Az idei év bajnokságait feldolgozó játékok elé eléggé furcsa hangulatban fogok leülni... A MotoGP idei szezonjából a katari futamot részlegesen tudták csak megrendezni: a Moto3 és Moto2 kategóriák versenyei lementek – aztán a koronavírus szabotálta ezt is. Marad a kedvenc számítógépünk és/vagy konzolunk, amire a MotoGP idei inkarnációját telepítve tudjuk benzingőzre éhes kis lelkünket megnyugtatni – és hamarabb csapatni az új finn pályán (a Kymi Ringen), mint a mezőny: ők ugyanis leghamarabb jövőre jutnak el oda.

Mi nem változott tavalyhoz képest? Szerencsére nem túl hosszú a lista – leginkább a grafika és a hangok azok, ahol ez feltűnhet. Persze némi munka ezen a téren is volt a motorháztető alatt (PS4 Pro és X1X tulajok 60 fps-sel is repeszthetnek) – ugyanakkor nekem PC-n az tűnt fel, hogy egy-két pályán csúnya popupok vannak (pl. a fák pár méterrel előttem rajzolódnak ki). Ezt mondjuk könnyű egy patch-csel javítani, de akkor is ejnye...
Amire nagyon büszke az új rész kapcsán a Milestone, az a megújult karriermód. Indíthatunk saját csapatot is a valósak mellett, ennek minden nyűgjével és bajával (értsd: édes terheivel) együtt – azaz hajkurásznunk kell a szponzorokat, fizetnünk kell az alkalmazottakat, fel kell béreljünk specialistákat (pl. főmérnök), felügyelnünk kell a fejlesztéseket – csak a szokásos élete egy csapatfőnöknek. Ráadásul a csapat saját színeit, logóját, matricáit, dekorációit is meg kell tervezni. Emellett versenyzőként is helyt kéne állnunk: részt venni a téli és szezonközi teszteken és teljesíteni a kitűzött programokat, segíteni a fejlesztést a szabadedzéseken valahogy úgy, ahogy az F1 játékban láttuk mostanában, és persze nem árt, ha hozzuk a szponzorok által elvárt helyezéseket. Csekélység... Persze ha csak lazítani szeretnénk, a szokásos játékmódok megvannak: gyors verseny, saját bajnokság, verseny az óra ellen, és persze a történelmi futamok által jelentett „küldetések”.
A fizikába is sikerült belenyúlni – szerencsére jó irányba. Illetve ez igazából nézőpont kérdése... Aki szimulátort preferál, a mennyekben fog járni, az árkád stílus rajongói viszont erősen fogják köpködni még assisted beállítás mellett is. Bizony ám, itt a nyélgáz még bekapcsolt segédletekkel is könnyen kitörő hátsó kerékkel (és ezzel együtt látványos bukással) jár – ahogy a tökig húzott fék is erősen instabil mocit eredményez. Ha pedig csak azokra az eszközökre támaszkodunk, amire a valós pilóták... Nos, minden tiszteletem az övék, nem lesz egyszerű dolguk. De itt rohadjak meg, ha nem élvezetes ez így. Gamepaddel. Mert billentyűzettel erősen felejtős... :D Most már olyan apróságokra is figyelni kell, mint a betankolt benzin mennyisége; a gumi hőmérséklete és kopása immáron három zónában kerül szimulálásra (bal és jobb oldalt, valamint középen).
Az MI-t immáron neurális háló is segíti – ez látszik is, bár még mindig nem nevezném tökéletesnek. Nekem kissé inkonzisztensnek tűnik az egyes pályákon nyújtott teljesítménye, de meg kell hagyni, végre jókat lehet vele csatázni – mindezt már közepes (50%) erősségen is. A multi is szerencsére stabil, így adott a lehetőség, hogy hús-vér versenyzőkkel kergessük meg egymást (ki tudja, talán még Marc Márquezzel vagy Jorge Lorenzóval is összeakadhatunk – ha már az F1-et többek között Lando Norris és Charles Leclerc is tolja az igazi versenyzők közül).

A kérdés persze mindig az a végén az ilyen évente megjelenő sportjátékoknál, hogy megéri-e egy teljes játék árát az új szezon. Jelen esetben én elég erősnek érzem az újdonságokat ahhoz, hogy azt mondjam: igen. A csapatmenedzsment, a rengeteget fejlesztett fizika és irányítás miatt mindenképp érdemes neki esélyt adni – no és persze a járvány miatt másképp jelenleg nem jutunk hozzá ehhez a sporthoz (már ha nem futamismétléseket szeretnénk nézni).