Azt hiszem, nem először mondom el, hogy a Milestone milyen nagy utat járt be a motoros játékaik terén, és hogy valahogy sosem lettek az igaziak, valamibe mindig bele tudtam kötni alapos okkal. Ahogy a Monster Energy Supercross 4 kapcsán, úgy itt is meg kell jegyezzem, hogy itt sem kell nagyon újdonságra számítani – de nem is muszáj minden egyes alkalommal megváltani a világot, igazából a jól működő recepten sokszor elég csupán finomítani.
Kezdjük a látványosabb újdonságokkal, ami leginkább az újgenerációs konzolokat érinti legfőképp. Amennyiben PlayStation 5-ön vagy Xbox Series X/S-en játszunk, biztos feltűnik, hogy sokat javítottak a fények és árnyékok kezelésén: utóbbiak finomabban rajzoltak lettek, előbbi végre akár vakítani is tud. Persze ha az idő borús vagy esős, ott már nem sok különbséget látni. Sajnos az eső kivitelezésén amúgy lehetne mit csiszolni még, gondolok itt elsősorban a kerekek által felvert vízre. Apróság, ezen könnyen felül lehet emelkedni. PS5-ön viszont a DualSense ravaszait szépen használja a játék, érdekes élmény így vezetni.
Mivel most van szerencsém először PlayStationön tesztelni a sorozatot, nekem jópofa újdonság a gamepad fényével is jelzett fordulatszám, csak épp leheletnyit értelmetlen, hiszen az ember vezetés/versenyzés közben a képernyőt, és nem az irányítóeszközt nézi. Azt hiszem, túlzás nélkül állíthatom, hogy az irányítást sikerült teljesen kimaxolni – ennél jobban már csak egy rendes motorkormánnyal lehetne irányítani, ámde ilyen jelenleg sajna nincs (legalábbis nincs tudomásom róla – anno a PS2-korszakban a Thrustmasternek volt egy motoros játékeszköze).
Említésre érdemes még talán az is, hogy most már igény szerint egy méretesebb taknyolás után akár magunk battyoghatunk el elcsatangolt vasparipánkért, nem pedig csak úgy instant a nyergében termünk. A büntetéseinkért is bűnhődhetünk alternatív módon: minden pályán van egy hosszabb külső ív erre a célra kijelölve, így ha ott hajtunk át, nem az időnkhöz írnak hozzá kemény plusz másodperceket – hanem így veszíthetjük el őket.
Az irányítást már dicsértem, nézzük a szimulációt! Ez az a pont, ami szerintem a legmegosztóbb a játékkal kapcsolatban, ugyanis egyszerre lehet piedesztálra emelni és a pokolba kívánni. Hogy miért? Tavalyhoz képest most már a fékek hőmérséklete is szerepet játszik a vezetésben, így téve teljesebbé a szimulációt. Már a karakteralkotásnál is érdemes megfelelően kiválasztani a motorozási stílusunkat, mert aktívan befolyásolja a manőverezési képességeinket – nem feltétlen jobb vagy rosszabb irányba, csak más lesz.
Mindez remek, és a gyakorlottabb játékosok örömmámorban úszhatnak – míg a kezdő mazsolák jó eséllyel a pokolba kívánhatják az egészet, az összes bekapcsolt segítség mellett is. Bizony, ahogy tavaly is (illetve a Monster Energy Supercross 4 esetében is) említettem, eléggé meredek a tanulási görbe, és a sikerhez vezető út rengeteg kudarccal van kikövezve. Elrettentően hangzik? Nem annak szántam, de attól még tény: kitartás és kötélidegzet kell ahhoz, hogy érdemben fel tudjuk venni a versenyt nehezebb fokozaton a mesterséges intelligenciával. Azzal a mesterséges intelligenciával, amely idén is neurális hálót használ a realisztikusabb viselkedés érdekében. Tavalyhoz képest érezhetően fejlődött, de még mindig hajlamos fura manőverekkel operálni.
Ami változatlan maradt, az tulajdonképpen a játékmódkínálat. A csapatmenedzsmentet idén sem ússzuk meg, ha a karriermódba fogunk bele, és persze most is indíthatunk saját csapatot, ha kedvünk tartja. Természetesen indíthatunk saját bajnokságot, szimpla versenyt, és mehetünk pár kört régi, klasszikus mocikkal is. És persze a körítést most sem vitték túlzásba az olaszok... Pici újítás azért csak beférkőzött ide is: a járvány miatt ugyanis választhatunk, melyik versenynaptár alapján szeretnénk az évet végigtolni: a tervezettel vagy amit sikerült megvalósítani.
Motorozni jó, és a Milestone alapvetően egy remek játékot rakott le elénk az asztalra a MotoGP 21-gyel. Az ajánlással mégis bajban vagyok, mert az átlagos játékosnak nem biztos, hogy merem ajánlani, mert elég nagy kitartást követel meg. A régi motorosoknak (csak hogy stílszerűen fogalmazzak) viszont mindenképp ajánlott, hiszen tovább javult az amúgy sem rossz sorozat.