25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Call of Duty: Black Ops Cold War multiplayer béta próbakör

Megint ugyanaz, de legalább jól néz ki.

Írta: GeryG 2 hozzászólás

Az Activision évek óta követi ugyanazt a szisztémát, ugyanazt a sormintát, ugyanazt a receptet, ugyanazt a hagyományt. Szóval a lényeg: minden ősszel tök ugyanazt csinálja. Kiadja az aktuális Call of Duty epizódot már 2003 óta. Hogy ezt melyik évben épp melyik stúdió dobja össze, az szinte teljesen mindegy, bár azt azért ki lehet jelenteni, hogy érdemi kreativitást az utóbbi években csak az egész szériát egyáltalán kiötlő Infinity Ward tudott felmutatni. Mind a Treyarch, mind a Sledgehammer Games biztonságit játszik, és csak olyan témákat, sorozatokat vesznek elő újra és újra, amiket már korábban felfuttattak. Idén a Treyarch a soros, akik most sem kockáztatnak túl sokat. Ahelyett, hogy valami új témát dobtak volna be, inkább újra, immáron ötödik alkalommal futnak neki a hidegháborúnak. A Call of Duty: Black Ops Cold War most már a címében sem titkolja ezt. És mint minden évben, úgy most is a premier előtt néhány héttel fellőtték a játék multiplayer bétáját.

Call of Duty: Black Ops Cold War multiplayer béta próbakör

De miért is jó, ha minden évben még a megjelenés előtt ki lehet próbálni az új részt? Igazából leginkább azért, hogy mindenki ingyen meggyőződhessen, hogy idén sem változik a világon semmi. Mert bizony dióhéjban ez a lényeg: a Call of Duty: Black Ops Cold War multija megint ugyanazt kínálja, amit a tavalyi rész. Aki tehát újdonságra vágyik, az lassan kezdjen más játék után nézelődni, mert itt csalódni fog. Aki viszont a jó öreg CoD-élményt szeretné idén is újra átélni, az készülhet: megkapja, amire vágyik. A multi béta során néhány játékmódot lehetett kipróbálni: a régóta ismert team deathmatchet, kill confirmedöt, hardpointot, dominationt vagy controlt, illetve az új VIP-escortot, combined arms assaultot vagy dirty bombot.

A VIP-escort aligha szorul különösebb magyarázatra. Minden körben véletlenszerűen kiválasztanak egy játékost, aki a VIP-célszemély lesz. Az egyik csapatnak őt kell épségben a kimenekítési pontra juttatnia, a másiknak pedig ebben megakadályoznia. Az a csapat amelyik öt váltakozó felállású fordulóból többet nyer, az győz. A dirty bomb már érdekesebb. Ebben már negyvenen is egymásnak feszülhetnek a hagyományos multi módok pályáihoz képest jóval nagyobb terepen. És egy ekkora terephez már nem elég gyalogosan hadviselni, járművek is kellenek. Motorok és motoros szánok mellett vannak tankok és helikopterek is. Olyasmi mint a Battlefield, csak kicsiben.

Call of Duty: Black Ops Cold War multiplayer béta próbakör

Amiben a Call of Duty: Black Ops Cold War nem vallhat majd kudarcot, az a látványvilág. Már a tavalyi Modern Warfare is olyan vizuális élményt kínált, amibe képtelenség volt belekötni (oké, még mindig teljesen statikus az egész, de ez Call of Duty, már az lenne a fura, ha nem így lenne). Ez idén is így lesz, legalábbis a béta tanúsága szerint. A grafika egészen pazar, a pályák nagyon jól néznek ki. Persze ebből egy TDM kellős közepén keveset csodálhat meg az ember, pedig érdemes. Tényleg nem nagyon tudok róla rosszat mondani.

A béta alapján a multiplayer mód idén sem fog sokkal többet vagy nagyon mást nyújtani, mint amire bárki is előzetesen tippelne. Lehet azon gondolkozni, hogy ez jó vagy rossz. Akiknek már a könyökén jön ki, az idén (is) messziről kerülje el a játékot. Bár ezt valószínűleg nekik mondani sem kell. Aki viszont újra és újra szereti ugyanazt az élményt a nulláról a maximumig kipörgetni, annak meg hiába is mondanám, hogy térjen vissza valamelyik korábbi részhez. De nem is kell, mert az igazi hardcore rajongók úgyis meg fogják találni benne a szórakozásukat. És akkor még nem tudni, hogy milyen kalandokkal kecsegtet az egyszemélyes kampány...

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, az ALSO biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

GeryG
GeryG [2305]
Ez most egy párnapos béta volt, amiből csak egy rövid előzetest láttam értelmesnek írni, de ha a teljes játék is nálam köt ki, akkor megígérem, hogy ott részletesen kivesézem az összes játékmódot. :)

Azért hasonlítottam a tavalyi MW-hez, mert ugyebár az volt a legutolsó rész. Oké, hogy más csapat munkája, más korszak, de ezen kívül a lényeg, a gerinc tök ugyanaz. Mondjuk ez igaz visszamenőleg kb. 4-5 részre is. Persze, vannak kisebb-nagyobb eltérések, ki a scorstreakben, ki a killstreakben látja a fantáziát, valahol egy picit lassabb, máshol sokkal pörgősebb, dinamikusabb a játékmenet. De őszintén az érzés (nekem, tehát ez szubjektív) tök ugyanaz.

A grafika megint tök szubjektív dolog. Nekem speciel tetszett. Mire gondoltál a lehangoló egyhangúság alatt, mivel kellett/lehetett volna feldobni azt a pályát pl? :) Mondjuk Moszkváról van szó a hidegháború idején (sem akkor, sem azóta nem jártam ott, szóval személyes tapasztalat nincs, de) gondolom, akkoriban a város egyébként sem volt ennél sokkal színesebb-szagosabb... utóbbi talán. :D

A Dirty Bombról valóban lehetett/kellett volna többet is írni, de afelett valahogy elsiklottam, amikor a gondolataimat szedtem össze. Lehet azért, mert bennem nem hagyott túl mély érzéseket. Mea culpa. Bár nekem ez a CoD-ba erőltetett járművesdi nagyon kínkeservesnek érződik, annak érződött már tavaly is. Nyilván lehet próbálkozni vele, van is rá igény a játékosok részéről, de valahogy nekem nem illik a CoD-érzésbe. A Te szavaiddal élve nekem inkább ez tűnik játéktermi budget megoldásnak. :)
subject17
subject17 [6688]
Fú srácok, azért ennyit kirakni "előzetes" cikként meredek, ez egy hosszabb Ki mivel játszik mostanában? topik élménybeszámoló poszt inkább...

Lényegében az írománynak semmi információtartalma nincs, valamint az MW-hez hasonlítás egyáltalán nem helytálló (míg a cikk végig ezt próbálja sulykolni, hogy ugyanaz...). Merőben más az érzete ennek*, mint az IW játékának, messze nem igaz az, hogy az ember ugyanazt kapná, mint tavaly. Aki azt akarná kapni, az valószínűleg csalódni fog.

Plusz az esetleges változtatásokat, gameplay elemeket stb. érdemes lenne a legutóbbi Black Ops részhez is hasonlítani, például - mivel én nem játszottam azzal a résszel - kis keresgélés után azt is megtaláltam, hogy a dropshotolás lehetősége már BO4-ben sem volt elérhető, én ezt mostani változtatásnak hittem. Most kiragadtam csak egy apró példát, de MW után ez egy nagyon fontos különbség, korábbi BO játékosoknak pedig releváns lehet, hogy mennyiben lesz ismerős a játékmenet, az irányítás, a pacing...

* Némileg "játéktermi" hatást kelt a Cold War. Nekem pl. valamiért bejött az érzete, mert szórakoztató benne lenni, de szerintem nagyon sok játékos egyből elborzadt, ingame chatben is rengetegszer láttam, hogy szidják ("this game is so cheap" és hasonlók). A mozgásanimációk komikusan elnagyoltak, és természetellenesen gyorsan is lehet cikázni - arról ne is beszéljünk, hogy a becsúszás minden felületen olyan, mintha jégen lennénk, ráadásul lehetséges az, hogy elugrunk teszem azt előre, majd földetéréskor oldalirányba csúszunk el... :D
A hangok kifejezetten gyengék, példának okáért az MP5 újratöltését el se akartam hinni, mintha valami búcsús műanyag puskát pattogtatna a játékos.
Grafika dicséretét nem értem, nem kifejezetten csúnya, de a rendelkezésre álló pályákon nem igazán lehetett megállni gyönyörködni. Moszkva például egy elég jó példa erre, a töltőképernyők izgalmasabbak, mint a lehangoló egyhangúság, ami fogad spawnoláskor. Itt is ugyanazt tudom mondani: nem legalja, de erősen budget hatás. Nem igazán tudom megfogalmazni ezt, de olyasmi érzete van, mintha direkt ilyet is szerettek volna elérni, talán ezért is tetszett meg nekem végülis...

Dirty bombot meg mondjuk nem tudom, minek említitek, ha kimerül annyiban az említés, hogy "nagy" és "járművek".
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)