25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

A Short Hike teszt – Madárlátta történet

A szuperbájos, többszörösen díjazott indie gyöngyszem konzolokra is megérkezett.

Írta: m_anger

Az A Short Hike fejlesztése egy igazi sikertörténet. A játék már 2019-ben megjelent PC-re, fejlesztője Adam Robinson-Yu csaknem egyedül készítette el mindössze pár hónap alatt. A projekt sikeres lett, persze ehhez az is kellett, hogy a Humble Bundle felkarolja, és invesztáljon bele egy keveset. A végeredmény viszont annyira meggyőző lett, hogy jó pár díjkiosztón is nevezést kapott, amelyből párat sikerült is győzelemre váltania. Szélesebb körben azonban ennek ellenére sem ment híre a játéknak, még úgy sem, hogy volt már ingyenes heti ajándék az Epic Games Store-ban, valamint a Nintendo Switch változat is kijött tavaly. A most esedékes nagykonzolos megjelenések kapcsán végre talán szélesebb közönséghez is eljut – megérdemelné.

A Short Hike teszt – Madárlátta történet

Ha valaki a screenshotokra pillant, meg is láthatja a játék legfőbb ismérveit. Óriáspixelek (de ízléses formában), valamint kellemes őszi színkavalkád. A történet pofonegyszerű: a Claire nevű kismadár nyári kikapcsolódás gyanánt érkezik a szigetre, amely egyben nemzeti park is. Nagynénje, May dolgozik itt parkőrként, és útba is igazítja a gyermeket a legfőbb látványosság, a Sólyom-csúcs felé. A hegymászásnak a látvány és a sport mellett praktikus oka is van: az egész szigeten nincs mobil térerő, kivéve odafenn – Claire pedig fontos hívást vár (ezek a mai fiatalok...).

A játékmenet maga sem rázza meg a világot, egy jófajta platform-kalandot kapunk, de igazán nagy újdonságok nélkül. Nagyjából másfél-két óra alatt le is tudhatjuk az egészet, de aki mindezek alapján máris fitymálóan húzza a száját, az rosszul teszi. Ebbe a rövid időtartamba ugyanis a hihetetlenül bájos hangulat mellett sikerült annyi tartalmat bezsúfolni, hogy az embernek nincs szíve letenni a fősztori után, hanem fel akar fedezni mindent (így könnyedén eltöltheti a korábban említett etap sokszorosát).

A Short Hike teszt – Madárlátta történet

Van is mit, hiszen a szigeten nem egyedül vagyunk, rengeteg más állatka is időzik itt, ki pihenés, ki sport, mások pedig hozzánk hasonlóan a mászás miatt. Lesz, akikkel lábtengómeccsbe keveredünk, másokkal pedig egy gyors futóversenyben mérettethetünk meg. De mindez csak a jéghegy csúcsa a horgászás, motorcsónakázás, no meg a megannyi titok felfedezése mellett (kincses térképek is akadnak). A játék nagy erőssége amúgy a narratíva: nagyon jól sikerülhet mindenkivel elbeszélgetni, ha szeretnénk. Ezek a párbeszédek remekül vannak megírva, abszolút nem izzadtságszagúak, és érdekesek. A tennivalókat (például hogy hogyan is juthatunk fentebb) szépen lassan megtanuljuk útközben, rendkívül kedves, és csöppet sem tolakodó módon. Nem is nagyon ecsetelném, mert játszva jó átélni.

A konzolos változatokra (PlayStation 4, Xbox One) kicsit sokat kellett várni, de abszolút megérte – jó a nagy képernyőn kergetni az óriáspixeleket. Amiknek nem is feltétlen kell nagyoknak lenniük, hiszen az egyik újítás pont az, hogy akár tűélessé is varázsolhatjuk a grafikát, ha állítunk a képpontok méretén – s így sem kell szégyenkeznie a játéknak a kinézete miatt. A sok pozitívum mellett az ár is igen kellemes kategória, így ha valaki szeretne kicsit kikapcsolódni a mindennapok stresszzuhatagából, akkor keresve se találhatna jobb társat ehhez, mint az A Short Hike.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Aranyos, kedves világ és szereplők
  • Tartalmas
  • Remek narratíva
  • Izgalmas felfedezés
Negatívumok
  • Hamar vége van

További képek

  • A Short Hike
  • A Short Hike
  • A Short Hike
  • A Short Hike
  • A Short Hike
  • A Short Hike
  • A Short Hike

A Short Hike

Platform:

Fejlesztő: Adam Robinson-Yu

Kiadó: Whippoorwill Limited

Megjelenés:
2019. április 5. PC
2020. augusztus 18. Switch
2021. november 16. PS4, X1

» Tovább a játék adatlapjára

m_anger

m_anger
Ami a nyolcvanas években kölyökként csak álom volt (videojátékokkal dolgozni), az mára valóság. Munkaidőben fejlesztőként, szabadidőben kritikusként. Játék az élet?

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!