, de az előre elkészített extra scenariókban, illetve a véletlenszerűen generált scenariókban is kamatoztathatjuk. És ha mindez még nem volna elég, akkor van beépített pálya- és küldetésszerkesztő, illetve természetesen multiplayer játékmód is.

A Panzer Corps 2 méltó folytatása a kilenc évvel ezelőtti játéknak, de persze ez sem hibátlan alkotás. Szerencsére komoly, játékélményt jelentősen rontó hibával nem nagyon találkoztam (bár verziófrissítés után előfordult, hogy teljes kampányt újra kellett kezdeni, mert a korábbi verzió mentése nem működött tovább...), csak apróbb, bosszantó bakik maradtak bent. Ilyen volt bizonyos egységek láthatatlansága, vagy a fent már említett terepben ragadás. De ezt leszámítva remek élményt nyújt a játék. Nem reformálta meg a műfajt, ahogy jelentős újításokat sem hozott magával, így lesznek, akikben hiányérzetet kelthet. Ahogy első ránézésre a kampányok és a scenariók száma is elég alacsonynak tűnhet – de csak első ránézésre, hiszen csak a kampányok teljes végigjátszása több tíz órát vesz igénybe. De itt jön a képbe a könnyen megtanulható pályaszerkesztő, amellyel magunknak és másoknak is végtelen számú extra küldetést készíthetünk.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • A műfajhoz mérten korrekt látványvilág
  • Könnyen megtanulható, de profin csak sok türelemmel használható játékmenet
  • A Panzer General hangulat még mindig egyedi
Negatívumok
  • Akadnak még benne grafikai hibák, nem látható egységek
  • Első ránézésre elég kevésnek tűnnek a küldetések

További képek

  • Panzer Corps 2
  • Panzer Corps 2
  • Panzer Corps 2
  • Panzer Corps 2
  • Panzer Corps 2
  • Panzer Corps 2
  • Panzer Corps 2

Panzer Corps 2

Platform:

Fejlesztő: Flashback Games

Kiadó: Slitherine

Megjelenés: 2020. március 19.

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!