26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Neo: The World Ends with You teszt – Visszatérés a Shibuya Undergroundba

Több mint tíz év után végre folytatást kapott a Square Enix ikonikus JRPG-je.

Írta: Zoo_Lee

Vannak azok a játékok, amelyek papírforma szerint instant klasszikussá kellene, hogy váljanak, a számítás azonban mégsem jön be, hol egy szerencsétlen megjelenési időzítés, hol egy rosszul belőtt platformexkluzivitásnak hála. Utóbbiak sorát erősítette a The World Ends with You is, a Square Enix zseniális, eszméletlen stílussal megáldott JRPG-je, amely 2007-ben jelent meg Nintendo DS-re, majd 2012-ben okostelefonokra, és hiába voltak igazi sztáralkotók mögötte (Nomura Tetsuya producerkedett és a kézikonzolos eredeti Kingdom Hearts: Chain of Memories csapata fejlesztette), hiába kapott remek értékeléseket, valahogy sosem lett belőle az az igazi, átütő siker.

Neo: The World Ends with You teszt – Visszatérés a Shibuya Undergroundba

Azonban a kiadó előbb 2018-ban kiadta a játék kibővített, remasterelt változatát Switchre Final Remix alcímmel, majd bejelentette a folytatást is, a Neo: The World Ends with You-t, immár lényegesen több platformra (első körben Switchre és PlayStation 4-re, a PC-s változat pedig elvileg még idén érkezik majd).

A The World Ends with You története Tokióban játszódik, elsősorban az ikonikus boltjairól elhíresült Shibuya negyedben, középpontjában pedig egy „Reaper’s Game” címre keresztelt játék áll. Ennek során véletlenszerűen kiválasztott játékosok kerülnek át az Undergroundba, Shibuya másolatába (jellemzően a váltás során elhalálozva), ahol interakcióik a másik létsíkon maradt emberekkel erősen limitáltak (bár szinte bárki gondolataiban olvashatnak), a negyedet sem hagyhatják el, és a játék időtartama alatt minden nap különböző feladatokat kell teljesíteniük a játékot vezető reaperek számára, miközben rendszeresen össze kell csapniuk a „Zaj” névre keresztelt borzalmakkal is. A játék végén a győztesnek (elvileg) teljesül minden kívánsága, míg a vesztest egész egyszerűen eltörlik.

Neo: The World Ends with You teszt – Visszatérés a Shibuya Undergroundba

Új főhősünk, Rindo egy átlagos Shibuyában töltött nap során véletlenül legjobb barátjával, Frettel együtt bekerül a Reaper’s Game legfrissebb fordulójába. Egy veterán játékossal, Minamimotóval, majd egy otaku lánnyal, Nagival kiegészülve alapítják meg a Wicked Twisters csapatot, hogy megpróbálják megnyerni a játékot, és visszatérni a valóságba, ami azonban közel sem egyszerű, mivel rajtuk kívül számos, akár jóval nagyobb és profibb csapat is dolgozik a napi feladatok és célok minél gyorsabb teljesítésén.

A Neo első pillantásra két elemével emelkedik ki a tipikus JRPG-k sorából: a prezentációval és a harcrendszerrel. A cel-shaded vizuális tálalás, Shibuya rögzített, és néha kimondottan furcsa szögekben rögzített kameraállásokból bemutatott mása, az első részhez hasonlóan hihetetlenül erős zenei anyag és a (kissé Jet Set Radiót idéző) karakterábrázolás mind-mind egy egészen szokatlan, egyedi és utánozhatatlan ízt adnak a játéknak. A harcrendszer is meglehetősen rendhagyó: hagyományos fegyverek helyett karaktereink különböző kitűzőket gyűjtenek a leölt ellenfelektől, illetve a küldetések teljesítéséért. Minden karakter egy ilyen kitűzőt használhat, a csaták során pedig a kontroller különböző gombjaival csapatunk bármelyik tagját támadásra utasíthatjuk, és amelyikükkel utoljára támadtunk, azt tudjuk manuálisan is irányítani, mozgatni, támadásokat elkerülni vele.

Neo: The World Ends with You teszt – Visszatérés a Shibuya Undergroundba

A játék azonban kimondottan bátorítja a képességek vegyes használatát, egy megadott ponton az egyes kitűzőknek szükségük van némi újratöltődésre, ha ekkor egy az aktuális, kijelölt ellenfélen megjelenő utasításra támadást váltunk, azzal nemcsak látványos kombóláncokat fűzhetünk össze, de folyamatosan feltölthetjük a képernyő tetején látható „szinkronsávot” is, ami ha eléri a 100%-ot, indíthatunk egy speciális, mindent elsöprő koordinált támadást is. A kitűzők pedig használatukkal arányosan képesek szintet lépni, akár bizonyos feltételek teljesítése mellett új kitűzőkké is fejlődni. A rendszer másik érdekessége, hogy karaktereink egy közös életerőcsíkon osztoznak, ami ha lemerül, az automatikusan kiüti a teljes csapatot.

A játék ezen kívül még számos további rendszert kínál. Viszonylag korán minden főbb szereplőnk szerez egy extra különleges képességet, amely egyre változatosabbá és komplexebbé teszi a harcokon kívül a küldetések megoldását és Shibuya felfedezését is: Rindo képes visszatekerni az időt és megváltoztatni egyes események lefolyását, Fret rá tudja venni a körülötte tartózkodókat, hogy gondoljanak vagy emlékezzenek egy konkrét dologra, míg Nagi szó szerint fejest ugorhat más karakterek elméjébe.

Neo: The World Ends with You teszt – Visszatérés a Shibuya Undergroundba

A fő cselekményszál felgöngyölítése mellett a különböző boltokban vásárolhatunk kellékeket, felszereléseket alaptulajdonságaink felturbózására, éttermekben szerezhetünk ideiglenes buffokat, mellékküldetések teljesítésével ápolhatjuk kapcsolatainkat különböző szereplőkkel. Utóbbiak révén a játék szociális hálójában különböző bónuszokat, akár újabb nehézségi szinteket nyithatunk meg. Eleve, mivel a harcok indítása véletlenszerű bekövetkezés helyett a Zaj jelenlétét jelző hologramok érintésével történik, lehetőségünk van láncra fűzve, egy lélegzettel letolni akár három-négy csatát is, jelentősen megnövelt lootszerzési lehetőségekkel. De akár a nehézségi szint módosításával vagy csapatunk szintjének ideiglenes lecsökkentésével is szerezhetünk hasonló bónuszokat.

Mindebből sejthető, hogy a Neo: The World Ends with You nem egy rövid kaland: ugyan kezdetben csak arról van szó, hogy egy hetet kell kibírnunk a Reaper’s Game-ben, amikor az első hét feléhez közeledve a teljes végigjátszást jelző százalék még csak egynél tart, bizony nem a játék mentési rendszerében van a hiba. A játékidő ellenére pedig kimondottan jó móka a végigjátszás: a Neo stílusos, pörgős, szórakoztató, egyedi, hibákat pedig kis túlzással csak alig-alig tudok felhozni vele kapcsolatban. Ezek egyike a rögzített kameranézetből eredő kényelmetlenségek: ugyan értem a készítők motivációját, amiért emellett döntöttek, azonban nem egy olyan eset volt, amikor nem bántam volna, ha nem folyton a minimapet kellett volna néznem ahhoz, hogy egy-egy helyszínen eltájékozódjak, elkerüljem az ellenfeleket. A másik egyes küldetések kissé feleslegesnek érződő túlnyújtása: szinte mind kimerül abban, hogy be kell barangolnunk legalább három régiót Shibuyában, közben leölni néhány csapatnyi zajt, beszélni pár karakterrel, és kész, egyenesben vagyunk, ám ez néha túl sok kört, túl sok oda-vissza szaladgálást igényel.

Neo: The World Ends with You teszt – Visszatérés a Shibuya Undergroundba

Ám ezektől eltekintve a Neo: The World Ends with You tulajdonképpen teljesítette minden elvárásomat, és remélhetőleg az a folytatás, amely végre meghozza a szélesebb ismertséget a TWEWY széria számára (már csak annyi kellene, hogy a Final Remixet is átportolják még pár platformra).

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega Hungary biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Kiváló prezentáció, stílus, hangulat
  • Rengeteg tartalom, opcionális mellékküldetés
  • Végre szélesebb közönség számára is hozzáférhető a széria
Negatívumok
  • A rögzített kameranézet számos esetben kényelmetlen
  • Egyes küldetések feleslegesen túlnyújtottak

További képek

  • NEO: The World Ends with You
  • NEO: The World Ends with You
  • NEO: The World Ends with You
  • NEO: The World Ends with You
  • NEO: The World Ends with You
  • NEO: The World Ends with You
  • NEO: The World Ends with You
  • NEO: The World Ends with You
  • NEO: The World Ends with You

NEO: The World Ends with You

Platform:

Fejlesztő: Square Enix

Kiadó: Square Enix

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés: 2021. nyár

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!