26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Halo Infinite teszt – Master Chief újra akcióban

Végre folytatódik minden idők egyik legsikeresebb videojáték franchise-a.

Írta: gregmerch 10 hozzászólás

Húsz esztendő, hatmilliárd dolláros bevétel, cirka ezer díj és elismerés – köztük százat is meghaladó „év játéka”, sőt, „évtized játéka” cím –, harmincnál is több regény, számos képregény és egyéb adaptáció, maradandó hatás a mai videojáték- és popkultúrára. Bármely iparág akármelyik műfajában csak nagyon kevesen tudhatnak maguknak ilyen eredményeket. Ha most egy brit művészről beszélnénk, ő már nagy eséllyel megkapta volna a lovagi címet. Nos, ha úgy vesszük, a Microsoft talán legjelentősebb franchise-a, a Halo főhőse, John-117, vagy ahogy mindenki ismeri őt, Master Chief is elnyert valami hasonlót azzal, hogy bekerült minden idők legismertebb digitális hőseinek csarnokába, ahol olyan előkelő társaival mosolyog sisakja alatt a mai trónkövetelőkre, mint Super Mario, Donkey Kong, vagy Lara Croft.

Halo Infinite teszt – Master Chief újra akcióban

Az elmúlt két évtizedben a Bungie által kezdett, majd a 343 Industries csapatának átadott FPS-széria összesen öt egyenesági epizódot, két mellékszálat, két RTS részt, egy amolyan „mindent bele” típusú antológiát, és még egyéb digitális kiegészítéseket kapott a fent már említettek mellett. Most, hat esztendővel ez előző fősodorbeli fejezet, a Halo 5: Guardians után, több, részben kényszerű halasztást és hosszas, 2015-ben megkezdett fejlesztői munkát követően egyszerre válik elérhetővé az előző- és a legújabb generációs Xbox konzolok, valamint a PC-tulajdonosok számára a hatodik, Infinite alcímet viselő epizód. A fejlesztők nem titkolt szándéka, hogy az első pillanatban a lehető legtöbb felhasználóhoz juthasson el a program, így az az Xbox Game Pass könyvtárába is bekerül már az első napon, de egyéb, felhő alapú szolgáltatások is támogatják majd a játékot. A kevés szerencsés között mi is lehetőséget kaptunk az egyjátékos kampány megjelenés előtti változatának kipróbálására, így most az elsők között számolhatunk be arról, mire számítson az, aki beleveti magát a játékba.

A franchise sztorija a XXVI. században játszódik, és az az emberiség számos idegen fajjal, illetve frakcióval folytatott harcát mutatja be a túlélésért, dominanciáért, csúcstechnológiáért, és minden egyébért, amiért rendszerint háborúzni szoktak. A sorozat főhőse a fentebb említett genetikailag módosított, Spartan II-es osztályú szuperkatona, Master Chief, aki az alaptrilógiában a páncéljába integrált MI-vel, Cortanával az oldalán vette fel a harcot az ufókkal számos bolygón, illetve a címadó, gyűrűszerű, egy ősi, idegen civilizáció által alkotott mesterséges világokon. Utóbbiakat természetesen nem csak úgy simán készítették az idegenek, és közülük összesen hét épült eddig, amelyekből többön is tiszteletünket tehettük már. A negyedik epizóddal kezdődő, eredetileg szintén háromrészesre tervezett, de időközben ezen a design szintjén túlhaladt Reclaimer-saga fő konfliktusát újabb ellenfelek megjelenése, és eddigi leghűbb szövetségesünk, Cortana öntudatra ébredése (értsd alatta: a minden más MI feletti uralom átvételére és a világuralomra való határozott törekvése) szolgáltatja, amelynek következtében az ötödik rész végén nemes egyszerűséggel kitörlik őt.

Halo Infinite teszt – Master Chief újra akcióban

Kalandunk minden eddiginél nagyobb és tartalmasabb szórakozást ígér.Mintegy tizennyolc hónap telik el, miközben egy ixedik ellenség, a The Banished névre keresztelt, hatalmas, orkszerű lények által vezetett faj is feltűnik a színen – amit egyébként a Halo Wars 2 kampánya mesél el. Főhadiszállásunk, az Infinity nevű cirkáló is az új trónkövetelők áldozatául esik, amit mindenki kedvenc szuperkatonája sem él túl. Vagyis ezt hiszi mindenki, amíg az utolsó megmaradt humán, egy pilóta fel nem fedezi John-117 az űrtörmelékek között lebegő testét, és be nem tessékeli azt a hajó megmaradt részére, majd ott újraéleszti őt. Master Chief azonmód neki is lát, hogy egyetlen tölténnyel felvértezve nekilásson a roncsok átkutatásának, és az azt megtámadó idegen űrhajón lévők kiirtásának, hogy valahogy élve juthassanak ki szorult helyzetükből mindketten. Dolga végeztével mégsem rohan azonnal biztos menedékbe, hanem egy újabb struktúrát kutat át valamiért, ami szerinte nélkülözhetetlen a túléléshez, és amit ő csak úgy nevez, „A Fegyver”. Itt számos holo-emlékképpel fut össze, míg megleli azt, amiért jött: Cortana a megszólalásig hasonló MI mását. Ezután vele megtámogatva jutnak a hetes számú gyűrű, a Zeta Halo felszínére, amelyen az uralmat és az UNSC (United Nations Space Command) által épített bázisokat a The Banished erői vették át. Itt indul igazi kalandunk, amely minden eddiginél nagyobb és tartalmasabb szórakozást ígér.

Egy, a Halóhoz hasonló sorozat egy új részének megjelenése nagyjából olyan, mint az Iron Maiden vagy a Metallica egy-egy új albumának megjelenése. Az egész nagyon ismerős, a stílus meghatározó szereplőjének addigi munkásságát reprezentálja, mégis valahogy izgalmasan új, kicsit más, és az általa megteremtett zsáner fejlődését lekövetve több is, mint addig bármi, amit tőlük kaptunk. Nos, ezúttal, első ízben a széria történetében a már ismert felépítés, eszköztár és játékmenet helyett egy szabadon bebarangolható, nyíltra hajazó világú játékteret kapunk, ahol kedvünkre bóklászhatunk, nem csupán az előre kijelölt utat és feladatokat teljesíthetjük. A UNSC elfoglalt bázisait az ellentől visszavéve mind újabb területeket hódíthatunk vissza, vagyis egyre nagyobb darabjait láthatjuk a felszínnek, ami mellett gyorsutazási pontokként is funkcionálnak a visszafoglalt létesítményeink.

Halo Infinite teszt – Master Chief újra akcióban

Ki-ki a maga stílusában tolhatja a játékot, nem csak az eddigi „cső-shooter” módban.Térképünk, és a rajta jelölt fontosabb helyszínek, illetve az ott található mellék- és főküldetések száma is egyre nő ily módon, így egyre több helyszínre látogathatunk el. Aki csak végig akar rohanni a játékon, és megismerni az ismét kizárólag Master Chief főszereplésével megalkotott kampányt, ugyanúgy megkapja, amire vágyik, mint az, aki szeret mindent is bejárni. Teljesítményünkért valor-pontokat nyerünk, amelyeket a visszavett bázisokon újabb járművekre, erősítésre és hasonlókra válthatunk be. Közben találunk imitt-amott mindenféle más boostert (spartan cores) is, amelyekkel felszerelésünket fejleszthetjük, de a skull (koponya) nevű módosítók is megújulva térnek vissza. A felturbózott cuccokkal egyre ütősebb kombókat kivitelezhetünk, és ki-ki a maga stílusában tolhatja a játékot, nem csak az eddigi „cső-shooter” módban.

Alapfelszerelésként egy vonócsáklyánk van, amely kb. úgy fest, mintha Scorpiontól kölcsönöztük volna a Mortal Kombatból. Amellett, hogy a segítségével eljuthatunk magasabban vagy távolabb lévő helyekre, bevethetjük a harc során is. Nagyon mókás például, amikor egy ránk rontó, pajzsos dögtől elrántjuk a pajzsát, vagy belelőve a kampót odarántjuk magunkat ellenfelünkhöz, majd egy mozdulattal le is ütjük őt. A fejlesztők a minden eddiginél bőségesebb és szerteágazóbb lehetőségekkel a kreativitásunkra próbálnak hatni, amivel egy számtalan módon lejátszható és folyamatosan bővíthető játékot tesznek elénk. A kampány nehézsége négy fokozatban állítható, amit bármikor megváltoztathatunk, ami mind a veteránoknak, mind az újoncoknak kedvez.

Halo Infinite teszt – Master Chief újra akcióban

A Halo Infinite alatt a 343 Industries vadonatúj, most debütáló motorja, a Slipspace Engine dübörög. Ez kifejezetten az Xbox One, illetve az újabb generációs Xbox Series X/S gépek architektúrájára épül, de PC-n is remekül fest vele minden. A teszteléskor a ray tracing vagy a DLSS nem volt elérhető vagy beállítható az egyébként igen bőséges menüben, és a hírek szerint ezek az effektek és lehetőségek csak a megjelenést követően válnak majd elérhetővé. Ezt már korábban bejelentette a fejlesztőcsapat, és nem váltott ki osztatlan elismerést a szakma és a játékosok részéről sem – sokan úgy érezték, egy félkész játékot kapnak majd kézhez megjelenéskor. Azóta az is kiderült, hogy az AMD hardvereire építik a látványvilágot és a teljesítmény optimalizálását, ami szintén nem mindenkinek volt a kedvenc híre. Ugyanakkor napszakváltakozást és időjárási effekteket is ígértek, illetve kilátásba helyezték azok integrálását a játékba. Nos, én egy AMD processzorral és egy NVIDIA videokártyával felszerelt laptoppal teszteltem a programot, és azt kell mondjam, nagyon nem festett rosszul a rendelkezésünkre bocsátott, megjelenés előtti build sem, habár annak ajánlott hardverigénye nem volt alacsony.

A megvilágítás, a tükröződés, az árnyékok, a füst, a robbanások, és minden egyéb már most is jól néztek ki. Nem volt gondom sem a sebességgel, sem a részletességgel, és a szokásosnak mondható bugok és glitchek is szerencsére a rendszerint tapasztalhatónál jóval kisebb számban voltak jelen. Nem voltak egymásba lógó tárgyak, fura brékelés, sem hirtelen kifagyások. A program tükörsimán futott 4K felbontáson, és azt, hogy RT effektek nem voltak benne, csak onnan tudom pontosan, hogy utánanéztem a technikai részleteknek. Vagyis minden nagyon szépen és gyorsan muzsikált, és én nem tapasztaltam semmiféle game-breaking bugot, habár a fejlesztők jó néhány ilyen lehetőségére hívták fel a figyelmemet a kapott útmutatóban.

Halo Infinite teszt – Master Chief újra akcióban

A már ismert ellenfelek és fegyverek mellett teljesen újak is bekerültek alapból a játékba, és persze az új motornak hála minden új, modern, 2021-ben elvárható külsőt kapott. Ez, és még megannyi más folyamatosan bővülni fog, amihez a felhasználói visszajelzéseket is nagyon komolyan akarják venni az amerikai srácok és lányok. A szinkron a megszokott, hollywoodi színvonalat képviseli, és a zeneanyag is profi munkáról árulkodik. Engem mondjuk nem kicsit idegesített a sok repetitív szöveg, mint amikor „Fegyverünk” folyamatosan ugyanarra utalt, illetve ugyanazt magyarázta, hogy tennünk kellene, amitől persze mi még nem találtuk meg egyből a megoldást.

A vezérléshez egy profi, vezetékes, Razer márkájú, Xboxhoz és PC-hez is egyaránt használható kontrollert választottam, és azt tapasztaltam, hogy nem minden parancsot vett be azonnal. Az X gombbal előhívható funkciók rendszeresen csak sokadikra működtek, ami engem rendesen fel tudott néha mérgelni. A járművek kezdeti irányítása, valamint nézetünk fordulási sebességének alapértéke sem állt kézre, de ez szubjektív vélemény. A programban gyakran kell kampónkkal felhúznunk magunkat, vagy belső nézetes Lara Croft módjára eljutnunk A-ból B-be, ami nagyon nem egyszerű néha. Sokszor vétjük el az ugrást, érkezünk rossz helyre, vagy tesz keresztbe nekünk a fizika. Ez ismét nem feltétlenül hiba, és egy megjelenés előtt álló, régóta készülő, nagyon nagy durranásnak szánt játéknál egyébként is nehéz megmondani, mi az, amit majd a végső változatban is tapasztalunk, így próbáltam eltekinteni tőle. A készítők igyekeznek odafigyelni a különböző fogyatékossággal élőkre is, így hang alapú, és alternatív színezésű vezérlési- és megjelenítési opciók is bekerülnek a repertoárba.

Halo Infinite teszt – Master Chief újra akcióban

A multiplayer rész most első ízben lesz ingyen és szabadon játszható.A Halo franchise a nagyon népszerű multiplayer arénáiról és játékmódjairól is híres. A program ezen része most első ízben lesz ingyen és szabadon játszható, ami mellett cross-platform funkció is segíti majd a minél nagyobb közönséghez való azonnali eljutást. A Halo Infinite valamennyi játékmódja december 8-án startol, de míg az egyjátékos részt csak néhányan próbálhattuk ki, a többjátékos mód a sorozat huszadik évfordulója, 2021. november 15-e óta nyílt béta fázisban van. A multi ütközetek immár tizenkét fős, nagyobb csapatokkal is játszhatóak lesznek, és a megszokott, pörgős játékmódok lesznek elérhetők a megjelenés napján. Emellett az osztott képernyős játékot is támogatni fogja a program.

A multi rész is dinamikusan fog fejlődni, illetve bővülni, és, ha lehet hinni a készítőknek, semmiért nem kell majd fizetnünk, amit egyszerű játékkal is elérhetünk. Ez azt jelentené, hogy nem lesz micropayment, fizetős online játék, lootbox, vagy más pénzért megvehető fejlődési szisztéma, viszont a játékkal eltöltött időt és az elért eredményeinket jutalmazza majd a játék. Közben ki-ki megalkothatja vagy módosíthatja a maga személyre szabott karakterét, és különféle oktatómódok is rendelkezésre állnak majd az újoncok, vagy a botokkal gyakorolni akarók számára. Egy szó, mint száz, itt is, és minden más aspektust tekintve az a cél, hogy minél több emberhez juthasson el a játék mindjárt az első napon, a lehető legsimábban fusson, folyamatosan bővüljön akár a felhasználói visszajelzések figyelembevételével, ne kerüljön a szórakozás extra pénzbe senkinek, és úgy egyáltalán, minél több ember juthasson minőségi, sokszorosan díjazott, két évtizedes renoméval rendelkező, márkavédett szórakozáshoz ezekben a nehéz időkben. Nos, ez így nagyon szép és nemes gondolat, csak ugye az ígéret szép szó... a többit meg majd meglátjuk.

Halo Infinite teszt – Master Chief újra akcióban

A Microsoft és a 343 Industries hatévnyi fejlesztés után hozza el végre a videojáték-történelem egyik legsikeresebb franchise-ának legújabb részét, a Halo Infinite-et. Bár eredetileg – már akkor is elcsúsztatva – az újgenerációs Xbox Series X/S gépek nyitócíme lett volna, de végül – részben a világjárvány miatt – idén decemberre tolódott a világpremier. A játék valamennyi módját, így az egyjátékos kampányt és a multiplayer arénákat is az első napon egyszerre kapják kézhez a 8. és 9. generációs Xboxok tulajdonosai, valamint a PC-felhasználók. Az egyjátékos mód minden eddiginél nagyobbnak ígérkezik, amit a szabadon bejárható pályák, a fő- és mellékküldetések is előre jeleznek. A többjátékos módok első ízben lesznek díjmentesen, free-to-play játszhatók, és azok támogatják a cross-platform funkciót is. Mindezeken kívül a programhoz folyamatos bővítést ígérnek a fejlesztők mind a tartalom, mind a látványvilág terén, ami azt is jelenti ugyanakkor, hogy olyan dolgok, mint a ray tracing effektek nem lesznek elérhetők azonnal.

Én a tesztelés során egy már a megjelenése előtt is nagyon jól működő, érdekes és élvezetes játékot ismertem meg, amely sokkal kevesebb gyermekbetegségben szenvedett, mint legtöbb társa akár a megjelenést követően. Nem tudom eléggé kihangsúlyozni, mennyire szükség van most (és úgy általában) egy ilyen színvonalú játékra, amely nem mellesleg az új Xbox Series X/S masinák egyik első igazi nagy durranása lesz. Nem tudok kifogást a játék beszerzése ellen, így nem is keresek. Egyszerűen annyit mondok csak, hogy nagyon jól és tartalmasan fog szórakozni az, aki belevág Master Chief és új társa legújabb kalandjába.

A tesztpéldányt a Microsoft biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Már a megjelenés előtt simán és minimális buggal futó játék
  • Minden eddiginél nagyobb és szerteágazóbb kampány
  • Jól megírt történet
  • Megújult játékmenet számos új lehetőséggel
  • Végre nem egy egyszerű „cső-shooter”
Negatívumok
  • A megjelenés előtt kontrollerrel vezérelve voltak beviteli problémák
  • Néhány frusztráló pályaszakasz
  • Gyakran ellenünk dolgozó fizikai modell
  • A megjelenés napján nem lesz minden elérhető, így a ray tracing sem

További képek

  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
  • Halo Infinite
gregmerch

gregmerch
Amióta az első kvarcjátékát meglátta kb. 6 éves korában, mindennél jobban érdekelték az elektronikus játékok. 2010 óta árasztja el cikkeivel a magazin oldalait.

HOZZÁSZÓLÁSOK

subject17
subject17 [6790]
Azt összességében mondtam, multiplatform címek esetében, hogy rendkívül felhígult minden. Nem kis listát lehetne összerakni olyan régebben minőségi munkával asszociált kiadókról/fejlesztőkről, akik az utóbbi pár évben döngölték a földbe a saját megítélésüket.
Dark Archon
Dark Archon [11609]
Hát, akkor rosszul vetted le. Semmi bajom a konzolosokkal, nem ártottak nekem. A lényeg, hogy... hogy fogalmazzam meg finoman... mégiscsak igénytelenebb közönség, mint a PC-s, nem? Ha szerinted is több középszerű sz@rt lehet eladni nekik. De ezzel sincs problémám, mint, ahogy azzal sem, hogy ez a Halo nem nekem készült, túl leszek rajta :-)

Szerencsére készülnek jó játékok, amik mindkét platformon működnek, pl. Assassin's Creed, amit nem tudnék elképzelni kontroller nélkül. Még a célzás is jól van megcsinálva, ritkán lövök mellé.
Ricsi1976
Ricsi1976 [2033]
Én a gec* konzolos és kontrolleres vagyok, és ezzel boldog. A kollégák ilyen megnyílvánulásait át szoktam tekerni, legyenek boldogok a besavanyodott világukban...
subject17
subject17 [6790]
Egyértelműen több a középszerű tucatszar (vagy épp tech. rémálom), és igen, emiatt "kényszerülünk" sokan az egykori kedvencekből kialakult rókabőrökre, ahogy vettem meg én is FC6-ot megjelenéskor.

De szerintem te is tudod, hogy egyáltalán nem erre tettem megjegyzést, nem azt kifogásoltam, hogy szerinted a Halo szar.

De a "höhöhö balfasz konzolosok" olyan indokolatlanul jön ki már sokadik kommentedben, hogy kezdi aláásni a lényegi mondandót.
Dark Archon
Dark Archon [11609]
Biztos akkor az életkorom teszi, hogy egyre kevesebb jó játék készül vagy nekem egyre magasabbak az elvárásaim :P Lehet, megveszem a Far Cry 6-ot, abban legalább nem lehet csalódni... ugyanaz negyedszerre.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (10 db)