Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziója

Szörnyek verik össze egymást, miközben gyerekek ujjonganak.

2021.07.15. 14:30 | szerző: Puddle | Ismertető/teszt

Mielőtt belekezdek a jó hosszú című Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin bemutatásába, pár sort rászánok arra, hogy felvázoljam a kapcsolatomat a Capcom Monster Hunter-szériájával. 2018 közepe táján vettem első konzolomat, egy PlayStation 4 Prót, majd nem sokkal később, egy leárazás során vettem meg a számomra akkor még teljesen ismeretlen Monster Hunter: Worldöt, amely akkor még konzolexkluzív volt – gondoltam, teszek vele egy próbát, legfeljebb nem fog tetszeni. Jelenleg ott tart a történet, hogy mind PS4 Prón, mind PC-n megvan az alapjáték és a kiegészítő is, és az összes játékidőm a 2000 órát veri. A következő nagy címért, a Monster Hunter: Rise-ért pedig vettem egy Nintendo Switchet is. Ekkor még nem volt a radaromon a Stories 2 – hallottam a bejelentésről, a grafika kicsit elrémisztett, lévén nem az én stílusom, és inkább éreztem mellékvágánynak, mint fő címnek. Mindemellett vállaltan rajongónak tartom magam, ami kivédhetetlenül kis elfogultsággal is jár, meg azzal, hogy elvárom legalább az eddigi megszokott minőséget.

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziója

A Monster Hunter Stories 2 éppen a fentiek miatt igen nehéz falat volt, de ezt most megpróbálom lépésenként kibontani. Kezdjük az alapkővel: a Monster Hunter az RPG műfajából átvándorolt a JRPG területére. Ezt nem először tette, de a Stories első része nekem teljesen elkerülte a figyelmemet. Az egyszerűség kedvéért mondjuk azt, hogy a Capcom új vadászos játéka sok mindenben hasonlít a Pokémonhoz: egy tinédzser forma gyerekkel rohangászunk egy hatalmas világban, akinek veszélyes és gigászi szörnyekkel kell találkoznia, hogy beidomítsa őket, és seregét ráeressze a még vadon élőkre. Eddig hunterekkel voltunk, itt viszont egy másik kultúrából származik a főhős: rider, tehát képes kapcsolatot létesíteni szörnyecskékkel és irányítani őket. Itt persze nem akarunk a legjobb gladiátorharcossá válni, sokkal nemesebb feladatunk van: az ökoszisztéma és a világ megvédése (mint mindig).

Cikkajánló
Monster Hunter Stories
Leginkább egy animébe oltott Zeldára hajaz a széria legújabb darabjának hangulata.
» Olvasd el!

Előző tapasztalataim miatt kicsit féltem a címben szereplő „stories” szótól, mert az MH nem a történetmesélésről híres. A World és az Iceborne, meg szerintem a Rise is eléggé mellélőtt a sztorival, bár nem is ezen az aspektuson volt az energia nagy része. A Stories 2-nek viszont azt kell mondjam, van épkézláb és felépített története, ami nem csak abból áll, hogy „igen, kedves ökológus, tudom, hogy az őssárkányok természetre kifejtett hatását akarod megvizsgálni, és ezért kell lemészárolnom 8 dínót és 3 sárkányt”. Lassan indul be, többször elakad és átadja a gameplaynek a helyet, de van benne személyek közötti konfliktus, nyomozás, célok és karakterek, erősen animére épülő átvezetők és párbeszédek. Egy világhírű rider unokájaként ránk hárul a feladat, hogy megvédjünk és kikeltsünk egy különleges rathalostojást, pedig a csöppség könnyen lehet, hogy megszületésével a kontinenst fenyegeti. Eközben az élővilág egyre agresszívebbé és kiszámíthatatlanná válik és még a hunterek is belerondítanak mindenbe. Néha igaz kínomban vigyorogtam, de még mindig a legkompetensebb sztori, amit eddig láttam a Monster Hunter világában.

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziója

Nagyon szeretem a körökre osztott harcrendszert, a képességek, manőverek kiválasztását stb., de észrevettem, hogy a JRPG műfaj működése csaknem elkerülhetetlenné teszi, hogy a harc ne váljon valamennyire repetitívvé. Elsősorban arra gondolok, hogy csak bizonyos számú támadásanimáció van a játékokban, és még ha fel is lehet őket gyorsítani, sokszor kell valami plusz, ami leköti a játékost. A Stories 2 szerencsére tele van tartalommal, mármint csordulásig, és a Capcom folyamatos ingyenes frissítésekkel fog minket megajándékozni (ma érkezett az első).

Az alap játékmenet abból áll össze, hogy kapunk néhány átvezetőt, hogy mi is lenne a következő feladatunk, majd szabadjára engednek a világban. Szörnyikénk hátán lovagolva nyersanyagokat gyűjtünk, hogy felszerelést és tárgyakat készíthessünk, és más vadállatokkal harcoljunk. Tipikus Monster Hunter módra a testrészeiket csapdossuk le, és itt még a fészkeiket is kifosztjuk. A pályákon random generált barlangokban tojások lapulnak, amiket lenyúlhatunk és kikelthetjük őket, hogy elhitessük velük, mi vagyunk a mamájuk, és csatlakoznak is a csapatunkhoz. Ezek különböző erősségű kicsiket rejtenek, véletlenszerű „génekkel”. Mert mi kvázi génsebészek is vagyunk, így pedig a gyengébb egyedek sem vesznek kárba, ha legalább egy génkockájukat bele tudjuk építeni egy másik hátasunkba. Ez a rendszer hasonlít a többi játék jeweljeire: minden gén aktív vagy passzív képességet hordoz, és ha a géntérképünk a végére jól is fog kinézni, akkor bónuszokat is kapunk az alaptulajdonságok mellé.

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziója

De essen szó magáról a harcról is! Kő-papír-olló rendszerben kell gondolkodnunk. Van háromféle támadás- és szörnytípus: gyorsaság, erő és technika. Valamint vannak különböző fegyverek és támadások. A rider használhat vágó, szúró és zúzó fegyvert, és ugyanígy a csapata is képességeiktől függően. Az ellenfeleknek külön célozhatjuk bizonyos testrészeiket (ezek a szokásos módon letörhetők), amik gyengék bizonyos sebzésfajtákra, esetleg elementekre. Valamint, ha két karakter ugyanazon körben támadja egymást, akkor a támadási típus dönti el, ki fog győzni. Ezenkívül vannak a fegyvereknek „töltetük”, meg van egy kinship-mérőnk, kvázi mana, amiből képességeket használhatunk. Építhetünk státuszeffektek aktiválására vagy csapdákra is.

Közben rájöttem, egy teljes oldal lenne csak a harcrendszer alapos ismertetése, miközben igazából pofonegyszerűen elsajátítható, és könnyen belejön az ember. Röviden: kellőképpen komplikált, de mégis egyszerű, látványos, sőt a dupla kinship támadások Dragon Ballra hajazó pusztításokkal és fényeffektekkel járnak. Az animációk a háromszorosukra gyorsíthatók, ami nagyon sokat segít a monotonitás leküzdésében a táposabb boss-harcok közben. Szerencsére attól sem kell félni, hogy a Pokémonhoz hasonlóan a bokrokban mászkálva másodpercenként indul meg a csatazaj, itt könnyen kikerülhetjük, lefuthatjuk ellenfeleink nagy részét vagy képességeinkkel kikerülhetjük őket. A harcok emiatt ritkán válnak monotonná, még akkor is, ha teljesen kiismerjük a szörnyek mozgását, és hogy hogyan jelzik épp, mit akarnak művelni a következő körükben. A rengeteg tartalom, az ellopásra váró tojások és istállónk fejlesztése miatt rendesen kihasználtam az időmet, és nem siettem végig a kampányon, elvégre mézes fánkot akarok sütni az egyik falusinak, az fontosabb jelenleg, mint a világ sorsa.

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziója

Volt szerencsém mind PC-n, mind Switchen kipróbálni a játékot, és sajna most olyan dolgokról lesz szó, mint a stabilitás, a grafika és a port. Azért sajnos, mert fanatizmusom miatt nem unom meg, hogy 50 anjanathot kell levadásznom a tökéletes génekért, de hogy ilyen silányul sikerüljön a számítógépes port, az 2021-ben véleményem szerint elfogadhatatlan. Szerencsére nem tapasztaltam ugráló fps-számokat, stabilon tartotta PC-n a 60-at program, de többen panaszkodtak róla, hogy bizonyos animációk közben megakad a játék. Ezen kívül az egérmutató nem tűnik el, folyamatosan a képernyőn táncol, és nem tudunk forogni, ha nem nyomjuk le a jobb egérgombot. Esztétikailag zavaró, és az irányítást teljesen tönkreteszi. Nyilván nincs egértámogatás a játék menüiben sem. Így aztán különösen azt ajánlom mindenkinek, hogy csak kontrollerrel játsszon, ha nem akarja felidegesíteni magát. Ráadásul az Alt+Tab gombokat sem szereti a játék, de ezen már meg sem lepődőm. A grafikai stílus bár nem a kedvencem, de jól néz ki, bár semmi különös nincs benne néhány kinship támadáson kívül – ezért sem értem, hogy még PC-n is miért popupol minden tereptárgy pár méterrel előttünk. Megyek előre, és látom, ahogy nőnek ki a fűszálak és a bokrok...

Az Monster Hunter: Rise után, ami különösen szépre sikeredett, és még jól is futott, a Switch igencsak küszködik a Stories 2-vel. A barlangokban megvan a 60 fps, de a nyíltabb területeken, valamint látványosabb monsterek ellen rendesen zuhanórepülésbe kezd, és csak 30 alatt ér földet. A szerencse az, hogy körökre osztott játék lévén nem kell a reflexeinkre építeni, és nem zavarja a játékmenetet a döcögő fps, csak a szemünket. A popup pedig még rosszabb, mint PC-n: szó szerint centikre tőlem jelennek meg a kövek, és növi be a fű a talajt. Akiket a grafika és az egyenetlen fps zavar, az várjon, és reménykedjünk együtt, hogy valamikor javulni fog a helyzet.

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziója

Szerencsére a fenti dolgok engem nem zavartak annyira, hogy ne tudtam volna viszonylag gyorsan hozzájuk szokni, de ennek akkor sem kellene így lennie. A legjobb minőséget és stabilitást szerintem a Switch handheld módja tudta biztosítani, ráadásul kényelmes is, de ott meg cserébe felbontást áldozunk fel.

A Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin egy rendkívül addiktív játék, ami nagyon jól veszi és ülteti át a jól ismert fegyvereket, tárgyakat és szörnyeket a JRPG műfajába. Előjön a szokásos érzés, a „csak még egy hunt”, vagyis helyette a „csak még egy tojás”, és már be is esteledett. A switches verzióval meg vagyok elégedve, bár tudom, hogy könnyebben átnézek a technikai problémákon, mint esetleg mások, a számítógépen viszont pihentetni fogom amíg nem oldják meg az egértámogatást.

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziója

Saját tapasztalat, hogy Monster Hunter játékot nagyon veszélyes ajánlani. Vagy rákap az ember, és le sem fogja tenni, vagy a nehézkes mechanikák és a komplexitás miatt teljesen elmegy tőle a kedve. A Stories 2 is hasonló helyzetben van, de inkább a műfaj miatt. Aki szereti a Pokémon szériát, vagy szereti a JRPG-t, azok nem hiszem, hogy tudnak csalódni a játékmenetben. Aki viszont unja a körökre osztott harcrendszert, vagy allergiás a rossz portra, annak is lehet próbálkoznia a Steamen és Switchen is elérhető demóval. A co-op és a PvP, valamint az endgame is több száz óra játékidőt rejt magában, a frissítések pedig csak javíthatnak a problémákon. Az egyedüli igazi bánatom a gyenge technológiai megvalósítás. Remélem, csak a start volt döcögős, és később ezek orvoslásra kerülnek. ■

értékelés


Támogasd oldalunkat,
vásárold meg online!

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin
Pozitívumok
  • Addiktív játékmenet
  • Igazi Monster Hunter érzés
  • Rengeteg monsterfajzat (80+)
  • A génsebészet miatt kedvünkre alakíthatjuk tökéletes hátasunkat
  • A szörnyek és a karakterek jól néznek ki
  • Rengeteg játékmód (aréna, co-op, PvP stb.)
  • A harcok izgalmasok a kő-papír-olló rendszer miatt
Negatívumok
  • Borzasztó PC-s port
  • Ugráló fps Switchen
  • A nehézség nagyon alacsonyról kezd, de középtájt beáll

A tesztpéldányokat a játék hazai forgalmazói, a Cenega Hungary (PC) és a ConQuest Entertainment (Switch) biztosította.

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziójaMonster Hunter Stories 2: Wings of Ruin teszt – A Monster Hunter formula JRPG-verziója

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló