26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Golf Club Wasteland teszt – Intellektuális ütögetés

Első blikkre mókás golfjáték, végigjátszás után elgondolkodtató narratív kalandozás a jövőben, ijesztő aktualitásokkal.

Írta: m_anger

Már tíz éve annak, hogy egy bizonyos Super Stickman Golf című játékkal rengeteg időt eltöltöttem, az akkor még szárnyait bontogató Android platformon. Mostani tesztünk tárgya erre hasonlít nagyon, legalábbis abban, hogy egy 2D-s arcade minigolf játékról van szó. Ennyire azonban nem egyszerű a Golf Club: Wasteland definiálása, s noha ez is mobiltelefonon kezdte pályafutását, azért összetettebb, mint az ottani átlag 5 perces stuffok.

Golf Club Wasteland teszt – Intellektuális ütögetés

A játék ugyanis narratív elemekel is rendelkezik, olyannyira, hogy sztorija is van (nem csak díszlet tehát a különös környezet). A nem túl távoli jövőben járunk, azzal a nem túl irreális vízióval, hogy „sikeresen” tönkretettük a bolygót, amelyen élünk. A leggazdagabb réteg persze most is megúszta a dolgot, mert még idejében leléptek, kolonizálták a Marsot, és most ott élnek. Az igazán nagy se**fejek pedig néha visszautaznak az egykori kék bolygóra (ami mostanában jobb híján inkább szürke), hogy egy letűnt civilizáció romjain golfozzanak.

Ez magyarázza a különleges pályákat, amely állhat egy romos épület erkélyeiből, de játszódhat lepukkant múzeumban vagy elhagyatott diszkóban is. Maga a játék sima golf, igaz annak erősen arcade változata. Nincs ütőcsere, csak a szöget és az erősséget kell beállítanunk, aztán hadd szóljon. Még az sem feltétlen számít, hogy mennyi ütésből teljesítjük a 35 pálya valamelyikét, ugyanis ha a sztori módot választjuk, akkor nem kell ezzel foglalkoznunk (a challenge és iron módozatokban viszont annál inkább), nyugodtan koncentrálhatunk minden másra.

Golf Club Wasteland teszt – Intellektuális ütögetés

Mi másra? Egy golf- (pláne minigolf) játéktól szokatlan módon ugyanis sztorielemeket is kapunk. A Radio Nostalgia nevű rádióadó révén egyrészt folyamatosan kapunk zenéket (amelyek direkt a játékhoz készültek), valamint visszaemlékezéseket, hogy ki hogyan élte meg az elmúlt időszakot, illetve a földi létet. Ezek némelyike érdekes, mások meg unalmasak, de kétségtelen, hogy egyedi ízt adnak a labda ütögetése mellé. Főhősünket, Charley-t először nem tudjuk hová tenni, de a játék végére kialakul a történet (amit érthető módon nem szeretnék elspoilerezni), és ha még ekkor sem lenne világos, kapunk egy képregényt is, amelyből további részletekkel tűzdeleve kiderül a lényeg (a végigjátszást követően egyébként egy QR-kódot is kapunk, amellyel a játék tényleg figyelemreméltó soundtrackjét is letölthetjük).

A készítők nem rejtették véka alá a véleményüket, kemény társadalomkritikát kapunk, és a politizálástól vagy ismertebb közéleti szereplők kritizálásától sem riadnak vissza. A marsi kolóniát például Tesla Citynek hívják, és Elon Musk feje konkrétan meg is jelenik az egyik pálya törött kőszobraként. Mindez jó, mert pártállástól függetlenül érdekes témákat feszegetnek a srácok, amelyek többsége igenis elég aktuális – ráadásul mindezt golfozás közben élhetjük át, ami azért elég szürreális élmény...

Golf Club Wasteland teszt – Intellektuális ütögetés

Ha viszont a grafikát kellene jellemezni, akkor már sajnos nem tudok ilyen lelkes lenni. Alapvetően bejön a minimalista stílus, és úgy általában ötletesen vannak megtervezve a pályák. Sajnos azonban néhány háttér elég gyengén van kidolgozva (talán a mobilos előélet miatt van ez), és ezen az sem segít, hogy rengeteg titkos felfedeznivalót és/vagy rövidítéseket építettek be a pályatervezők. A legfőbb probléma azonban az irányítás. Egész egyszerűen lehetetlen pontos ütést leadni, ugyanis az irányzék remeg a beállításánál, az erőt pedig szintén borzasztóan nehéz belőni. Mindez a kontrollerre értendő (Xboxon teszteltem a játékot), lehet hogy az egér+billentyűzet pontosabb, és jobban emulálja a minden bizonnyal érintőképernyőkre megálmodott kezelést.

Hibái ellenére ajánlom a Golf Club: Wastelandet, mert 2-3 órás hosszával igazán jó kikapcsolódást jelent, még ha nem is igazán a játékmenet, hanem egyéb okok miatt fogunk emlékezni rá. Ha valakit elkap a sztori (vagy a zenék), akkor úgyis neki fog állni ismét, így a szavatosság is kicsit indokoltabbá teszi a 10 eurós, elsőre kicsit magasnak tűnő árcédulát.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Érdekes narratíva
  • Hangulatos pályák
  • Jó zenék
Negatívumok
  • Pocsék irányítás
  • A háttérgrafika néhol túl egyszerű
  • A pályák nehézsége ingadozó

További képek

  • Golf Club: Wasteland
  • Golf Club: Wasteland
  • Golf Club: Wasteland
  • Golf Club: Wasteland
  • Golf Club: Wasteland
  • Golf Club: Wasteland
  • Golf Club: Wasteland
  • Golf Club: Wasteland
  • Golf Club: Wasteland
  • Golf Club: Wasteland
  • Golf Club: Wasteland
  • Golf Club: Wasteland
  • Golf Club: Wasteland
  • Golf Club: Wasteland
m_anger

m_anger
Ami a nyolcvanas években kölyökként csak álom volt (videojátékokkal dolgozni), az mára valóság. Munkaidőben fejlesztőként, szabadidőben kritikusként. Játék az élet?

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!