26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Foreclosed teszt – Ilyen lenne egy cyberpunk játék CGA monitoron?!

Egyedi látványvilág, elsőre ötletes és szórakoztató kivitelezés, de ennyiben ki is merül az Antab Studio játéka.

Írta: GeryG

Manapság az a cyberpunk, ami az ezredfordulón a második világháború, tíz évvel ezelőtt meg a zombik voltak. Vagyis ha egy fejlesztő érzi magában a csít, hogy márpedig ő összedobna valami játékot, de épp nincs egy épkézláb egyedi ötlete vagy elképzelése a tartalomról, valami kis sikert viszont csak szeretne aratni, akkor elég az ügyeletes divattémához nyúlnia. És meg is teszik ezt egyre többen, a végeredmény viszont gyakran erősen vitatható minőséget képvisel. Az indie Antab Studio nem tartozik a legismertebbek közé, pedig már néhány játékot (sőt, már-már franchise-t!) letettek az asztalra. Legújabb alkotásuk, a Foreclosed viszont egészen szokatlan tőlük, hiszen korábban inkább csak casual játékokat készítettek. A Foreclosed viszont egy cyberpunk, külső nézetes akció-szerepjáték.

Foreclosed teszt – Ilyen lenne egy cyberpunk játék CGA monitoron?!

A Foreclosed olyan, mint egy életre kelt képregény, az egész koncepció erre épül. Ennek megfelelően nem is igazán lehet ráhúzni a TPS jelzőt, ugyanis hol klasszikus hátsó nézetben, hol fix kamerás külső nézetben, de olykor még FPS nézetben is irányíthatjuk hősünket. És ha már főhősünk szóba került, emberünket Evan Kapnosnak hívják, és egy hatalmas biztonsági cég, a Securtech egykori alkalmazottja. Azért egykori, mert a sztori elején az említett cég váratlanul csődöt jelent, őt pedig ezzel egyszerre törvényen kívülre helyezik. Ez ebben a cyberpunk világban annyit tesz, hogy a tarkójába épített chipet kitiltják a közös hálózatból, így lényegében megszűnik létezni a világ számára, és semmilyen interakcióra nem képes, még a chiphez párosított pisztolyát se tudja többé használni.

És ha mindez még nem lenne elég neki reggelre, idegenek törnek az életére, akik elől csak nagy nehezen, egy titokzatos idegen női hang tanácsait követve sikerül elmenekülnie. Alig pislant kettőt, és máris egy megavállalatok közti összeesküvés kellős közepében találja magát, ahol senkiben sem bízhat, mégis valahogy vissza kell szereznie régi életét, de legalábbis a személyazonosságát. Ehhez viszont egy sor veszélyes küldetésen keresztül vezet az út.

Foreclosed teszt – Ilyen lenne egy cyberpunk játék CGA monitoron?!

Játékmenet szempontjából egy eleinte izgalmas akció-szerepjáték bontakozik ki előttünk. A hősünk fejébe ültetett chipet lehet fejleszteni, amivel új képességekre tesz szert, vagy épp passzív tulajdonságai erősödnek. Idővel képesek leszünk a közelünkben álló emberek chipjének kisütésére, illetve egyszerűbb rendszereket fel is törhetünk. Persze a lövöldözés sem hiányzik, mivel hamar új fegyvert szerzünk magunknak, ami szintén fejleszthető. Sajnos azonban maga a harcrendszer olyan fapados, hogy egyszerre töri fel a fenekünk és még szálka is fog állni bele közben. A játék egyik gyenge pontja, pedig van itt fedezékhasználat meg minden, amitől elvileg működnie kéne. Ami viszont jól működik, az a lopakodós rész, legalábbis alkalmanként. Például amikor fix kamerára vált a játék, és távolabbról egy nagyobb teret látunk be, hogy ott aztán a valós idejű taktikai-stratégiai játékokhoz hasonló módon cselezzük ki az őrjáratozó ellenséges egységeket.

A Foreclosed tehát játékmenet terén túl sok egyediséget nem tud felmutatni, ezt vizuális téren próbálja meg pótolni. A képregényszerű megvalósítás jól sikerült, ezért piros pont jár. A grafika viszont a CGA monitorokat idézi a maga lila-sárga-kék színvilágával, és egy picit a vektorgrafikára hajazó minimalista textúrahasználatával. Biztos sokan vannak, akiknek ez bejön és hozzátesz a hangulathoz, nekem kevésbé. Nem mondom, hogy zavaró, de nem tudom beírni a pozitívumok közé.

Foreclosed teszt – Ilyen lenne egy cyberpunk játék CGA monitoron?!

A Foreclosed egy jó kis cyberpunk akció-szerepjáték lehetne, de nagyon érződik rajta, hogy készítői korábban totál más vonalon mozogtak. Ha úgy nézzük, műfajon belüli szárnypróbálgatásnak egyáltalán nem rossz, sőt. A szinkronizált szereplők, a feleletválasztós dialógusok és úgy általában a játékmenet főbb elemei, ha nem is túl kiforrottak, első próbálkozásra nem kell miattuk szégyenkeznie a készítőknek. Ha ezekre az alapokra később egy kidolgozottabb és jobban átgondolt játékot tudnak fejleszteni, azzal garantáltan nagyobb sikert fognak elérni.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • A képregényes kivitelezés jól sikerült
  • A váltogatott kamerakezelés is jól működik
Negatívumok
  • Sok egyediség nincs benne
  • A grafika minimum megosztó tud lenni
  • Minden játékelem megvan, ami a sikerhez kellene, de valahogy mindegyik kidolgozatlannak érződik

További képek

  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
  • Foreclosed
GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!