26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Dread Templar early access próbakör – Amikor rémisztőbb vagy, mint a pokol összes démona

A 1C berkeiben újabb retro lövöldözős játék készül a Quake és a Doom receptje alapján, adrenalin- és vérbő tálalásban.

Írta: Zoo_Lee

Talán csak meguntuk a rengeteg taktikázást és fedezékharcot, vagy talán mindig is ott volt az az inger, hogy golyózáport árasztva hegynyi méretű kárhozott rémeket és démonokat irtsunk. Talán csak a gyerekkori FPS-ek hangulata ugyanúgy megmarad, mint az első igazi szerelemé és az első igazán nagy pofoné. Ám bármi is a magyarázat, magán a tényen nem változtat: a retro FPS-ek avagy boomer shooterek dömpingje megállíthatatlan. Alig két hete sikerült kis túlzással „túladagolnom” magamat a Realms Deep online show felhozatalának átrágásával, amely szinte kizárólag a stílusnak szentelt több mint négy órát, majd amikor azt hittem, képtelen vagyok még egy régi, kilencvenes éveket idéző FPS-re nézni, szinte a semmiből jött a Dread Templar early access változata (majd a Quake Remastered), és nem csak nem tudtam szabadulni, de nem is akartam.

Dread Templar early access próbakör – Amikor rémisztőbb vagy, mint a pokol összes démona

Pedig alapvetően a Dread Templar sem találja fel a spanyolviaszt. Az eredetileg Hell Hunt néven indult projekt ugyanabból a receptből merít, amiből az eredeti Quake, a modern Doomok, vagy hasonló égisz alól a Wrath: Aeon of Ruin is: korai, gyors, pörgős 3D FPS démonokkal, rakétákkal, gránátokkal és kisebb hadseregnyi szörnnyel, akik alig várják, hogy milliónyi darabkára trancsírozzuk őket. Hősünk egy ún. dread templar, egy felsőbb erő szolgálatába állt misztikus harcos, akinek feltett szándéka és szent küldetése végigkaszabolni a pokol minden bugyrát, és összemérni a tudását a Sötét Úrral. Egzotikus fegyvertárát igen színes felszerelések alkotják: ugyan megtalálhatóak a klasszikus pisztolyok, puskák, duplacsövű sörétesek és szigorúan akimbo-stílusban használt géppisztolyok, de melléjük társul pár kimondottan mágikus darab is. Kiindulófegyvere például két kard, amelyeket azonban közelharc mellett használhat eldobható lándzsává összecsatolt állapotban is, amely még akár a játék későbbi szakaszában felbukkanó, combosabb ellenfelekkel szemben is elég hatékony.

A játék kimondottan az offenzív stílust részesíti előnyben: ne maradj egy helyben, ugorj, suhanj, tüzelj, folyamatosan váltogasd a fegyvereket és oszd az ellent. Erre épít a templar különleges képessége is, amelyet a képernyő tetején kigyűlő energiasáv jelez. Ennek aktiválásával lelassíthatjuk az időt, miközben célzási és tüzelési sebességünk változatlan marad, jelentősen növelve esélyeinket akár elsöprő túlerő vagy méretesebb, szívósabb szörnyek ellen is. Ha mindez nem lenne elég, hősünk fejlődni is tud. A pályákon elhelyezett oltárokon (illetve természetesen a számtalan eldugott titkos helyen) felszedhet két fontos erőforrást: a vérköveket és az amuletteket. Előbbi elköltésével újabb és újabb slotokat nyithatunk meg a templaron, utóbbiakat pedig a típusuknak megfelelő, már megnyitott slotok között cserélgethetjük, kicsit felturbózva alaptulajdonságainkat, mint az életerőt, tárazási sebességet, illetve egy-egy fegyverhez a maximális lőszer mennyiségét, sebzést, tüzelés gyorsaságát.

Dread Templar early access próbakör – Amikor rémisztőbb vagy, mint a pokol összes démona

A fentiek, kiegészülve zseniális ellenfelekkel, hatalmas (ám a Wrath-hoz képest mégis valamelyest fókuszáltabb, lineárisabb) pályákkal, tökéletes retro látványelemekkel és egy kegyetlenül ütős hanganyaggal egészen fantasztikus elegyet alkotnak. Szívesen mondanám azt, hogy a Dread Templar tökéletes választás a boomer shooterek kedvelőinek – ha nem lenne a mezőny ilyen borzasztóan telített, és nem írtam volna ugyanezt már számtalan másik játékról csak az utóbbi egy évben. A helyzet az, hogy a Dread Templarnak remek esélyei vannak ahhoz, hogy klasszikussá váljon – a viszonyítás kedvéért például nekem jobban tetszett, mint a többször is említett Wrath, bár az utóbbi nagyobb frissítéseket még abban sem próbáltam ki –, az egy évesre tervezett fejlesztés alatt pedig még számtalan fegyverrel és ellenféllel fog bővülni, amelyek összesen öt teljes epizódot töltenek majd meg.

Adott minden ahhoz, hogy klasszikus legyen, csak épp ha ilyen tempóban érkeznek a '90-es évek ikonikus címeit idéző indie lövöldék, kérdés, hogy egy vagy akár fél év múlva ez elég lesz-e ahhoz, hogy kiemelkedjen az egyre duzzadozó mezőnyből. Ettől függetlenül, ha kedvelitek a stílust, és még van kapacitásotok rá, mindenképp ajánlom hogy minél hamarabb szerezzétek be – de kövezzetek meg érte, valahol a közeljövőből nagyon érzem azt a félreismerhetetlen aromát, amikor egy adott műfaj túltelítődik, és akár kiváló címek kerülnek majd tucatsorba pusztán azért, mert túl sok konkurenssel kellett egyszerre megmérkőzniük egy olyan közönség előtt, amely már így is lassan a bőség zavarával küzd.

A tesztpéldány a játék hazai forgalmazója, a Cenega Hungary biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Dread Templar
  • Dread Templar
  • Dread Templar
  • Dread Templar
  • Dread Templar
  • Dread Templar
  • Dread Templar
  • Dread Templar
  • Dread Templar
  • Dread Templar
  • Dread Templar
  • Dread Templar

Dread Templar

Platform:

Fejlesztő: T19 Games

Kiadó: Fulqrum Publishing (korábban 1C Entertainment)

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés: 2023. január 26.

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!