Ha nem hallottatok még a KartRider sorozatról, nem csodálom: a 2004-ben indult kartversenyzős játék Koreán, Kínán és Tajvanon kívül nem nagyon fordult meg máshol. Kivéve a mobil spin-offokat, mert azok a 2010-es évek elején-közepén már szerencsét próbáltak a globális terepen is, illetve nemrég a KartRider Rush+ elérhető lett mind Androidon, mind iOS-en. És elméletileg nemsokára indul PC-n és Xbox One-on jelen cikkem alanya is, crossplatform támogatással, free-to-play címként.
Unreal Engine 4 töfög a motortérben (csak hogy stílszerűen fogalmazzak), de a látvány sokkal inkább aranyos, semmint lenyűgöző, és ugyanez igaz a hangokra is. Persze kezeljük helyén a dolgokat: nem csúnya a KartRider Drift, csak épp ha mellé teszünk egy Mario Kart 8-at vagy egy Crash Team Racinget, az összbenyomás bizony szerényebb...
És igazából a nagy bajom az, hogy a játékmenetről is hasonlóan tudok nyilatkozni – egyelőre. Ha valaki ment már pár kört a fentebb emlegetett riválisok kart játékaival, akkor tökéletesen tudja, mire számítson. Játékmódokból nincs sok: a Speed Racingben nincsenek dropok, ott csak a sebesség a fontos, amit kanyarokban a driftelés művészete által tudunk tartani; az Item Racingben pedig a jól ismert egymás bosszantására szolgáló power-upokat hajigálhatjuk egymáshoz (vagy védekezhetünk is, ha épp olyan ajándékcsomagot sikerült kifogni). Ez még meg van fejelve azzal, hogy indulhatunk egyedül vagy egy/három társunkkal, és akkor már csapatverseny. Az irányítás kellően reszponzív, bár némi beletanulást igényel a driftelés helyes használata – ebben segít a beépített oktatóanyag. Ez mondjuk nem egy rossz ötlet...
Cuki szereplőkből és kartokból sincs hiány: a zárt bétában négy karakter közül lehetett választani, és bő fél tucatnyi kartból. Őket és ezeket természetesen testreszabhatjuk mindenféle kozmetikai cuccal – a terv az, hogy ne legyen pay-to-win, és ne legyen paywall se.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem szórakoztam jól a KartRider Drift béta ideje alatt, viszont a konkurenciát elnézve én túl sok fantáziát nem látok benne. Plusz mivel errefelé ez egy nem igazán ismert franchise, így eleve kemény falat lesz új jövevényként játékosokat szereznie. Viszont az árával nehezen lehet versenyezni (igen, szándékos szóvicc volt...), így reális esélye lehet arra, hogy piacot találjon magának – aztán ki tudja?