26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

FAR: Changing Tides teszt – Kalandos 30 kilométer története

Hangulatos hajókázás egy apokaliptikus természeti katasztrófa után.

Írta: m_anger

Különbözőek vagyunk (szerencsére – teszem hozzá, hiszen ez adja a világ színességét). Éppen ezért mindannyian máshogy dolgozzuk fel a napi stresszt, hiszen más és más is történik velünk. Aki videojátékozik, azok közül sokan szívesen ülnek le egy kis lövöldözésre vagy verekedésre szabadidejükben, de akadnak, akik épp ellenkezőleg, pont ezt kerülik. Nos, a FAR: Changing Tides az utóbbi tábornak fog kedvezni, hiszen teljesen erőszakmentes, ellenben az agytekervényeinket néhol erősen megdolgoztatja.

FAR: Changing Tides teszt – Kalandos 30 kilométer története

A játék nagyjából úgy indul, mintha egy Limbo/Inside klón volna. Főhősünk egy Toe nevű fiúcska, aki azon szomorkodik, hogy szeretett otthonát elárasztotta a víz, és teljesen megváltozott a jól megszokott környezet. A romok között gyalogosan és úszva indul neki, hogy értelmet találjon ebben az új helyzetben, és túlélje azt. Csakhamar talál is egy hajót, ami nagyban megváltoztatja és megkönnyíti sorsát. Innentől persze a játék is már egészen más képet fest, a dolgunk ugyanis az lesz, hogy egyszemélyes legénységként, vagy ha úgy tetszik, kapitányként kormányozzuk a frissiben szerzett közlekedési eszközt.

Mégis túlzás lenne szimulációként vagy menedzser típusú játékként aposztrofálni a Changing Tidesot: inkább megmarad a továbbiakban is ügyességi, platformer kalandozásnak. Nem titok ugyanis, hogy a hajóval való furikázásokat időnként megszakítja majd egy-egy intermezzo. Leggyakrabban ennek az oka egész egyszerűen az, hogy valami akadály elállja a továbbhaladást. Ilyenkor gyalogos módra váltva kell a problémára megoldást találni, és jellemzően egy fejtörőkkel tarkított puzzle-t megoldani, aminek a vége mindig egy pici jutalom.

FAR: Changing Tides teszt – Kalandos 30 kilométer története

Eleinte ugyanis csak vitorlásként használhatjuk a tulajdonunkba került jószágot. Az árbóc kinyitható/becsukható, emellett pedig a szélirányt figyelve tudjuk a vitorlákat a megfelelő irányban kifeszíteni a hathatós haladáshoz. Az előbbi bekezdésben jelölt egyik kényszermegálló után ugyanis kiderül, hogy a hajónak motorja is van. Innentől kezdve új dimenzió nyílik meg, hiszen a szél néha megáll, vagy épp ellentétesen fúj, mint ahogy haladni szeretnénk. A gépezet táplálásához azonban üzemanyag is kell, s mivel egy méretes kazán van benne, gyakorlatilag bármit el tudunk benne égetni. Érdemes tehát jól bespájzolni azokból a csomagocskából, amelyeket szanaszét találunk a nagyvilágban – szerencsére a raktér bőven ad erre lehetőséget.

És ez még nem minden, mert a későbbiekben már a víz alá is lemehetünk (lesz olyan akadály, amelyet máshogy nem tudunk kikerülni). Miután az alap játékmechanikákat ilyen módon szép lassan megtanuljuk (akad még javítás is, amit nem részleteztem, mert önmagáért beszél), szépen kinyílik a játék, és az eddigi alapokat már kamatoztatnunk kell. A legtöbb esetben ránk van bízva, hogy melyik módban haladunk, de lesznek szituációk, amikor kifejezetten valamelyiket kell majd használni. A játék külön méri is, hogy melyik módban mennyit haladtunk (innen jön a címben is említett 30 km, mint össztáv).

FAR: Changing Tides teszt – Kalandos 30 kilométer története

Utunk során lesz kaland úgy is, hogy nincs gonosz ellenség vagy harc – a természet is képes számtalan meglepetést tartogatni. A hajóhoz pedig sikerül annyira hozzá nőni, hogy már szinte társként kezeljük. Így amikor egyik alkalommal óriási viharba kerülünk és hajó fara leszakad, komolyan megsiratja az ember (de szerencsére akad megoldás).

A grafikáról szándékosan nem szóltam egy szót sem, hiszen a képekre tekintve pontosan látható az a kicsit minimalista, de mégis stílusos, hangulatos külcsín, ami a játékot jellemzi. A zenékről viszont annál inkább szeretnék beszélni, ugyanis nagyon hangulatos, kicsit szomorkás dallamok csendülnek fel, amelyek a remek hangeffektekkel együtt nagyon jó atmoszférát biztosítanak a beleéléshez.

FAR: Changing Tides teszt – Kalandos 30 kilométer története

A FAR: Changing Tides ötlete nem új, hiszen egy sorozat második darabja. A csaknem négy éves FAR: Lone Sailshez (amelyben egy szárazföldi járművel furikázhatunk hasonló módon) ugyan nekem nem volt szerencsém, de ezek után sürgősen igyekszem bepótolni. A játékot elsősorban azoknak ajánlom, akik nem bánják, ha nincs minden pillanatban egy nagy robbanás, nem restellik használni az eszüket, továbbá nem jelent problémát, ha néha csak annyiból áll a játékmenet, hogy perceken át siklunk a tengeren és keressük a legjobb szöget a vitorláknak, hogy a hajónk a lehető legnagyobb sebességgel tudjon suhanni. A FAR: Changing Tides március 1-jén jelenik meg, Game Pass birtokában pedig rögtön a megjelenéskor játszható lesz. Mi premier előtt, PlayStation 5-ön teszteltük.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Hihetetlenül jól eltalált hangulat
  • Remek zenei aláfestés
  • Szinte eggyé válunk a hajónkkal
  • Nyugodt, de a maga módján izgalmas utazás
Negatívumok
  • Kicsit talán hamar véget ér
  • Néhány egyszerűbb grafikai megoldás

További képek

  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
  • FAR: Changing Tides
m_anger

m_anger
Ami a nyolcvanas években kölyökként csak álom volt (videojátékokkal dolgozni), az mára valóság. Munkaidőben fejlesztőként, szabadidőben kritikusként. Játék az élet?

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!