26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Monster Jam: Steel Titans 2 teszt – Újra támadnak a teherautószörnyek!

Nagyobb hosszabb – vágatlan?

Írta: Sityi

Körülbelül másfél éve néztem meg a Rainbow Studios Monster Jam játékát, és tudomásom szerint azóta sem tobzódunk ilyen témájú játékokban, így valahol légüres térbe érkezett meg a várva várt (?) folytatás.

Monster Jam: Steel Titans 2 teszt – Újra támadnak a teherautószörnyek!

Nem tudom, mennyire olvasták a fejlesztők anno a kritikámat (megvannak a kételyeim), de mintha az általam panaszolt területeken sikerült egy kicsit reszelniük. Első indításkor egy oktatást kell végigcsináljunk, képbe kerülve ezen járgányok sajátosságaival. Utána kapunk egy homokozót, ahol kedvünkre ökörködhetünk egyet – és ez végre nem egy sivár valami, hanem egy tényleg jópofa játszótér, tele felfedeznivalóval. Ahogy haladunk előre a játékban, nyílnak meg új területek, és természetesen szabad lesz így az átjárás.

Minden területen adott 5 begyűjtésre váró embléma, valamint pár rejtélyesnek tűnő épület vagy helyszín. Ezeket csak az adott monster truckkal tudjuk kinyitni, majd ha az így kapott feladatot teljesítjük, és begyűjtjük az érte járó arany MJ emblémát, kipipálhatjuk a térképen. Ha minden feladatot teljesítettünk az adott „világrészen”, spéci járgány lesz a jutalmunk. Emellett persze a két rész közötti kapuknál bajnokságokban vehetünk részt, amely vagy a valóságnak megfelelő arénákban és versenyszámokban kell minél jobban teljesítenünk, vagy az épp aktuális „homokozórészben” versenyzünk, törünk-zúzunk, akár mindezt egyszerre.

Monster Jam: Steel Titans 2 teszt – Újra támadnak a teherautószörnyek!

És mindez nem válik unalmassá valahogy, sőt! Látszik, hogy a versenyszámoknál próbálták a fantáziájukat is használni a fejlesztők, és így születtek olyan őrültségek, mint például az a fajta verseny, ahol a mezőny két fele egymással szembe megy (azaz fordított menetirányban).

A verdák fejlesztése ezúttal kvázi automatikus, azaz ahogy egyre többet használjuk az egyes darabokat, úgy növekednek a tulajdonságai/statisztikái – viszont én nem nagyon érzem, hogy jelentős különbség lenne mondjuk EarthShaker és Higher Education között (hacsak az nem, hogy az utóbbiból sokkal rosszabb belülről a kilátás a dobozforma iskolabusz kasztni miatt). Nem mellesleg a több, mint 60 járműből sikerült 38-at licencelni, és nem csak az olyan klasszikusokat, mint mondjuk Max-D vagy Gravedigger, hanem olyan újakat is, mint Whiplash vagy Bakugan Dragonoid. (Nem mellesleg ha a linken átkattintotok a Drivers részre, meglepően sok hölgy versenyzőt találhattok.)

Monster Jam: Steel Titans 2 teszt – Újra támadnak a teherautószörnyek!

Az MI továbbra is buta, de legalább gyors. Közepes szinten kell küzdeni, de ha egyszer elsajátítottuk a kocsi irányítását (a függetlenül kormányozható hátsó kerekeket szokni kell – de nagyon fontos a jó használatuk), onnantól azért lehet őket verni odafigyeléssel. Talán a waypoint versenyszámok a gyenge pontjuk, mert eléggé óvatosan keresik két pont között a járható utat – mi viszont az 1nsane óta tudjuk, hogy hegy-völgy-árok-bokor nem akadály, ha kellően makacsok vagyunk! :-)

Ha már itt tartunk: láthatóan a fizikai törvényei érvényesülnek a játékban, de párszor azért akadtak fura dolgok. Sebaj, nem szimulátor ez, még ha kikapcsoljuk a segítségeket (amikből nincs sok), akkor sem lesz túl nehéz dolgunk a már emlegetett beleszokási periódus után. Teljesen árkádnak azért nem nevezném, annál lényegesen odafigyelősebb a történet. Multiplayer van, osztott képernyőn is, ergo ha unjuk a gépi ellenfeleket, lehet vadászni hús-vér ellenfelekre.

Monster Jam: Steel Titans 2 teszt – Újra támadnak a teherautószörnyek!

A grafikus motor továbbra is az Unreal Engine, és bár pofás, de nem érzem azt, hogy kimaxolták volna a fejlesztők a lehetőségeket. Emellett hiába látok jópofa dolgokat, az élettelenség nem tesz neki jót – szerintem pont szembemegy a Monster Jam harsány mivoltával. A hangok nem rosszak, de kiemelkedőnek nem nevezném.

A Monster Jam: Steel Titans első részéről a tömör véleményem valami olyasmi volt, hogy „meh”. A folytatásban sikerült pozitív irányba mozdulni, ugyanis most már azt tudom mondani, hogy egész szórakoztató. Persze a világot nem váltja meg, és az év játéka szavazásokon sem hiszem, hogy aratni fog – viszont egész jól összerakott tisztességes iparosmunka, apróbb hibácskákkal.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Továbbra sem vagyunk elárasztva monster truck témájú játékokkal – jó, hogy ezt a nihilt próbálja megtörni a Rainbow Studios
  • Az előző részhez képest elég tekintélyes előrelépés
Negatívumok
  • A mesterséges intelligencián lehetne mit csiszolni
  • Élettelen környezet

További képek

  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2
  • Monster Jam: Steel Titans 2

Monster Jam: Steel Titans 2

Platform:

Fejlesztő: Rainbow Studios

Kiadó: THQ Nordic

Megjelenés: 2021. március 2.

Minimális rendszerigény: AMD/Intel 3,0 GHz-es kétmagos processzor, 4 GB RAM, Geforce GTX 460/Radeon HD 7770 2 GB VRAM, 20 GB háttértár, 64-bites Windows 7/8/10

Ajánlott konfiguráció: AMD/Intel 3,0 GHz-es négymagos processzor, 8 GB RAM, Geforce GTX 960/Radeon R9 380 4 GB VRAM, 20 GB háttértár, 64-bites Windows 10

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!