25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Aquanox: Deep Descent teszt – Elmerülök gondolataimban...

Újabb régi klasszikus kapott folytatást.

Írta: Sityi

A játékipar mostanában nagyon éreztetni akarja velem a koromat... :-) Sebaj, nem mintha eddig különösebben foglalkoztam volna vele, de ezek a játékok valahol mégiscsak megfiatalítanak. Az Aquanox sorozat is több évtizedes múltra nyúlik vissza, a mostani a negyedik epizód, amely a kronológiát tekintve az első rész előzménye, ha helytállóak az információim.

Aquanox: Deep Descent teszt – Elmerülök gondolataimban...

Nevezett első rész Archimedean Dynasty címmel látott napvilágot a Massive Development fejlesztésében 1996-ban, amelyet 2001-ben követett az Aquanox és 2003-ban az Aquanox 2: Revelation. Ez utóbbi két rész az akkor úttörőnek számító Krass Engine-nel futott: ez egyike volt az első játékmotoroknak, amelyek kihasználták a GeForce 3 hardveres T&L képességeit (azaz nem a processzor, hanem a videokártya döntötte el, hogy melyik háromszög látszik a kiszámítandó képen, és melyik nem – és csak a láthatóakat számolta ki). Emellett a 2003-as részből kiadtak egy önálló benchmarkolásra alkalmas verziót is: sokáig sokan ezt használták a különféle PC-konfigurációk objektív(nek gondolt) összehasonlítására. 17 év sok idő – ennyi kellett ahhoz, hogy a szerb Digital Arrow elhozza nekünk egy sikeres Kickstarter-kampány eredményeként a mai szintre hozott játékot (a Massive Developmentet 2005-ben bezárt).

Ami a látványt és a hangokat illeti, egész pofás lett ez a víz alatti hajókázás. A környezet meglepően változatos, néha halacskák is úszkálnak előttünk, a hajtómű által keltett buborékcsík pedig remek ötlet. Hangulatból így tehát csillagos ötös – egy dolog viszont zavart: hajónk manőverezési képességei szerintem nem igazán tükrözik a közegellenállás és a tehetetlenség mértékét, kicsit túl könnyedén lehet sodródni. Az irányítás kissé furcsa volt a Star Wars Squadrons után: nem azt a szimulátoros vonalat követi, inkább FPS-re hajaz, egy extra mozgási dimenzió beiktatásával. Emiatt nem is támogatja a joystickeket, és sajna VR sincs. Viszont a gamepades, billentyűzetes-egeres irányítás teljesen kézreáll. Anno az Archimedean Dynasty követett szimes irányítási sémát (a kor szintjének megfelelően), a két Aquanox már ezt a fajta kontrollt használta.

Aquanox: Deep Descent teszt – Elmerülök gondolataimban...

A történet szerint négy emberkét ébreszt fel hibernálásból egy Ishmael nevű fazon, akik a fagyasztás mellék- és utóhatásaként némi amnéziával küzdenek. A szárazföld lakhatatlanná vált, így az emberiség a víz alá menekült, és nagy részüket jégre tették, hogy a kevés ébren maradt felépítse a civilizációt odalent. Persze, mint az emberiség történelmében oly sokszor, a dolgok nem mennek simán: ahogy egyre több „mirelitet” olvasztanak fel, előjönnek az érdekellentétek, és tulajdonképpen folytatjuk ott, ahol a felszínen abbahagytuk. Négy hősünk pedig kulcsszereplővé válik az emberiség megmentésében (nahát, ki hitte volna... :D).

Az átvezetők kvázi képregényes formában mesélik el a történetet, az egyes küldetések között a különféle bázisokon és nagyobb hajókon beszélgethetünk a többi szereplővel. Nem egy NPC-t Kickstarter támogatókról neveztek el – szerintem illúzióromboló ezt ott a játékban, a karakter leírásánál így jelölni... És ha már szereplők: az MI ugyan teszi a dolgát, de maradandót nem igazán alkot. Közepes nehézségi fokozaton ráadásul nem is támaszt különösebben nagy kihívást elénk... Ami pedig a multit illeti: lehetőség van három barátunkkal co-op lenyomni a sztorit, valamint adott a sima és a team deathmatch lehetősége – ez utóbbit nem tudtam kipróbálni a teszt ideje alatt, ugyanis nem volt aktív játék...

Aquanox: Deep Descent teszt – Elmerülök gondolataimban...

Egy kisebb kavart okozott a napokban a Collector’s Edition egyik extrája, ugyanis a leírás szerint ők egy bővített befejezést kaptak. Persze ahogy az várható volt, sokan felháborodtak ezen, így a fejlesztők ígéretet tettek, hogy nemsokára egy patch formájában mindenki számára elérhető lesz ez az „igazi” befejezés.

Nem ez lesz az év játéka, ugyanakkor számomra kellemes meglepetés volt az Aquanox: Deep Descent. Ha önmagában nézzük, zavaró lehet a kissé oldschool (egyszerűcske?) játékmenet – a már emlegetett Star Wars Squadrons összetettebb feladatokkal kínál meg minket egy-egy küldetés során. Ugyanakkor modernizált múltidézési feladatát remekül ellátja, és kellemes vízalatti puffogtatást tesz lehetővé, mindezt baráti áron.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Újabb régi klasszikus tért vissza hosszú idő után
Negatívumok
  • Elég szegényes a multiplayer lehetőségek választéka

További képek

  • Aquanox Deep Descent
  • Aquanox Deep Descent
  • Aquanox Deep Descent
  • Aquanox Deep Descent
  • Aquanox Deep Descent
  • Aquanox Deep Descent
  • Aquanox Deep Descent
  • Aquanox Deep Descent
  • Aquanox Deep Descent
  • Aquanox Deep Descent
  • Aquanox Deep Descent
  • Aquanox Deep Descent

Aquanox Deep Descent

Platform:

Fejlesztő: Digital Arrow

Kiadó: THQ Nordic

Megjelenés: 2020. október 16.

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!