26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Comanche early access próbakör – Klasszikus új köntösben

Még elég foghíjas a tartalom, de az irány nem rossz.

Írta: GeryG 4 hozzászólás

Melyik játékos nem álmodozott volna gyerekkorában arról, hogy vagány harci helikoptert vezet? Erre persze valószínűleg nem sokunknak volt/van reális esélye, de ilyenkor fordulhatunk bizalommal a videojátékokhoz. Az idősebb generáció talán még emlékszik a NovaLogic nevére: a ’80-as évek derekán alapított stúdió egy-két címtől eltekintve egész fennállása során különféle háborús játékokat készített. Számos vadászrepülő-szimulátort és más katonai szimulátorokat köszönhettünk nekik, és persze ők készítették a Comanche szériát is. Olyannyira klasszikus sorozatról beszélhetünk, hogy a négy számozott epizódból (Comanche: Maximum Overkill, Comanche 2, Comanche 3 és Comanche 4) három még DOS-ra készült el. Sajnos a stúdió 2016-ban, bő három évtized után bezárta kapuit, így tőlük már hiába várnánk, hogy feltámasszák a szériát, amely 2001 óta nem hallatott magáról. A jogok időközben a THQ Nordic kiadóhoz vándoroltak, akik végül a NUKKLEAR stúdiót bízták meg a feladattal: rebootolják a franchise-t.

Comanche early access próbakör – Klasszikus új köntösben

Így érkeztünk el a jelenbe, amikor is az új Comanche korai változata már elérhető a Steamen. Bár sosem voltam az a kimondottan nagy szimulátorguru, ezt a lehetőséget nem hagyhattam ki, hiszen gyerekként még én is próbálgattam a szárnyaimat a széria korábbi epizódjaiban – persze inkább kevesebb, mint több sikerrel. A rebootról tudni kell, hogy eredendően egy csak multiplayer alkotásnak indult, de ezzel még az early access premier előtt sikeresen kiverték a biztosítékot a veterán rajongóknál. Ezért a stúdió menet közben úgy döntött, változtat az eredeti koncepción, és immár single player kampánnyal is felvértezik a játékot. Hogy ez jó vagy rossz dolog? Is-is.

Miért lenne rossz? Nos, sokan már a bejelentéskor attól tartottak, hogy mivel eredetileg csak multiban gondolkoztak a készítők, így az egyszemélyes kampányt is összecsapják majd néhány bottal, aztán kész is. Szerencsére csak részben lett igaza az aggódóknak, mivel az early access tapasztalatai alapján azért elég sok energiát fektettek ebbe is a készítők. Az egyszemélyes rész jelenleg mindössze egyetlen küldetést tartalmaz, amelyben egy lezuhant UAV-t kell felkutatnunk. Pontosabban az annak felkutatására küldött egységet kell felkutatnunk, mivel a felkutatás közben nekik is nyomuk veszett. Így újabb felderítőegységet küldtek a környékre – egy kanyonba –, hogy a végére járjon a dolognak. Ezt az egységet kísérhetjük végig a levegőből mi. Lehet, hogy csak én értelmeztem hibásan a küldetésemet, de valójában az egész inkább fordítva zajlott. A kis hajó lelkesen jött a nyomomban, én pedig mentem előre, és gyakran a saját bőrömet kockáztatva tisztítottam meg nekik a terepet. Nagyon tetszett viszont, hogy a helikopter mellett egy pici drónt is lehet irányítani, amelynek feladatai is vannak. Ezzel tudunk például bizonyos épületekbe behatolni, hogy ott rendszereket törjünk fel. Ötletes és üdítő kiegészítése a játékmenetnek.

Comanche early access próbakör – Klasszikus új köntösben

A korai változat az első frissítésig kvázi játszhatatlan volt, legalábbis kontrollerrel mindenképp. Hiába kínálta fel a játék előzetesen, hogy árkád, kevert vagy szimulátor szinten szeretnék játszani, már a legegyszerűbbnek vélt árkád módban (ahol rengeteg segítséget kéne kapnunk) is irányíthatatlannak tűnt a madárka. És a jelek szerint nem csak azért, mert én alapvetően rém béna voltam, erre utal, hogy az első frissítés mindjárt ezt célozta meg, és örömmel jelenthetem: a Comanche immár professzionális joystick nélkül, egy mezei DualShock 4 kontrollerrel is remekül irányítható! Persze a rendszert szokni kell, a gép képességeit pedig kiismerni, de erre kiváló terep a tutorial, ahol több lépcsőben vezetnek rá a manőverezés finomságaira, majd egy külön blokkban a fegyverzetet is megtanítanak használni.

A Comanche grafikája hozza a ma elvárhatót, az összhatás kimondottan kellemesnek mondható. A játékmenetből adódóan a részleteket nem nagyon van idő és lehetőség megfigyelni. A táj mindenképpen szép, az ellenséges modellek viszont többnyire csak nagyon távolról látszanak (mivel ha túl közel repülünk, szitává lőnek). Saját helikopterünk viszont jól mutat, igaz, kívülről csak akkor látjuk, ha a drónnal szépen körberepüljük, vagy épp kilőttek minket és lezuhanunk.

Comanche early access próbakör – Klasszikus új köntösben

A Comanche tartalom terén még elég foghíjas, de egy early access játéknál ez megbocsátható, a fejlesztők pedig rendszeres bővítéseket ígérnek. Az alapok viszont mindenképpen jók, a látvány megfelelő, és a játékmenet is szórakoztató, ha megtanuljuk irányítani a helikoptert. Hogy az embereket a multiplayer mennyire fogja megmozgatni, azt egyelőre nehéz megjósolni, mivel egyelőre meglehetősen kevesen ugrottak rá a játékra.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Comanche (2021)
  • Comanche (2021)
  • Comanche (2021)
  • Comanche (2021)
  • Comanche (2021)

Comanche (2021)

Platform:

Fejlesztő: Nukklear

Kiadó: THQ Nordic

Megjelenés: 2021. augusztus 26.

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

GeryG
GeryG [2322]
Nem zárkózom el, de kereshetnénk még pár embert innen. :D
Skorpio90
Skorpio90 [5516]
Van kedved valamikor meglesni a multit? Nem mintha lenne rá esély, hogy akár csak félig is megtöltünk egy szervert, de azért hátha... :D
GeryG
GeryG [2322]
Nagyjából szívemből szóltál. :D A TPS nézet nekem is hiányzott, de azért nem írtam bele, mert olyan nagyon nem álltam neki keresgélni, hogy van-e egyáltalán, de akkor ezek szerint valóban nincs... :D
Skorpio90
Skorpio90 [5516]
Megvettem én is még múlt hónapban. Nem lesz ez rossz, ha nem szarnak bele magasról. Az első sinlgeplayer pálya meglepően ötletes, ha csiszolnak még rajta, akkor nagyon élvezetes lesz. A drónnak kéne még egy kicsit többféle feladatot kapnia, illetve az ellenfeleket kéne rendbe tenni, mert a hitscannelős, egy helyben álló/repülő ellenség nem jó így. Kell tenni bele egy rakás skint, perket, felszabadítható cuccokat, és akkor jóság van. Sőt én még egy arkádos játékmódot is el tudnék képzelni benne, ahogy TPS nézetből ilyen shoot 'em up-szerűen aprítunk egyes pályákon. A multit nem tudtam kipróbálni, mert egyszerűen nem talál játékosokat a matchmaking.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (4 db)