26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Song of Iron teszt – Tűzön, vizen át

Egy klasszikus bosszútörténet, amelynek nem az egyszerűsége a végzete, hanem pár apróbb bosszúság árnyékolja be.

Írta: m_anger

Aki hozzám hasonlóan kedveli az oldalnézetes akció-platformer játékstílust, az bizonyára egyetért, hogy ez messze nem csak a gyerekek terepe. Van élet Marión és Sonicon túl is: ha olyan régi vagy újgenerációs klasszikusokat emlegetünk fel mint a Blackthorne vagy az Inside, akkor már talán már nem is kell tovább bizonygatnom. A Song of Iron olyan, mintha mindkét említett játékból merítene, mégis egy harmadik, a tavaly általunk is tesztel Griefhelm ugrott be róla, mégpedig a látványvilág kapcsán. Ugyanaz a nézet és stílus, hasonlóan néha csak a harcosok sziluettjét látjuk – akár két tojás.

Song of Iron teszt – Tűzön, vizen át

Persze van különbség bőven egyéb tekintetben, és ez hamar nyilvánvalóvá is válik. Ez tényleg inkább egy klasszikus értelemben vett akció-platformer, még ha nincs is pályákra bontva, folyamatosan haladhatunk a végcél felé. S hogy mi az? Nagyon egyszerű, egy összetett mondatban össze is lehet foglalni. Egy viking harcost irányítunk, akinek megtámadják a faluját, megölik az egyik szerettét, amit persze nem hagyhatunk megtorlatlanul. Kicsit rövidebben: klasszikus bosszú történet.

A Song of Iron a sztorihoz hasonlóan a játékmenetet sem bonyolítja túl, és nincs is ezzel semmi baj, az ember néha pont erre vágyik. Vannak a közelharci fegyverek, mint a különféle kardok és fejszék, meg az íj. Előbbinek van kétféle támadása (gyors és nagyobb sebzésű), plusz egy idő után össze tudunk szedni mindenféle extrákat, amitől bejön a képbe a tűz (mindkét fegyverre) és egyéb nyalánkságok. A nálunk lévő vágóeszközt el is tudjuk dobni, csak utána kell keresnünk egy másikat (vagy megvárhatjuk azt a későbbi tulajdonságot, amivel vissza tudjuk hívni a kezünkbe). Akad még lehetőség pajzsot is szorongatni, ám ezek idővel az ütésektől tönkremennek (érdekes módon a fegyverek viszont nem).

Song of Iron teszt – Tűzön, vizen át

A játékmenet további része az akción túl a platformer szakaszok, illetve a különféle fejtörők. Az előbbi esetén ne tessék túl bonyolult dologra gondolni, maximum néhány lengő bárd elől kell elugrálni, és rengeteget mászni le vagy fel. A puzzle-k pedig klasszikus kapcsolókeresgetést jelentenek, de mivel a kaland teljesen lineráis, nem lesz nehéz dolgunk. Problémánk viszont annál inkább, ugyanis a játék hajlamos meglepetéseket okozni irányítás terén. Néha egy-egy helyre nem lehet rendesen felugrani, máskor a kiadott parancsok nem teljesülnek úgy, ahogy szeretnénk (értsd: beakad a figuránk vagy szimplán nem reagál), de sajnos olyanra is volt példa elég gyakran a kényelmesen haladva is maximum 2-3 óra játékidő alatt, hogy szimplán kifagyott a program.

A grafika, mint fentebb említettem, szép és látványos, de ez nem jelenti azt hogy hibátlan. Néhány részlet kifejezetten fájóan gyengén kivitelezett, és csak azért nem kezdek lovagolni rajta, mert szimplán egy ember munkája csaknem az egész játék. Azt azért szintén megjegyezném, hogy az ellenfelek meghalása néha minimum vicces – első alkalommal, amikor valakibe baltát állítottam, hangosan felröhögtem a reakció láttán, pedig nem szokásom.

Alapvetően ajánlani tudom a Song of Iront a stílus szerelmeseinek, de az árát (csaknem 17 euro) és a hosszát tekintve inkább csak egy leárazás után. A játékmenet se nem túl bonyolult, se nem túl nehéz, de néha bizony kicsit elveszve érezheti magát az ember, hogy mit is kell csinálni, pláne a boss harcoknál (egy jó tanács: nem feltétlenül kell mindig mindenkit megölni, hasznos lehet a menekülés is). Ami pedig a végjátékot illeti – nos, arra nemigen lehet számítani, meglepő fordulattal és „to be continued” felirattal zárul a kaland. Kívánjuk, hogy legyen így...

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Egyszerű, de szórakoztató
  • Kellemes látvány és animációk
  • Változatos settingek
  • Meglepő végjáték
Negatívumok
  • Hamar véget ér
  • Kissé repetitív harcok
  • Néha nehéz rájönni a továbbjutás kulcsára
  • Pontatlan irányítás
  • Többszöri kifagyások

További képek

  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron
  • Song of Iron

Song of Iron

Platform:

Fejlesztő: Resting Relic

Megjelenés: 2021. augusztus 31.

» Tovább a játék adatlapjára

m_anger

m_anger
Ami a nyolcvanas években kölyökként csak álom volt (videojátékokkal dolgozni), az mára valóság. Munkaidőben fejlesztőként, szabadidőben kritikusként. Játék az élet?

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!