Ha nem számoljuk a Surgeon Simulator játékokat, akkor meglehetősen kevés olyan programot találunk, amely a tényleges orvoslást dolgozná fel. Olyat pedig, ami kifejezetten a boncolásokra koncentrálna, még kevesebbet. Nem is feltétlenül hálás téma ez, hiszen ahogy egy kórboncnok egyszer mondta „minden boncolás mögött egy családi tragédia áll...”. A Woodland Games csapata most mégis egy olyan játékon dolgozik, amely már címében sem finomkodik vagy kendőzi a lényeget: az Autopsy Simulator egy boncolásszimulátor...
...féleség. Volt szerencsém a napokban kipróbálni a játék egy igen korai változatát, amelyben még ugyan hemzsegtek a hibák és a kidolgozatlan részletek, de két dolog így is átjött belőle: egyrészt nem egy klasszikus értelemben vett szimulátorról van szó, másrészt kevés játékhoz hasonló hangulatra lehet tőle számítani. A demóban belekóstolhattam a játékmenetbe és egy icipicit a sztoriba is. Doktorunk természetesen tök egyedül van az egész épületben, odakint már esteledik, és mintha vihar is készülődne. Ideális körítés ez egy középkorú férfi felboncolásához, akit egy közeli benzinkút mögött találtak meg. A halála pontos oka ismeretlen, ennek kiderítése a mi feladatunk lesz. És mivel a praxisunk mellett az orvosi egyetemen is oktatunk, a munka kezdete előtt előkapjuk a kamerát, hogy mindent rögzítsünk a tudásra szomjazó diákoknak.
A boncolás a holttesttel együtt érkezett rendőrségi jelentés áttanulmányozásával kezdődik, majd miután minden körülménnyel tisztába kerültünk, végre kezünkbe vehetjük a szikét. A játék eléggé szorosan fogja a kezünket. Az Y-bemetszés és úgy általában a szikével való munka leginkább előre megrajzolt vonalak mentén történik. A későbbiekben a szerveket is feltárhatjuk, felvághatjuk a gyomrot vagy épp a nyelőcsövet, illetve szövetmintát vehetünk az agyból is. Ilyenkor az egérrel kell óvatosan végigmenni egy előre megrajzolt útvonalon úgy, hogy ne érjünk az út széléhez (annak idején a Harry Potter játékokban kellett így varázsolni). A kivett szerveket forgathatjuk és közelről is megvizsgálhatjuk, elváltozásokat keresve. Közben emberünk mindent folyamatosan kommentál, így apránként számunkra is összeállhat a kép. Először sorra vesszük a lehetséges halálokokat, majd egymás után ki kell zárni azokat, amelyek ellen találunk bizonyítékot.
Ahogy már az előbb említettem, az Autopsy Simulator a címével ellentétben nem feltétlenül egy klasszikus PlayWay szimulátor lesz. Sokkal inkább egy szimulátorelemekkel alaposan teletűzdelt horror-kalandjáték. Ezt az egész atmoszféra nagyon jól átadja, ráadásul több olyan esemény is volt a demo során, amit nem szívesen élnék át egy valódi boncteremben. Egyszer elment az áram, és el kellett caplatni a raktárba, hogy ott visszakapcsoljuk. Közben végig azon agyaltam, hogy vajon milyen rém ugrik majd a nyakamba, de semmi. Aztán nem sokkal később vissza kellett mennem az irodába, ahol nyitva találtam az ablakot, ami a játék kezdetén még garantáltan zárva volt. Ilyen és ehhez hasonló alattomos kis idegborzolásokra lehet számítani.
A demo technikai hibái és még félkész elemei felett nyilván szemet hunytam, hiszen még messze nincs kész a játék. De potenciál már így is elég sok van benne. Ha a készítők sok érdekes megoldandó esettel rukkolnak elő, és a horrorelemeket is ügyesen osztják szét, megtalálva a megfelelő egyensúlyt, akkor az Autopsy Simulator egy jó kis horror-kalandjáték lehet. Amit persze a gyengébb gyomrú játékosok inkább messzire kerüljenek majd el.