Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster teszt

Az Atlus PS2-es klasszikusa kibővített, felturbózott kiadásban látogatott el modern platformokra.

2021.05.18. 16:00 | szerző: Zoo_Lee | Ismertető/teszt

PC-s játékosként hihetetlenül pozitív tendencia, ahogy egyre több, korábban a platform támogatását limitáló, vagy attól egyenesen idegen kiadó portolja át régebbi vagy újabb játékait kedvenc platformunkra. Ám talán egyikük sem múlta felül elkötelezettségében a SEGÁ-t, amely gyakorlatilag komplett szériákat (Yakuza) emelt át, ha pedig szerencsénk van, a sort a Shin Megami Tensei széria folytathatja. A MegaTen néven emlegetett franchise egyike a legnagyobb, legrégebbi JRPG-szériáknak, amelynek központi motívumai közé tartozik a modern Japán világát démoni lényekkel keverő világépítés, az okkultizmus, párhuzamos létsíkok és a komoly lételméleti fejtegetések. Ironikus módon pont a fő Shin Megami Tensei széria az, amely talán a legkevésbé ismert nyugaton, sokkal nagyobb népszerűségnek örvendenek ugyanis olyan méretes mellékhajtásai, mint a PlayStation 2-n hódító Devil Survivor vagy az utóbbi egy évben már a PC-t sem mellőző Persona sorozat.

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster teszt

Amellett, hogy idén talán végre megjelenik a régóta várt ötödik felvonás, a kiadó úgy döntött, leporolja az első hivatalos nyugati megjelenést is, az eredetileg PS2-re megjelent Shin Megami Tensei III: Nocturne-t, egy jelentősen kibővített HD remaster formájában. Ez nem kis vállalkozás volt, az eredeti ugyanis a PlayStation 2 egyik legjobb (ám egyúttal legnehezebb) JRPG-je volt, amely meglehetősen méltatlanul merült feledésbe a Persona részek és spinoffok mellett, számos eleme pedig, ahogy azt a HD remaster is bizonyítja, a mai napig megállja a helyét.

A játék egyik legerősebb húzása, hogy rögtön felütésként, alig 20 perccel az indítást követően megsemmisíti az egész világot – mindössze a szférikus formába görbített, démoni entitásokkal és szellemekkel elárasztott Tokió maradt úgy-ahogy érintetlen, ami egyúttal meghatározó szerepet tölt be abban, vajon milyen formát is ölt majd a megsemmisülés és újjászületés ciklusai mentén az eljövendő új világ. Ebbe a folyamatba azonban tinédzser hősünknek is beleszólása van, aki a sors fintorának köszönhetően nemcsak egyike a kevés túlélőnek, de a folyamatban ő kapja meg a végkimenetel szempontjából meghatározó „féldémon” szerepét is, akinek újdonsült, emberfeletti képességei lehetőséget nyújtanak ahhoz, hogy érvényesüljön ebben a feje tetejére állított helyzetben, és meghatározhassa, pontosan mi és hogyan jön létre a nagy megújulás végén.

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster teszt

Ez természetesen egy meglehetősen hosszú és számos összecsapással kísért kaland végén vár ránk (az átlagos végigjátszási idő durván 40 óra körül mozog, a játék pedig több különböző befejezést tartogat), amelyben hősünk a még életben maradt és hozzá hasonlóan különleges képességekkel megáldott emberek mellett kénytelen szövetkezni a különböző démoni lényekkel is, hogy azok melléállva növeljék esélyeit a túlélésre a gyakran akár elsöprő erejű ellenfelekkel és riválisokkal szemben.

A játék JRPG-hez híven körökre osztott harcrendszert követ, amelyben partynkat főhősünk mellett három további karakter – vegyesen begyűjtött démonok és szövetségesek – alakítják. Két fontos tényezőt kell figyelembe vennünk a harc során, ami némi egyedi ízt kölcsönöz a Nocturne-nek: az egyik a Tokió középpontjába került démoni hold, amelynek aktuális állása befolyásolja egyes démonok viselkedését, agresszióját és harctéri hatékonyságát. A másik a cselekvéspontok rendszere, ugyanis bár első pillantásra a harc klasszikus köröket használ, valójában csak kapunk annyi cselekvéspontot, mint ahány tagból áll a partynk. A trükk abban rejlik, hogy ha sikeresen viszünk be kritikus találatokat vagy olyan elemi támadásokat, amelyek az adott ellenfél gyengeségét használják ki (például elektromos csapást víz alapú démonok ellen), kaphatunk egy-két extra pontot, melyek értelemszerűen extra támadásokat jelenthetnek. Ám ugyanez érvényes az ellenfelekre is, viszont a bénázás, olyan támadások elsütése, amelyre az adott karakter immunis, akár extra cselekvéspontokat is felemészthet, mely limitálhatja, hogy a party hány tagja cselekedhet.

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster teszt

Az ebből eredő rendszer egy nagyon komoly taktikázásra és kombinálásra alkalmas csapatmenedzselési mechanikát eredményez, amelyet csak tovább bonyolít, hogy féldémonunk képes váltogatni az általa használt démoni magot, a magatamát, gyakorlatilag dinamikusan cserélgetve a kasztját, valamint az erősségeit és a sebezhetőségeit is. A harcon belül pedig külön rendszer épül a démonok toborzására és menedzselésére: démononként más-más feltételek mellett állíthatjuk őket magunk mellé (van, amelyiket rábeszélhetjük, van amelyik egy bizonyos szint felett felajánlja a csatlakozást és van olyan is, amelyiket szabályosan meg kell vesztegetnünk), valamint a játéktérben elhelyezett szentélyek révén a toborzott démonokat is kombinálhatjuk, fúzionálhatjuk, hogy új, még erősebb lényeket kaphassunk.

Ebből a kombinációs rendszerből fakadt egyúttal a játék legendás nehézségi szintje is: mivel előre sosem tudhatjuk (hacsak nem egy guide birtokában vágunk neki a végigjátszásnak), hogy milyen démonokkal szembesülünk az adott pályaszakaszon, kénytelenek vagyunk kísérletezni, vakon nekifutni az újabb pályarészeknek, főellenfélharcoknak, és kikísérletezni, megtippelni, az adott lények milyen típusú támadásokkal és gyengeségekkel rendelkeznek, esetleg milyen módon csábíthatjuk őket át a saját oldalunkra. Ha mázlink van, kritikus csapásokat fogunk halmozni egymásra, és veríték nélkül töröljük fel a padlót az ellenfelekkel – ha nem, akkor még a leggyengébb ellenfél is ízekre szedhet minket.

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster teszt

A bővített kiadás egyik újdonsága épp emiatt az új, Merciful nehézségi szint, amely egy jelentős fokkal könnyebb az eredeti változat Normaljánál, a kihívást pedig a játék szinkronjához hasonlóan bármikor váltogathatjuk a menüből, ha esetleg mégis túl nehéznek bizonyulna. Emellett lehetőségünk nyílik csatán kívül bármikor felfüggeszteni a játékot egy ideiglenes mentéssel, hogy ne kelljen plusz tíz-tizenöt percet játszanunk csak azért, hogy eljussunk a legközelebbi mentésponthoz, tovább növelve a hozzáférhetőséget.

További újdonságok az értelemszerűen megnövelt felbontás és a kicsinosított látványelemek mellett néhány új dungeon és mellékküldetés, valamint két speciális játékindítási lehetőség. Az eredeti Nocturne egyik sokat vitatott eleme volt ugyanis, hogy egyfajta fan fiction elemként belecsempészte toborozható csapattársként Dantét, a Devil May Cry széria főhősét, aki akkor a PS2 egyik legnépszerűbb karaktere volt – bár a Shin Megami Tensei világához alapértelmezésben nem igazán illett. A HD Remaster alapértelmezésben lecseréli őt a Devil Survivor széria főhősére, a széria hangulatához egy fokkal jobban illő Raidou Kuzunohára, ám ha a főmenüből a Maniax módot választjuk, Raidou helyett az eredeti felállás szerint Dantéval találkozhatunk a játékban, míg a harmadik, Chronicle névre keresztelt módban Raidou számára még egy teljesen új mellékküldetésszál is rendelkezésre áll.

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster teszt

A Shin Megami Tensei III: Nocturne HD kiadása tehát bővebb, hozzáférhetőbb, mint az eredeti, a feljavításoknak hála lényegesen szebb is (ehhez hozzájárul, hogy mint sok más esetben, a cel-shaded grafika meglehetősen jól öregedett), hangulata, története a mai napig megállja a helyét, a PC-s portra pedig nem sok panaszunk lehet. Lényegében akár kimaradt anno a Shin Megami Tensei III: Nocturne, akár régi rajongók vagytok, akár csak a Persona után érdekel titeket az „anyaszéria”, egyformán ajánlom, hogy tegyetek egy próbálkozást az újrakiadott Nocturne-nel. A SEGÁ-nak pedig csak annyit tudok üzenni így magyar nyelven (csak hogy biztosan megértsék és fontolóra vegyék ;-) ), hogy így tovább – ha nem nagy kérés, a jövőben szívesen látnék PC-n egy Persona 5 Royalt is... Vagy legalább egy Persona 3 FES-t, ha már a PS2-es klasszikusok kimentésénél tartunk. ■

értékelés


Támogasd oldalunkat,
vásárold meg online!

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster
Pozitívumok
  • A PS2 egyik legjobb JRPG-je, számtalan új elemmel bővítve
  • A harcrendszer a mai napig kiváló elemeket tartogat a démonok toborzásával, kombinálásával
  • Hozzáférhetőbb, kezdőbarátabb, mint valaha
Negatívumok
  • Ha valakinek az animés stílus, vagy alapvetően a JRPG-k nem jönnek be, esetleg a Persona részek stílusára és hangulatára számít, annak sajnos az élmény töredékét sem fogja nyújtani

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega Hungary biztosította.

Shin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster tesztShin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster tesztShin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster tesztShin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster tesztShin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster tesztShin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster tesztShin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster tesztShin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster tesztShin Megami Tensei III: Nocturne HD Remaster teszt

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló