26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Recipe for Disaster Early Access próbakör – Hogyan virágoztassuk fel éttermünket?

Ki az a Jamie Oliver? És Gordon Ramsey?

Írta: Sityi

Milyen bonyolult lehet egy éttermet üzemeltetni? Hagyjuk most a Covid miatti csavarokat, és koncentráljuk a boldog békeidőkre: legyen jó a kaja és majd dől a lé, igaz? Nos, a korai hozzáférésben lévő Recipe for Disaster alapján ennél azért összetettebb a dolog...

Recipe for Disaster Early Access próbakör – Hogyan virágoztassuk fel éttermünket?

Kell először is ugyebár egy étterem. Az eszközök adottak, hogy átalakítsuk, bővítsük a teret, az eszközparkot, és persze a vécék számát, mert ez egy nagyon fontos dolog, mint kiderült számomra (még ha valami piálós helyet vittem volna... :-D). Sajna az oktatórész nem igazán foglalkozott a falak építésének problémakörével, de csak sikerült rájönnöm erre is, utána már gyerekjáték az egész. A jó beosztású konyha és vendégtér egyébként meglepően fontos: a kollégák ha a kelleténél több kilométert vannak megfuttatva, bizony jobban fáradnak... Plusz ugyebár a jó dekor az éterem hangulatát javítja, és így szívesebben fogyaszt itt többet a kedves vendég. A konyhafelszerelések minősége pedig mind az étel minőségére, mind alkalmazottaink hangulatára, képességeire is jótékony hatással van, tehát nem kidobott pénz a drágább beruházás.

Kell személyzet is, hiszen valakinek főzni-sütni is kell, illetve felszolgálni az ételeket – de a tisztaságra is ügyelni kell. A hajtásban pedig elfáradhatnak, a vendégek se mindig kellemesek és jól neveltek, plusz a kollégákkal is ki kéne jönni valahogy... A karakterlapot nézegetve láthatóak az adott kolléga képességeinek statisztikái, plusz a hangulata, gondolatai. Természetesen a melóban folyamatosan fejlődnek, szintlépéskor pedig különféle buffok közül választhatunk nekik.

Recipe for Disaster Early Access próbakör – Hogyan virágoztassuk fel éttermünket?

Persze a fejlődéssel együtt jár a magasabb bérigény is, erre is néha rá kell nézni, nehogy emiatt hagyjon ott minket a sztárséfünk. Poén: néha egy-egy vendég beszédül a konyhába, és önként jelentkezik, hogy nálunk szeretne dolgozni – csak rajtunk áll, hogy alkalmazzuk vagy elküldjük. Mindenkinek saját, személyre szabott feladatkört adhatunk, kihasználva az erősségeiket, és lehetőleg minimalizálva a gyengeségeik okozta kellemetlenségeket. Persze előfordulhatnak furcsaságok is: nekem az egyik alkalmazottam elég jó felszolgálási stattal dicsekedhetett, ugyanakkor mivel félénk volt, nem oszthattam be az asztalokhoz...

És persze ott vannak a már emlegetett vendégek, a kis igényeikkel, szeretem/utálom preferenciáikkal, zsugoriságukkal, türelmetlenségükkel... Mindenki értékel minket, ráadásul a véleményüket el is olvashatjuk – és ha valamilyen fogást hiányoltak, egy kattintással a menüre rakhatjuk. Érdekes koncepció, hogy nekik is van karakterlapjuk, csak kevesebb infóval: mit szeretnek, mit utálnak, épp mire gondolnak, és persze milyen típusúak (például jobban jattolnak az átlagnál vagy türelmesen tudnak várni).

Recipe for Disaster Early Access próbakör – Hogyan virágoztassuk fel éttermünket?

Emellett ott van a „jó kaja” kérdéskör is: dolgozhatunk a játék által felkínált menüből is, de létrehozhatunk saját recepteket is pár kattintással – vagy a játék Steam Műhelyében turkálunk nekünk tetszők után (valaki már felrakott egy gulyást így). Egy Cooking Simulatorhöz képest relatíve kevés nyersanyaggal gazdálkodhatunk, és a receptek száma is mintha elmaradna attól, de gondolom, ez idővel majd bővülni fog.

A fejlesztési roadmapet elnézve van ok a bizalomra, mert a tartalmi bővítések mellett jön a multiplayer rész is. A vendégek típusa/foglalkozása is számítani fog (tehát más igényei lesznek egy diáknak, mint mondjuk egy foodienak); jön a rettegett ÁNTSZ-ellenőrzés is a VIP-k mellett. Lesz lehetőségünk egy bár rész nyitására is, persze annak előnyeivel és követelményeivel egyetemben. És a véletlenszerűen bekövetkező problémák listája is bővülni fog, az elejtett fogástól kezdve a csőtörésen át az elromló konyhaeszközökig.

Recipe for Disaster Early Access próbakör – Hogyan virágoztassuk fel éttermünket?

A Recipe for Disaster koncepciója izgalmas, és engem megnyert magának – pedig nem is vagyok oda különösebben a menedzserjátékokért. De lám, megfelelő tálalásban ízletes tud ez lenni a számomra is. Érdeklődve várom a kész(nek gondolt) verziót!

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Recipe for Disaster
  • Recipe for Disaster
  • Recipe for Disaster
  • Recipe for Disaster
  • Recipe for Disaster
  • Recipe for Disaster

Recipe for Disaster

Platform:

Fejlesztő: Dapper Penguin Studios

Kiadó: Kasedo Games

Megjelenés: 2022. augusztus 5.

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!